اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در طراحی سایت / توسط

سئو کلاه سفید

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سئو کلاه سفید ، همان شاخه از SEO است که امروزه شاهد هستیم بیشتر وب مسترها، استراتژی هایشان را بر اساس تکنیک های آن می چینند. در صورتی که در این مرحله از بهینه سازی وب سایت خود دچار مشکل شوید، شکی نیست که در آینده ای نه چندان دور، وب سایت شما دیگر در SERP ها نمایش داده نمی شود.

سئو کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت می باشد. اگر بتوانید از تکنیک های کلاه سفید به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده کنید، مطمئنا می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

اقداماتی که برای بهینه سازی وب سایت در نتیجه موتورهای جستجوی استفاده می شود باید در راستای قوانین و اصول معرفی شده توسط الگوریتم های گوگل مورد استفاده قرار گیرد. شاید بارها کلمه سئو کلاه سفید White Hat Seo به گوشتان خورده باشد و آن را شنیده باشید یکی از روش ها و تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی وب سایت است.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید عبارت است از بکارگیری تکنیک های مجاز برای تولید و عرضه محتوا بصورتی که برای موتورهای جستجو یافتن محتوا و درک محتوا را ساده کند. وقتی که صحبت سئو در میان است دو مسئله اصلی است که به ذهن خطور می کند. اول محتوا دوم نحوه تبلیغ محتوا. این دو مسئله برد و باخت سئو و بازارایابی سایت را تعیین می کنند.

اگر سئو سفید موفق عمل نکرد چه کنیم؟

در واقع هیچ وقت شکست نمی خورد، اما نیاز به تلاش زیاد، اراده قوی و اختصاص دادن یک زمان نسبتا طولانی دارد تا به آنچه می خواهید برسید، زمان مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت شما نیزکاملا به کلمه کلیدی مورد نظر و سطح رقابت شما بستگی دارد، رقابت برای برخی کلمات کلیدی سخت تر از برخی دیگر است.

 

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید – کالج مدیریت

مهمترین روش های سئو کلاه سفید

۱٫ در اولویت قرار دادن نسخه موبایل

گوگل در حال حاضر توجه ویژه ای به نسخه موبایل وب سایت دارد. به عبارتی دیگر، صفحاتی که در دستگاه های موبایل به درستی نمایش داده نمی شوند، احتمالا رتبه خوبی نیز کسب نخواهند کرد. نحوه کار گوگل امروزه بدین گونه است که ابتدا نسخه موبایل صفحات را ایندکس کرده و رتبه بندی را بر این اساس انجام می دهد.

بنابراین اگر به عنوان مثال در سایت شما تبلیغات زیادی در نسخه موبایل نمایش داده شود، بهای آن را نیز خواهید پرداخت. اگر نسبت به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود اطمینان ندارید، وارد اکانت گوگل سرچ کنسول وب سایت شده و بخش گزارش های Mobile آن را مشاهده کنید. گوگل در صورت مشاهده مشکلی در نسخه موبایل، آن را از این طریق به شما اطلاع خواهد داد و در نتیجه قادر به انجام اقدامات مناسب هستید.

۲٫ ثبت کسب و کار در Google My Business

جستجوی موبایلی و محلی در عین مستقل بودن، وابستگی هایی نیز به هم دارند. طبق آمار ۲۰% جستجوی های انجام شده در دستگاه های موبایل با هدف یافتن یک مکان انجام می شوند.

با توجه به پیشرفت گوگل در نمایش نتایج محلی، ثبت دقیق اطلاعات وب سایت در Google My Business امری ضروریست. در حال حاضر بیش از نیمی از کسب و کارهای آنلاین، اطلاعات خود را در این پلتفرم ثبت کرده اند.

۳٫ تمرکز بر روی تجربه کاربری

گوگل همواره وب مسترها را تشویق کرده است که توجه ویژه ای به موضوع تجربه کاربری کنند. همزمان با هوشمندتر شدن الگوریتم ها، وب سایت هایی که این کار را با دقت بیشتری انجام دهند، شانس بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند. تجربه کاربری مثبت چیزی فراتر از کدنویسی صحیح است.

طبق مطالعات انجام شده توسط مجله Oxford، هدف از طراحی UX در کسب و کار، افزایش رضایت مشتریان، وفاداری و همینطور اشتیاقیست که آن ها از تعامل با یک صفحه دارند. هدف بایستی در ابتدا شناسایی نیاز کاربران و سپس طراحی اصولی باشد که موجب راحتی کار با وب سایت و ایجاد یک حس رضایت در کاربران می شود.

۴٫ جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی هنوز داری اهمیت زیادیست. ابزارهای خوبی در این حوزه مانند Moz و ahref وجود دارند. با این حال روش استفاده از کلمات کلیدی به دست آمده از این ابزارها با توجه به ظهور RankBrain تغییراتی کرده است.

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینیست. این سیستم به گوگل کمک می کند تا به جای توجه به داده های متا، خود دست به کار شده و مفهوم محتوا را درک کند.

ابزارهای نسل جدید جستجوی کلمات کلیدی با آگاهی از این ماجرا، کلمات کلیدی را در قالب دسته هایی عرضه می کنند. دسته هایی که هدف کاربران از جستجوی آن ها تقریبا یک چیز ثابت است. با تجهیز شدن به این اطلاعات، کاربران می توانند محتوایی را تولید کنند که به مجموعه ای از کلمات کلیدی پاسخ مناسبی می دهد. دقت داشته باشید که در استفاده از این کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کرده و هیچگاه اغوا به استفاده بی رویه از تک تک کلمات کلیدی نشوید.

۵٫ برنامه بازاریابی محتوای بهتر نسبت به رقبا

طبق مطالعه انجام شده توسط Content Marketing Institute در سال ۲۰۱۵ تنها ۳۷% پاسخ دهندگان عقیده داشتند که بازاریابی محتوای آن ها موثر واقع شده است. از آنجا که محتوا یکی از دو فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل محسوب می شود، در نتیجه بایستی آن را به شکل درستی انجام رساند.

همه درباره تولید محتوای ارزشمند صحبت می کنند، اما در واقع این عبارت به چه معناست؟ منظور ایجاد محتوایی مفید، یافتن مخاطبین درست و سپس رسیدن به آن کاربران است. این پروسه کار سختی نیست. تنها نیاز است که با مشتریان خود یکدل شوید.

کلمات کلیدی پرسشی را همیشه به یاد داشته باشید. امروزه کاربران بیشتری در موتورهای جستجو به طرح پرسش های خود می پردازند و توجه به آن ها می تواند نتایج خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

۶٫ استفاده از اسکیما برای رسیدن به صدر نتایج

در سال ۲۰۱۴ وب سایت Searchmetrics در طی گزارشی اعلام کرد که یک سوم نتایج جستجو حاوی ریچ اسنیپت های تولید شده توسط اسکیما مارک آپ ها هستند، در حالی که تنها ۰٫۳% وب سایت های دنیا از این ابزار استفاده می کنند. حدس ما اینست که این عدد در طی سال های گذشته بیشتر شده، اما هنوز فرصت های زیادی برای استفاده از اسکیما در صفحات وب وجود دارد.

اسکیما مارک آپ ها تکه کدهایی هستند که در قالب HTML به صفحات سایت اضافه می شوند. این تگ های توصیف پیشرفته تری را ارائه داده که در نتایج جستجو نیز بعضا به شکل ریچ اسنیپت ظاهر می شوند. اسکیماها در فرمت های رایجی مانند Organization، Event، Music، People، Product، Recipe، Review، Rating و Video استفاده می شوند.

مهمترین امتیازات استفاده از اسکیما ها عبارتند از:

  • ریچ اسنیپت هایی که موجب نمایش بهتر نتایج جستجو و کمک به کاربران می شوند.
  • اسکیما موجب درک آسان تر محتوا برای موتورهای جستجو می شود.
  • میکرودیتاها موجب افزایش کلیک کاربران بر روی سایت ها در نتایج جستجو می گردند.

۷٫ لینک سازی

ممکن است روزی فرا برسد که لینک ها دارای اهمیت کمی در رتبه بندی شوند، اما آن روز هنوز فرا نرسیده است. اگر شما یکی از دو فاکتور مهم رتبه بندی را نادیده بگیرید، مطمئنا ضررهایی به خود خواهید رساند. نکته مهم این کار، ساخت لینک های صحیح است. لینک هایی که با وب سایت شما در ارتباط هستند. این گونه لینک ها برای سایت مفید هستند.

راهکار پیشنهادی ما ایجاد یک منبع قوی از اطلاعات در حیطه کسب و کارتان است. این گونه منابع پتانسیل بالایی برای دریافت لینک دارند. به علاوه یک منبع قوی، اعتماد بیشتری از سوی کاربران دریافت می کند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی صادراتی

بازاریابی صادراتی چیست؟ بازاریابی صادراتی ، یعنی شناخت بازارهای خارجی و راه های نفوذ به آن، دستیابی به این شناخت…

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه ، دیده شدن در نتایج جستجو برای کسب و کارها حیاتی است، اما روش‌های درست و غلطی…