اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

تبلیغات پیشبرد فروش

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تبلیغات پیشبرد فروش ، این تبلیغات محرکهای کوتاه مدتی هستند که برای تشویق خریداران مورد استفاده قرار میگیرد. در تبلیغات غیر شخصی دلایل توجیهی لازم برای خرید کالاها یا خدمات ارائه می شود،اما در تبلیغات پیشبرد فروش دلایل خرید فقط در زمان  فروش کالا ارائه می گردد. در تبلیغات پیشبردی معمولا از جوایز خرید ،تخفیفات ویژه و ارائه کالای مجانی نیز استفاده می شود.در اینگونه تبلیغات،برای فروشندگان  انواع پاداش ها نیز وجود دارد.

پیشبرد فروش چیست ؟

احتمالا اگر اکنون وارد بازار شوید ملاحظه می کنید که برخی از مغازه ها انواع و اقسام تخفیفات بر روی محصولاتشان قرار داده اند . حتی ممکن است ببینید که یک فروشنده بر روی یک برند بیش از بقیه تاکید می کند . این ها نمونه های کاملی از پیشبرد فروش در عمل هستند .

پیشبرد فروش نوعی تکنیک بازاریابی کششی و مجموعه ای از فعالیت های کوتاه مدت است برای اینکه مخاطبان جذب محصول شما شوند . این کار برای محصول و برند شما ارزش محسوس ایجاد می کند و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

تعریف تبلیغات پیشبرد فروش:

عبارت است از محرک های کوتاه مدت برای تشویق به خرید یا فروش یک کالا یا خدمت. در حقیقت تبلیغات پیشبرد فروش از مجموعه ایی از ابزار های محرک متنوع و اغلب کوتاه مدت تشکیل می شوند که برای تحریک مصرف کنندگان یا بخش تجاری به خرید سریع تر یا بیشتر کالا ها یا خدمات به کار گرفته می شوند.

 

تبلیغات پیشبرد فروش

تبلیغات پیشبرد فروش – کالج مدیریت

تصمیمات اساسی در تبلیغات پیشبرد فروش:

۱)تعیین اهداف پیشبرد فروش:

اهداف پیشبرد فروش بر مبنای اهداف بازاریابی محصول تعیین می شود و با توجه به بازار هدف متغیر خواهد بود.در مورد مصرف کنندگان ،اهداف شامل جلب بیشتر آن ها برای خریدن مقدار بیشتری از محصول ،تشویق خرید های آزمایشی کسانی که محصول را استفاده نمی کنند و جلب نظر کسانی که محصول رقبا را می خرند.در مورد خرده فروشان اهداف شامل تشویق آن ها به عرضه محصولات جدید و داشتن موجودی بیشتر،آگهی محلی محصول،اختصاص دادن قفسه های بیشتر به محصول،خرید غیر فصلی،پیش خرید محصول و مقابله و ی اثر کردن فعالیت های پیشبردی رقبا می باشد.اهداف تبلیغات فروش شامل جلب حمایت آن ها برای کالای خاص و یا مدل جدیدی از کالا،تشویق ایشان به پیدا کردن مشتریان بیشتر و تشویق و ترغیب آنها به فروش غیر فصلی است.

امروزه بسیاری از بازاریابان نخست مبلغی را که برای انجام تبلیغات تجاری (مخصوص واحد های توزیعی ) بدان نیاز دارند برآورد می کنند و سپس درباره نیاز خود به تبلیغات مصرفی مخصوص مصرف کنندگان تصمیم گیری می کنند.آن ها بعدا هرچه مانده است را به تبلیغات رسانه ایی اختصاص می دهند.در هر حال اهمیت قایل شدن برای تبلیغات رسانه ایی نسبت به تبلیغات پیشبرد فروش هم کار پر مخاطره ایی است.از تبلیغات اغلب برای ایجاد وفاداری نسبت به نام تجاری استفاده می شود در حالی که تبلیغات پیشبرد فروش هدفی جز در هم شکستن وفاداری را دنبال نمی کند.وقتی بیشتر مواقع برای فروش بیشتر ،قیمت یک نام تجاری مرتبا شکسته می شود ،مصرف کننده دیگر آن حساب قبلی را روی این نام باز نمی کند و فقط هنگامی به خرید آن مبادرت می کند که قیمت آن شکسته شده و در معرض حراج قرار گرفته است.

۲)انتخاب ابزار پیشبرد فروش:

برای دستیابی به اهداف پیشبرد فروش می توان از ابزار بسیاری استفاده کرد. برنامه ریز باید نوع بازار، اهداف پیشبرد فروش، رقابت، هزینه ها و اثر بخشی هر وسیله را اندازه بگیرد.

۳) تهیه برنامه تبلیغات پیشبرد فروش :

بازاریابان هنگام برنامه ریزی تبلیغات پیشبرد فروش چندین رسانه را با هم ترکیب می کنند تا یک برنامه مدون بسازند. آن ها هنگام استفاده از محرکی خاص ،عواملی را در نظر می گیرند. اول باید در رابطه با اندازه محرک تصمیم گیری نمایند. اگر بنا باشد برنامه پیشبرد فروش راه موفقیت را طی کند به حداقل محرکی نیاز خواهد بود.یک محرک بزرگتر مسلما واکنش فروش بیشتری را به دنبال دارد اما نسبت این افزایش واکنش فروش ،کاهنده است.

دوم باید شرایط مشارکت را تعیین کرد. یک محرک را می توان به هر کسی داد یا تحویل آن را فقط به گروه های منتخب محدود کرد.

سوم بازاریاب باید در مورد مدت تبلیغات پیشبردی هم تصمیم بگیرد . اگر مدت زمان انجام تبلیغات پیشبردی محدود باشد بسیاری از مشتریان احتمالی فرصت استفاده از آن را از دست خواهند داد و اگر بسیار به درازا بکشد خاصیت خود را از دست خواهد داد.

چهارم بازاریاب باید در رابطه با وسیله ناقل توزیع تصمیم بگیرد به عنوان مثال یک کوپن تخفیف را چگونه باید به دست مشتری احتمالی رساند.

پنجم، مدیر بازاریابی باید درباره زمان بندی تبلیغات پیشبردی هم تصمیم بگیرد. به عنوان مثال در چه تاریخ هایی از سال صورت بگیرد.

و ششم سرانجام بازاریاب باید در مورد بودجه تبلیغات پیشبردی تصمیم بگیرد. در این رابطه دو روش وجود دارد: ۱) بازاریاب می تواند اقلام تبلیغاتی را انتخاب و با برآورد هزینه تک تک آن ها و جمع آن ها به بودجه کل برسد. ۲) یک روش معمول تر برای تعیین بودجه تبلیغاتی استفاده از یک درصدی از بودجه تبلیغات پیشبرد فروش است.مثلا ده درصد برای محصول x و۳۰ درصد از بوجه برای محصول y و … منظور گردد.

۴)پیش آزمون برنامه تبلیغات پیش برد فروش :

اگرچه بسیاری از برنامه های پیش برد فروش بر مبنای تجربه طرح ریزی می شود اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب و تعیین ابزار ها و اندازه هر محرک نیاز به پیش آزمون می باشد.

۵)اجرا و کنترل و نظارت بر برنامه تبلیغات پیشبرد فروش:

مدیران باید برای هر برنامه پیشبرد فروش برنامه اجرایی و نظارتی تهیه کنند. برنامه اجرایی باید در بردارنده زمان اجرا و زمان توزیع باشد. زمان آماده سازی زمان لازم قبل از شروع است که برنامه طی آن آماده می شود و شامل موارد زیر است : برنامه ریزی اولیه، طراحی و تصویب و تایید اصلاحات بسته بندی یا مطالبی که باید پست یا توزیع شوند، آماده کردن مطالب برای تبلیغات و محل فروش، آگاهی دادن به کارکنان فروش بیرونی، تعیین سهمیه برای هر کدام از توزیع کنندگان، خرید و چاپ اقلام تبلیغاتی و یا نوشته جات روی بسته ها، تولید کافی برای روز موعود و بالاخره توزیع به خرده فروش.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی مستقیم با پست

بازاریابی مستقیم با پست ، شکی نیست که بازاریابی آنلاین در جهان توفان به پا کرده است. نه تنها علاقه…

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم ، زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده مستقیماً با استفاده کننده نهایی محصول در ارتباط باشد. استفاده کننده نهایی…