اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی مستقیم با پست

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بازاریابی مستقیم با پست ، شکی نیست که بازاریابی آنلاین در جهان توفان به پا کرده است. نه تنها علاقه به محتوای ویدئویی در سرتاسر جهان خواهان دارد و تماشای تلویزیون سنتی را کنار زده است، بلکه به نظر می رسد که مردم دنیا آن را در صدر محتوای مورد علاقه خود قرار داده اند. با این همه، هنوز هم ارزش بازاریابی آفلاین بسیار زیاد بوده و از یادها نرفته است.

یکی از تاکتیک های آفلاین بازاریابی، بازاریابی مستقیم با پست است: فرستادن نامه، کارت پستال ها و یادداشت هایی که برای صندوق پستی مشتریان ارسال می شود.

بازاریابی مستقیم با پست چیست؟

در واقع همان ارسال نامه، آگهى تبلیغاتی، نمونه کالا، یک بخشنامه یا یکى دیگر از ابزارهاى مورد استفاده پرسنل فروش است که براساس نام و نشانى مشتریان بالقوه براى آنان ارسال مى‌شود. اسامى مشتریان، از لیست بزرگ‌ترى از مشتریان استخراج مى‌شود، یا از فهرست پستى منازلى که در آن نام افرادى ذکر شده است با شرایط خاص، نظیر بسیار متمول، صاحبان منازل متحرک، دامپزشکان، صاحبان حیوانات دست‌آموز یا هر شرط دیگری.

۳ نکته برای موفقیت در کمپین بازاریابی مستقیم با پست

۱٫ خلاق بودن

پست مستقیم باعث می شود تا خلاقیت هم شکوفا شود. اینکه یک نامه خسته کننده برای افراد ارسال شود و پس از تبلیغ محصول، بلافاصله صورت حساب آن برای مشتری فرستاده شود، سودی را به ارمغان نخواهد آورد؛ باید کاری انجام شود که قبل از آن، هیچ کسی به آن فکر نکرده و آن را انجام نداده باشد. مثلاً می توان مخاطب را به یک مهمانی دعوت کرد و آن را در صندوق پستی او انداخت!

۲٫ باید مخاطبین را تهییج کرد تا چیزی را حس کنند

دومین روشی که می تواند برای موفقیت یک کمپین بازاریابی به کار گرفته شود، این است که کاری انجام شود تا مخاطبین احساسی نسبت به محصول پیدا کنند، محصول را لمس کنند و از مزایای آن اطلاع پیدا کنند. سال های سال است که احساسات و هیجانات، سلاح تبلیغاتی بسیاری از بازاریابان بوده است. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که در زمان تصمیم گیری برای خرید، اکثر مردم روی احساسات و هیجانات خود تکیه می کنند و اگر صرفاً با منطق با آنها صحبت شود، نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

۳ منحصربه فرد بودن

معمولاً صندوق های پستی، محیط های جذاب و جالبی نیستند. صورت حساب ها و قبض های خدماتی، اظهارنامه های بانکی و خیلی از نامه های ناخواسته و ناخوشایند، صندوق پستی را پر می کنند، اما باز هم می توان کاری که کمپین بازاریابی با پست مستقیم جذاب شود.

یک روش جالب و جذاب برای این کار، کنار هم قرار دادن است. می توان محصولات و خدمات شرکت را در کنار محصولات و خدمات شرکت های رقیب قرار داد و تمام آن برتری ها و موارد منحصربه فردی که برند می تواند نسبت به رقبای خودش به مشتری ارائه کند، را برای مشتری خاطرنشان کرد. می توان به مشتری ثابت کرد که این برند می تواند نسبت به رقبایش، ارزش های خیلی ارزشمندتری را برای او به ارمغان بیاورد.

بازاریابی مستقیم با پست

بازاریابی مستقیم با پست – کالج مدیریت

ویژگی های برجسته بازاریابی پستی

۱- هوشمندی هدف گذاری مخاطبان

با انتخاب درست مخاطبان از بانک اطلاعاتی شرکت پست می توانید مخاطبانی که از حضور شما اطلاع ندارند را مطلع سازید. اطلاعات شما دقیقا در دستان مخاطبان شما می نشیند.

۲- احساس خوب دریافت نامه

دریافت نامه شخصی و با نام دریافت کننده، احساس خوشایند منحصر به فرد بودن و احترام به شخص را در وی ایجاد می نماید و امکان تاثیرگذاری اطلاعات شما را در وی بیش تر می نماید.

۳- پایین بودن هزینه:

شاید هزینه سرانه هر بیننده در تبلیغات محیطی عدد بسیار کوچکی باشد، اما آیا لزوما هر بیننده ای مخاطب خدمات شما می باشد؟ از این رو با محاسبه هزینه سرانه هر مخاطب خاص و انتخاب شده و احتمال پاسخگویی به اطلاعات شما، این روش هم چنان به صرفه است.

۴- امکان به اشتراک گذاری:

موجود بودن اطلاعات چاپی و مکتوب روی میز افراد (روی میز ناهارخوری، سالن انتظار و یا میز کار شخصی) این امکان را فراهم می نماید تا کاتالوگ شما موضوعی برای بحث گردد و به این ترتیب هر کاتالوگ به بیش از یک مخاطب اطلاع رسانی خواهد نمود.

۵- عدم وابستگی به زمان:

در صورتی که در زمان دریافت اطلاعات توسط مخاطب، نیاز به خرید خدمات شما وجود نداشته باشد، اطلاعات شما فراموش نخواهد شد. با ماندگاری کاتالوگ شما روی میز شخص امکان بازگشت مجدد مخاطب به شما فراهم خواهد ماند.

بازاریابی مستقیم با پست چه چیزهایی می تواند ارائه دهد که بازاریابی آنلاین نمی تواند؟

رسیدن به مشتریان در بازاریابی مستقیم با پست، آسان تر است

یکی از دلایل بر این مدعا که بازاریابی مستقیم با پست اثربخش تر است، این است که درک آن آسان تر است. در یکی از مطالعاتی که انجام شده است، مشخص شده که افراد برای پردازش چیزهایی که با پست برای آنها ارسال می شود، ۲۱درصد کمتر به زحمت می افتند. این بدان معنا است که دیگر نیازی نیست تا مشتریان زمان و فکر مصرف کنند تا در سایت شما بگردند و جست وجو کنند.

موفقیت هر کمپین بازاریابی، چه به صورت آنلاین انجام شود و چه به صورت آفلاین، بستگی به این دارد که چگونه مشتریان در آن کمپین، ترغیب و تهییج شوند. اگر مشتریان در هر نقطه ای از کمپین دچار سردرگمی شده یا کار با یک برند را سخت ببینند، احتمال کمی وجود خواهد داشت که به سمت آن کسب و کار گرایش پیدا کنند.

بازاریابی مستقیم با پست، بیشتر در خاطر مشتریان می ماند

اگر نگاهی به کمپین های تبلیغاتی در ۱۰سال گذشته بیندازیم، مشخص می شود که بسیاری از برندهایی که بر سر زبان ها بوده است، در کمپین های تبلیغاتی حضور داشته اند. حتی ممکن است این برندها در گوگل هم توسط افراد دیده نشده باشند، اما همواره کمپین های تبلیغاتی آنها اجرا شده است. بازاریابی مستقیم با پست ثابت کرده است که توانسته یک برند را بیشتر در ذهن مشتریان جای دهد.

همچنین، ثابت شده که برندهایی که سال های سال اسم و رسم خود را در کمپین ها و جشن ها به صورت فیزیکی تبلیغ کرده اند، پاسخ های احساسی بیشتری را از سوی بازدیدکنندگان خود دریافت کرده اند، یعنی بیشتر در خاطرها مانده اند. اگر از بازاریابی با پست مستقیم به شکلی خوب و بهینه استفاده شود، احتمال اینکه یک شرکت در کمپین تبلیغاتی نسل بعدی در ذهن ها بیشتر باقی بماند، بسیار بالاتر خواهد بود.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات ، تبلیغات عنصری از فرایند رشد و توسعه اقتصادی محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی…

تبلیغات پیشبرد فروش

تبلیغات پیشبرد فروش ، این تبلیغات محرکهای کوتاه مدتی هستند که برای تشویق خریداران مورد استفاده قرار میگیرد. در تبلیغات…