اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

استراتژی تبلیغات

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

استراتژی تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغات ، از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنها است را نشان می دهد. استراتزی تبلیغاتی عناصری مانند مشتریان هدف و ارزش های محصول و رسانه های ارتباطی و پیام های تبلیغاتی را برای رسیدن به هدف ترکیب می نماید. استراتژی تبلیغاتی با توجه به فرصت ها و تهدیدها و شرایط بازار و منابع این امر را امکان پذیر می نماید.
داشتن استراتژی مناسب بخش مهمی از روند بازاریابی اینترنتی است که بدون آن واقعا نمی توان به هیچ نتیجه ای رسید. برای استراتژی تبلیغاتی می توان اجزای مختلفی در نظر گرفت  که شامل انواع روش های تبلیغاتی فیزیکی و مجازی می شود و با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته ایم می توانیم روش های تبلیغاتی مناسب را فیلتر و انتخاب کنیم. طبیعی است برای یک استارتاپ که بودجه و پشتوانه چندانی ندارد استفاده از بیلبورد چندان معقول و منطقی به نظر نمی رسد. این شرکت ها می توانند بجای هزینه های سنگین که بازده چندانی ندارند از روش هایی مانند تبلیغات در گوگل یا ارسال خبرنامه ها برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند که بازدهی بیشتری هم دارد و هدفمند تر است.

انواع استراتژی تبلیغات

بیانیه موقعیت یابی

استراتژی تبلیغات رسمی مبتنی بر “بیانیه موقعیت یابی” است، یک اصطلاح فنی که معنای آن صرفاً به شرح زیر است:

محصول یا خدمات شرکت چیست، چگونه از محصولات و خدمات رقیب متمایز می شود (ارزش های محصول یا خدمات) و با این وسیله به مشتری می رسد. بیانیه موقعیت یابی، دو مورد اول از چهار مورد در لیست بالا را پوشش می دهد.

بیانیه موقعیت یابی همچنین باید به طور ضمنی مشخصات مشتری هدف و دلایل خرید این محصول یا این سرویس را شامل شود.

مصرف کننده هدف

مصرف کننده هدف ترکیبی پیچیده از افراد است. اول از همه، شامل شخصی می شود که در نهایت محصول را خریداری می کند. بعد شامل کسانی می شود که در شرایط خاصی تصمیم می گیرند چه کالایی خریداری شود (اما از لحاظ عملی آن را خریداری نمی کنند). سرانجام شامل کسانی است که در خرید محصولات تأثیر می گذارند (کودکان، همسر و دوستان). در عمل، صاحب کسب و کار می داند که چگونه می تواند به آژانس تبلیغاتی در مورد مصرف کننده هدف جهت تهیه استراتژی تبلیغات مشاوره دهد.

رسانه های ارتباطی

هنگامی که محصول و محیط آن فهمیده شود و مصرف کننده هدف مشخص شود، باید مسیرهای رسیدن به مصرف کننده ارزیابی شود.

پنج کانال اصلی که در دسترس صاحبان مشاغل است:

  • چاپ: کاتالوگ، بروشور، روزنامه ها و مجلات.
  • رادیو.
  • فیلم و تیزر تبلیغاتی.
  • شبکه جهانی وب.
  • ایمیل مستقیم.
  • تبلیغات در فضای باز: بیلبورد، تبلیغات در حمل و نقل عمومی.

هر کدام از کانال های موجود دارای مزایا، معایب و الگوهای هزینه خود هستند.

بنابراین مرحله مهم در تدوین استراتژی تبلیغات چهارمین نکته ای است که در ابتدا مطرح شده است. نحوه انتخاب بهینه با توجه به محدودیت های بودجه، برای رسیدن به بیشترین تعداد مصرف کننده هدف با پیام مناسب تدوین شده.

پیاده سازی

کمپین تبلیغاتی به شخصه با استراتژی تبلیغاتی تفاوت دارد، اما هدف از استراتژی هدایت به پیاده سازی می باشد.

آثار هنری، تصاویر، موسیقی – در واقع همه جنبه های کمپین – باید استراتژی را در کل منعکس کنند. این امر به ویژه هنگام استفاده از چندین کانال مهم است: به عنوان مثال چاپ، تلویزیون و ایمیل مستقیم. برای دستیابی به یک انسجام حداکثری، بسیاری از تبلیغ کنندگان توانا موضوعی متحد برای همه عناصری که در نهایت به دست مصرف کننده می رسد را ارائه می دهند که به عنوان تصویر، شعار یا ترکیبی بیان شده است.

 

استراتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات – کالج مدیریت

اصول مهم در استراتژی تبلیغات

در تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ پس از طراحی، سرمایه گذاری و اجرا مهمترین بخش شروع به فعالیت می نماید. این بخش مهم و حیاتی تبلیغات و بازاریابی محصول و یا ارائه خدمات به مشتریان و علاقه مندان آن کسب وکار می باشد.

در واقع تبلیغات و بازاریابی هدفی ندارند جز آنکه معرفی کننده آن کسب و کار به مشتریان وعلاقه مندان باشند. این مقوله در دنیای کسب وکار آنقدر مهم وحیاتی است که ضامن بقا و ماندگاری یک کسب وکار خواهد بود.

البته ناگفته نماند علت های دیگری از جمله کیفیت محصول و یا خدمات، مشتری مداری، میزان پاسخگویی از جمله رموز بقای یک کسب و کار می باشد. اما مهمترین واصلی ترین شاخصه جذب مشتریان و فروش بیشتر تبلیغات و بازاریابی می باشد.

۶ مورد از بهترین انواع استراتژی تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک

برای مخاطبان خود هدف گذاری کنید

متأسفیم، اما محصول یا خدمت منحصربفردی که شما در حال ارائه آن هستید با نیازهای هیچ فردی در زمین مطابقت ندارد. بسیاری از کسب و کارها کمپین های کاملا هدفمندی را پیاده سازی و اجرا نمی کنند، حتی با وجود این حقیقت که هدف گذاری یکی از مزایای اولیه تبلیغات آنلاین می باشد.

بدون شک، باید قادر باشید بر مبنای داده هایی که جمع آوری کرده اید، پروفایلی از مشتریان هدف خود ایجاد کنید. با اطلاعاتی که در دست دارید و آنچه که درباره مشتریان فعلی خود می دانید، می توانید شروع کنید به اینکه مشخصه های جمعیت شناختی و روانشناختی مشابه را در کمپین های خود رعایت کنید و روی آنها هدف گذاری کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

چه در حال تبلیغ به شکل آنلاین باشید وچه آفلاین، از این موضوع مطمئن شوید که تصویر شما ، نوع مشتریانی که می خواهید با آنها در تعامل باشید را منعکس سازند، چراکه این عامل کلیدی برای هدفگذاری درست است .

تبلیغات خود را ردیابی و اندازه گیری کنید

بسیاری از کسب وکارها هیچ ایده و نظری ندارند که آیا تبلیغاتشان واقعا اثرگذار و کارا بوده یا خیر و این امر به راحتی محقق نخواهد شد. پلتفرم های تبلیغات آنلاین نظیر Google AdWords  و Facebook  آمارهای گسترده ای که مربوط به تبلیغات شما هست را برایتان مهیا می سازند و این امر به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید که چه چیزی در حال رخ دادن است و چه چیزی نه. این بدین معنا نیست که شما نیاز به آزمون و آزمایش نخواهید داشت، هرچند این امر ممکن است برای شما وقت گیر باشد تا آگهی ایجاد کنید که با مشتریان هدف شما تعاملی شکل گیرد و موثر واقع شود اما این واقعا به این معناست که قادر خواهید بود از این طریق نسبت به تلاش های آتی خود تصمیمات سریع تری بگیرید.

اگر در حال برگزاری کمپین تبلیغاتی بصورت آفلاین هستید، باید یک آدرس پست الکترونیکی مشخص یا شماره تماسی فراهم کنید تا خیلی شفاف تر متوجه این قضیه شوید که پیروان و حامیانتان چگونه شما را پیدا می کنند و چه چیزی در حال رخ دادن است. این تلاشی ارزشمند و بدون صرف هیچ زحمتی است، پس حدسیات را کنار بگذارید و به ردگیری عوامل استراتژی تبلیغات خود بپردازید.

زمان تبلیغ کردن را بدانید

در نگاه اول، تبلیغات در تمام طول سال و گسترش و توزیع بودجه به صورت برابر و ماه به ماه ممکن است رویکردی عاقلانه و خردمندانه به نظر برسد. اما اگر به راه اندازی کسب و کار خود و گذشته فکر کنید، احتمالا فعالیت هایی را انجام می دادید که قابل مقایسه نبودند. هیچ راهی برای شما وجود ندارد که یک طرح بازاریابی و تبلیغات مشابه را در طول سال حفظ کنید بلکه باید با توجه به beloved.marketing مناسب برای هر دوره ی زمانی کمپین های تبلیغاتی درستی را طراحی کنید.

اگر محصولات فصلی به فروش می رسانید، باید در فصولی که بهترین و بالاترین سطح عملکرد را دارید، تبلیغ کنید. حتی ممکن است کمی زود دست به کار شوید و بعضی از تبلیغات خود را برای زمانی دیگر نگه دارید.

عید نوروز، تابستان، شب یلدا و اعیاد نظیر آن به عنوان بهترین فصول برای تبلیغات و دارای عملکردی بالا محسوب می شوند، البته باید به نوع کسب و کاری که در حال اجرای آن هستید هم توجه داشته باشید، چراکه ممکن است هیچ ارتباطی به این اعیاد نداشته باشد. البته ممکن است که برای شما مفید باشد که بخشی از پول اضافی خود را برای تبلیغات در چنین روزهایی و یا سایر تعطیلات صرف کنید.

به خوبی برندسازی کنید

آیا مشتریان شما می توانند فورا تبلیغات مبتنی بر لوگو، رنگ، تصویر یا طرح حروف شما را تشخیص دهند؟ اگر این سوال برای شما مضحک و احمقانه به نظر می رسد، فقط نگاهی به آنچه برندها و شرکت های بزرگ انجام می دهند بیاندازید. گاهی اوقات، شما تبلیغات آن ها را تنها از روی رنگی که استفاده کرده اند شناسایی می کنید.

در طول زمان، مشتریانتان، شما را با طرح های تبلیغاتی تان می شناسند و به آن ها واکنش نشان می دهند. ممکن است بخواهید هربار که آگهی جدیدی ایجاد می کنید، برندسازی خود را تغییر دهید، اما این کار در طولانی مدت گیج کننده و بی اثر خواهد بود. هدف شما باید نمایشی یکپارچه در مکان های مورد انتظار باشد، با آگهی های تبلیغاتی آشنا که به طور پیوسته برای مشتریان هدف شما طنین انداز می شود.

از منابع خود به خوبی استفاده کنید

شما به خوبی اهمیت رتبه بندی در جستجوی اینترنتی را می دانید، اما ممکن است  به همین سادگی ها به منابع دسترسی نداشته باشید و یا وقت کافی برای ایجاد محتوای جدید و آموزنده برای وبسایت خود نداشته باشید.

در چنین مواردی، بهترین تصمیم آن خواهد بود که از خدماتی نظیر Google AdWords و یا Bing Ads استفاده کنید، در این صورت رتبه بالاتری در نتایح جستجوها به دست می آورید بدون آنکه حتی به دنبال بهینه سازی پست ها با واژگان کلیدی انتخابی باشید. اگر  برای تبلیغات بودجه دارید اما وقت کافی برای تولید محتوا ندارید، می توان گفت که این مورد به نوعی استفاده خوب از منابع است.

اگر بودجه کمی برای اختصاص دادن به تبلیغات دارید، به نظر منطقی نیست که در یک مجله گران قیمت تبلیغات کنیم. یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی پر کاربرد می تواند خیلی مفیدتر و کارا تر باشد چرا که می توانید هزینه های روزانه خود را کنترل نمایید البته به شرطی که همراستا با استراتژی تبلیغات تعریف شده شما باشد.

تبلیغات را در مکان های مناسب نمایش دهید

خیلی خطرناک است که بخواهید فرضیات بسیاری را درباره مشتریان هدف خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه ویژه رادیویی وجود دارد که شما آن را دوست دارید، و فرض می کنید که مشتریانتان نیز به همان اندازه آن را دوست دارند، این موضوع سبب می شود درباره منطق هزینه و پولی که برای تبلیغ در رادیو صرف می کنید گمراه شوید که باعث گران شدن و بی اثر بودن آن برای برندتان می شود.

اگر بودجه ی تبلیغاتی شما در حال خرج شدن در مکان غلطی هستند، به این معناست که پول خود را هدر داده اید. به جای آن، نیاز دارید مشتریانتان را بشناسید. سپس مشتریان خود را بررسی کنید. جایی را که در فضای آنلاین دوست دارند باشند، مجلات و کتاب هایی را که می خوانند، پادکست ها و نمایش های رادیویی که به آن ها گوش می دهند را نیز شناسایی کنید.

زمانی که تبلیغات شما با درک صحیح و درست از مشتریانتان همراه باشد، راهنمایی های ارزشمندی را برای کسب و کار خود به دست آورده اید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری ، یک پیام تبلیغاتی جذاب است که در قالب یک طراحی گرافیکی جذاب ثابت یا متحرک به کاربران…

برندسازی دیجیتال

برندسازی دیجیتال ، استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای تقویت جایگاه برند نزد مشتریان در حوزه کسب‌وکار است. این موضوع در…