اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

تبلیغات تیزینگ چیست؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تبلیغات تیزینگ چیست؟ ، تیزینگ در تبلیغات به نوبه خود یک ژانر بحساب می‌آیند، شاید بیشترین شهرت خود را در زمینه رویداد های ورزشی داشته باشند. تعدادی از برجسته ترین مثال های آن عبارتند از تبلیغات سوپربول، که برای برانگیختن علاقه و کنجکاوی حتی پیش از پرده‌برداری از تبلیغ اصلی در روز مسابقه، طراحی شده‌است. افراد متخصص تبلیغات باید مراقب باشند که در این نوع تبلیغ، به وعده های اعلام شده توسط  در تبلیغ اولیه عمل کنند؛ درغیراینصورت، بجای اینکه توجه بینندگان جلب شود، احساس فریب‌خوردگی خواهند کرد و ممکن است تبلیغ  را پس بزنند.

تیزینگ چیست؟ -تبلیغات تیزینگ چیست؟

تیزینگ به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که پیام تبلیغ دهنده به صورت مبهم است و نوع ارائه به صورتی است که ذهن مخاطب را درگیر خود می کند و باعث جلب توجه بیشتر می‌شود. بصورتی که در مرحله اول کل پیام تبلیغاتی را به بیننده انتقال نمی دهند و تنها بخشی از محتوا برای مخاطب به نمایش در می آید. همچون بیلبوردی که جمله کوتاه لطفاً منتظر باشید روی آن نوشته شده که بعد از مدتی پیام تبلیغاتی به صورت کامل نمایش داده می‌شود.

مفهوم تیزینگ در تبلیغات چیست؟

روش تیزینگ در ابتدای ورود به صنعت تبلیغات با بازخوردهای بسیار خوبی روبرو شد. مخاطبین به این روش عکس‌العمل‌های جذابی نشان دادند و معمولا پیگیر سناریوی در حال اجرا شدند.اما سوال مهم اینست که آیا تیزینگ همچون گذشته اثر بخشی خود را دارد؟

با توجه به دنیای شلوغ امروز، حجم زیاد تبلیغات، ترافیک بصری و کمبود وقت به نظر می‌رسد که این روش تبلیغاتی برای روزگار فعلی و علی‌الخصوص شهرهای شلوغ کشور روشی ناکارآمد باشد یا حداقل کارایی آن نسبت به قبل کمرنگ‌تر شده باشد. هر چند هنوز هم برخی از بینندگان به این نوع تبلیغات توجه می‌کنند و مورد هدف این نوع از تبلیغات قرار می‌گیرند اما با توجه به موارد فوق‌الذکر و بالاتر بودن هزینه این روش نسبت به سایر روش‌های مستقیم، تیزینگ روش تبلیغاتی منسوخی به نظر می‌رسد. اما چیزی که قابل چشم‌پوشى نیست ایجاد خلاقیت در تبلیغات است. اگر تیزینگ با خلاقیت همراه باشد می‌توان گفت که هنوز هم این روش می‌تواند اثر بخشی خود را داشته باشد. در حقیقت خلاقیت عنصری جدایی ناپذیر از تبلیغات است که ترکیب آن با هر یک از روش‌ها اثر بخشی آن روش تبلیغاتی را تضمین خواهد نمود.

تبلیغات تیزینگ چیست؟

تبلیغات تیزینگ چیست؟ – کالج مدیریت

 

تیزینگ چقدر موثر است؟ -تبلیغات تیزینگ چیست؟

در دنیای شلوغ امروز با حجم زیاد تبلیغات و بالا بودن هزینه های این نوع تبلیغات و ترافیک بصری و کمبود وقت این روش تبلیغاتی کارایی چندانی نسبت به گذشته ندارد. ولی میتوان با خلاقیت و نوآوری یک تبلیغ اثربخش ارائه کرد که در ذهن بیننده ماندگار شود.
مسئله مهمی که باید توجه شود خلاقیت و نوآوری در اینگونه تبلیغات بسته یا تیزینگ است. طوریکه از نظر بصری و مفهومی به گونه ای طراحی شود که بیننده بعد از دیدن آن خود به خود علاقه مند به کدگشایی و حدس تبلیغات شود و بعد از کدگشایی محصول یا خدمتی دور از تبلیغات اولیه و مبهم ارائه نشود تا نتیجه عکس در ذهن مخاطب نگذارد و مخاطب از دیدن چیزی که مدت ها ذهنش را درگیر کرده بود لذت ببرد.
در تحقیقات علمی بارها به این نتیجه رسیده ایم که تصاویر، زبان اصلی ذهن هستند. انسان ها تصاویر را به خوبی به خاطر می آورند و در کنار آن ها اگر پیامی باشد ممکن است آن را نیز به یاد آورند. در دنیای رقابتی امروز که بتوان بیینده را جذب کرد کار ساده ای نیست و نیازمند مشاوران و طراحان زیرک، به روز و آشنا به روحیات و رفتار مخاطبان هدف و خبره در بازاریابی و تبلیغات است.

اثرات و ریسک ها

در بهترین حالت، تیزینگ های تبلیغاتی ، تبلیغی  خواهد بود که مردم در طول رویداد آن را دنبال کرده و پس از پایان رویداد در خصوص آن بحث می‌کنند. اما، طبق نوشته های هاروارد بیزینس، تنها به خاطر اینکه یک تبلیغ تیزینگ در حال جلب توجه است به معنای قابل اشتراک یا ویروسی بودن آن نمی‌باشد. چیزی که می‌تواند یک بیننده را  جذب کند، می‌تواند بیننده دیگر را آزار داده و دفع کند. طبق نشریه دوره ای صنعت تبلیغات یعنی Ad Age، ریسک دیگر تیزینگ تبلیغاتی، این است که محصول تا حد انتظاری که تبلیغ بوجود آورده است عالی نباشد. زمانی که تبلیغ کننده، علایق و توجه مصرف کننده را تنها برای ارائه محصول یا سرویس برمی‌انگیزد، روابط مردم با کمپانی می‌تواند از مثبت تبدیل به منفی شود. زمانی که هوندا متیو برادریک را برای انجام یک ویدئوی تیزر وب برای سوپربول در سال ۲۰۱۲ استخدام کرد، طرفداران فکر کردند که این یعنی اینکه او نقش خود را مانند شو تلویزیونی فریس بولر تکرار خواهد کرد؛ زمانی که دریافتند هیچ برنامه‌ریزی برای فیلمی در آینده وجود ندارد، حس فریب خوردگی و ناامیدی به آنها دست داد.

نکات مهم برای ساخت تبلیغ تیزینگ

تبلیغات تیزینگ چیست؟ ، رمزآمیز بوده و تنها اشاره ای کوچک به تبلیغی  که در حال آمدن است داشته باشید. کل داستان را بازگو نکنید. تیزینگ  را مانند تریلری برای فیلم در نظر بگیرید که در تلاش برای کسب توجه است. توضیحات ساده و پیچیده ای داشته باشید تا بتوانید هم با مخاطبین تکنیکی و هم با مخاطبین غیرتکنیکی حرف بزنید. پرینت، آنلاین، رسانه های غنی، از همه آنها استفاده کنید.

روی آینده خود سرمایه‌گذاری کنید. از کمپینی که نیاز به در برگیری افکار را دارد مضایقه نکنید، خصوصا اگر هر چند هفته یکبار اتفاق می‌افتد. حداقل برای مدتی کوتاه در همه جا حضور داشته باشید.

تیزینگ  تبلیغاتی سبب ایجاد اشتیاق می‌شود. هدف، در اختیار گرفتن چشم ها و گوش ها و علایق مشتریان است. موارد بیش از حد زیادی را به اشتراک نگذارید بلکه آنها را تشنه اطلاعات بیشتر بگذارید تا جذابیت تبلیغ حفظ شود.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

رشد تبلیغات محیطی

رشد تبلیغات محیطی ، تبلیغات محیطی یکی از مهم‌ترین رویکردهای تبلیغ یک برند است که امروزه در گرافیک محیط شهری…

شایستگی مدیران

شایستگی‌ها شایستگی مدیران واژه شایستگی اولین بار در سال ۱۹۷۳ در مقاله‌ای توسط مک‌‌کللند وارد ادبیات مدیریت گردید. پروفسور مک‌کللند…