اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

عمده فروشی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عمده فروشی چیست؟

عمده فروشی ، به دو مدل تجاری ممکن اشاره دارد. یک تجارت ممکن است کالاها را در مقادیر زیاد مستقیماً از تولیدکنندگان بخرد، انبار کند و مجدداً به فروش برساند. یا ممکن است به مشاغلی گفته شود که محصولات خود را تولید می کنند و آن ها را مستقیماً به خرده فروشان می فروشند و سپس محصولات را به کاربر نهایی می فروشند. این گزینه دوم توسط بازارهای عمده فروشی مانند Handshake رواج یافته است.

 

انواع عمده فروشی

ممکن است دشوار باشد که در فضای این نوع بازاریابی استفاده کنید زیرا برخی از این عمده به طور مستقل کار می کنند، در حالی که دیگران با یک یا دو تولید کننده همکاری نزدیک دارند. به طور کلی تجارت این نوع عمده می تواند در یکی از سه دسته یا انواع مختلف قرار گیرد. این ها هستند:

۱) فروشندگان تاجر

این متداول ترین انواع عمده فروشی است. عمده فروشان تاجر در خرید حجم بیشتری از محصولاتی که در مقادیر کمتری با قیمت کمی بالاتر می فروشند مشارکت دارند. عمده فروشان تاجر محصولات خود را تولید نمی کنند اما آن ها دانش عمیقی در مورد محصولات دارند تا بدانند چه زمان مناسب برای شروع فروش آن ها به مشاغل خرده فروشی در صنایع مختلف است.

۲) کارگزاران

کارگزاران معمولاً کالاهایی که می فروشند را ندارند. آن ها واسطه بین یک اپراتور این عمده و مشتریان آن ها هستند. یک کارگزار در مورد معامله خوب بین دو طرف مذاکره می کند و از ساختار کمیسیون فروش استفاده می کند.

۳) فروش و توزیع

به جای اعتماد به مشاغل این نوع عمده در یافتن تولید کننده، تولید کننده می تواند افرادی را استخدام کند تا به طور فعال آن ها را در عمده فروشان نمایندگی کنند. این بدان معناست که یک تولید کننده با ارائه معاملات این عمده متناسب با موارد خاص، به اپراتورهای آن برای ارائه محصولات خود به آن ها ارتباط برقرار می کند.

 

چگونه کالاهای عمده فروشی توزیع می شود؟

کسانی که عمده فروشی دارند کالا را از یک توزیع کننده خریداری می کنند و آن را به یک خرده فروش منتقل می کنند تا به کاربر نهایی فروخته شود. تأمین کنندگان کالاهای آن، محصولات پرطرفدار را برای اطمینان از اینکه می توانند جدیدترین کالاها را به خرده فروشان عرضه کنند، تهیه می کنند. وقتی روند مشخص می شود، عمده فروشان با انتخاب بین بسیاری از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، مقرون به صرفه ترین محصولات را تحقیق و تهیه می کنند. سپس اپراتورهای عمده فروشی این محصولات را برای خرید به مشاغل خرده فروشی عرضه می کنند.

 

عمده فروشی

عمده فروشی – کالج مدیریت

 

مزایای عمده فروشی

پس انداز کنید

با خرید عمده محصولات می توانید از طریق تخفیف هایی که این عمده با سفارش های بزرگتر دریافت می کنید، پس انداز کنید. این بدان معناست که می توانید محصولات را با هزینه کمتری دریافت کنید در حالی که آن ها را با قیمت بیشتری می فروشید. بسته به میزان سرمایه گذاری اولیه شما می توانید از طریق خرید و فروش در حجم زیاد از رقبا پیشی بگیرید.

ایجاد شبکه ای از تامین کنندگان

کسانی که عمده فروشی دارند به شبکه خوبی از تامین کنندگان و تولیدکنندگان نیاز دارند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. تحویل باید به موقع باشد، محصولات باید با استاندارد بالا و روابط محترم باشد تا اطمینان حاصل شود که تجارت برای یک عمده فروش روان است. این بدان معنی است که روابط تأمین کننده باید مثبت و به خوبی حفظ شود تا برند شما تثبیت و پایدار باشد.

متخصص شوید

از طریق تحقیق و فروش محصولات شما در این زمینه متخصص می شوید. خواه در فروش قطعات خودرو، جواهرات یا لوازم عروسی باشید، در صنعت خود دانش کسب می کنید که مشتریان به آن اعتماد خواهند کرد. از این دانش برای جذب افراد بیشتر به فروشگاه آنلاین خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که به مشتریان در خرید کمک می کند استفاده کنید

با سهولت گسترش دهید

هنگامی که جایگاه خوبی در صنعت خود پیدا کنید، مشاهده ارتباط با بازارهای دیگر را آغاز خواهید کرد. این ارتباطات می تواند فرصت های فروش یا فروش متقابل باشد که می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا موفقیت بیشتری کسب کند. این توسعه آسان خواهد بود زیرا شما قبلاً برند خود را تنظیم کرده اید و با کسانی که محصولات خود را برای فروش عمده ارائه می دهند ارتباط برقرار کرده اید. هر اقدام جدید در مقایسه با راه اندازی سریع و ساده خواهد بود.

 

قیمت گذاری عمده فروشی چیست؟

قیمتی است که تولید کننده برای سفارش عمده از آن، عمده فروشی می گیرد. از آنجا که این عمده در حال خرید عمده است، تخفیف قابل توجهی را می توان از تولید کننده درخواست کرد که این امکان را برای یک عمده فروش فراهم می کند تا از طریق مارک خرده فروشی سود کسب کند.

علامت گذاری خرده فروشی قیمت گذاری محصولات عمده فروشی است که خرده فروش برای یک محصول منهای قیمت عمده محصول محاسبه می کند. به عنوان مثال، اگر یک عمده فروشی ۵۰۰ محصول را خریداری کند در مجموع ۲۰۰۰ دلار برای هر محصول ۴ دلار هزینه دارد. این عمده ممکن است تصمیم بگیرد این محصولات را در گروه های ۵۰ نفری به خرده فروشان با قیمت ۴۰۰ دلار در ازای هر ۵۰ محصول بفروشد. قیمت هر محصول اکنون به ۸ دلار برای هر محصول افزایش یافته است به این معنی که یک عمده فروش ۴ دلار یا ۲۰۰۰ دلار برای کل محموله سود کسب خواهد کرد. همین امر باعث سودآوری این نوع عمده می شود.

 

تفاوت بین توزیع کننده، عمده فروش و خرده فروش چیست؟

یک محصول باید مسیری طولانی را طی کند تا اینکه به دست مشتری پرداخت کننده برسد. عمده فروشان، توزیع کنندگان و خرده فروشان همه واسطه هایی هستند که در زنجیره تامین حضور دارند و این سفر را ممکن می کنند. هرکدام هدف و مجموعه مسئولیت های خاص خود را دارند که نقش آن ها را در شبکه مشخص می کند.

توزیع کننده یک نماینده مستقل است که با یک تولید کننده توافق می کند محصولات خود را به عمده فروشان یا خرده فروشان بفروشد. توزیع کنندگان اغلب با محدودیت تولید کنندگان روبرو هستند و اجازه فروش سایر محصولات یا محصولات رقیب را ندارند، با این حال، این اغلب به نوع صنعت و توافق نامه منعقد شده خلاصه می شود. به طور معمول، توزیع کنندگان مقدار بسیار زیادی سهام حمل می کنند و اغلب ظرفیت ذخیره سازی کالاها را تا یک سال دارند. هر زمان که خریدار بالقوه جدیدی به یک تولید کننده مراجعه می کند، آن ها باید با توزیع کننده انتخاب شده که نقطه تماس مستقیم آن ها است برخورد کنند.

عمده فروش واسطه ای است که به صورت عمده از توزیع کننده خرید می کند و با قیمت عمده به یک خرده فروش می فروشد. فروشندگان عمده می توانند در یک نوع محصول خاص مانند کفش زنانه تخصص داشته باشند یا طیف وسیعی از سهام را که برای خرده فروشان در صنایع مختلف مختلف در نظر گرفته شده است حمل کنند. عمده فروشانی که فقط کالاهای غیر رقابتی را توزیع می کنند، توزیع کننده محسوب می شوند. علاوه بر تقسیم سفارشات عمده به مقادیر کم، عمده فروشان همچنین می توانند کالاها را به عنوان بخشی از فرآیند مونتاژ کنند. عمده فروشان معمولاً نسبت به توزیع کنندگان، معمولاً تا شش ماه، محصولات را برای مدت زمان کوتاه تری انبار می کنند.

خرده فروشان مشاغل انتفاعی هستند که مستقیماً به منظور مصرف به فروش می رسند و فروش مجدد ندارند. برای کسب سود، یک خرده فروش باید یک عمده فروش یا یک توزیع کننده پیدا کند که محصولات را با قیمت مناسب و مقدار مناسب بفروشد. به طور کلی، خرده فروشان با خرید کالاهایی از عمده فروشان به مقدار کم با قیمت عمده فروشی و فروش مجدد آن ها با قیمت نسبتاً بالا برای تأمین هزینه های تبلیغات و سایر هزینه ها مانند حقوق پرسنل، اجاره، قبوض آب و برق و … درآمد کسب می کنند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی کمبود

بازاریابی کمبود چیست؟ بازاریابی کمبود ، ایده‌ای برای محدود کردن عرضه یک محصول است، خواه از طریق محدود کردن دسترسی…

رساله چیست؟

رساله چیست؟ ، پایان‌نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود،…