اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در طراحی سایت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

اسپم اسکور چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اسپم اسکور چیست؟ ، اگر به صورت ساده بخواهیم بیان کنیم این است که : شرکت moz با آنالیز کردن زیر دامنه ها، صفحات غیر اصلی  و بک لینک های دریافتی وب سایت شما،  قصد دارد میزان spam score سایت را مشخص کند و امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ به شما بدهد، اگر شما امتیاز بالایی به دست بیاورید یعنی هر چقدر به عدد ۱۰۰ نزدیک تر باشید نشان دهنده spam بالای صفحات شما می باشد که بر رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو تاثیر منفی می گذارد و گوگل شما را جریمه می کند. و شما را در لیست سیاهش قرار می دهد تا دیگر دیده نشوید.

اسپم اسکور چیست؟

یک مقدار عددی است که احتمال جریمه شدن وب سایت شما توسط Google را نشان می دهد. هرچه درصد بالاتر باشد، یعنی سایت از لحاظ هرزنامه بودن در وضعیت بدی قرار دارد. در نتیجه احتمال اینکه پنالتی گوگل شده و برای مدتی کاهش ترافیک داشته باشد، بیشتر میشود. البته لازم به ذکر است که بالا بودن اسپم اسکور یک سایت از نظر ابزار Moz ، لزوما به معنای اسپم بودن سایت در گوگل نیست. این فاکتور به عوامل مختلفی از جمله کیفیت محتوا و بک لینک های سایت بستگی دارد.

اسپم اسکور چگونه کار میکند؟ -اسپم اسکور چیست؟

به روایت از تیم ماز : طی سال های گذشته تیم تحقیقاتی ما به رهبری دکتر Matt Peters عوامل مهم و تاثیر گذار یک وب سایت را که امکان دارد توسط موتور جستجوی گوگل مورد منع قرار گیرد را بررسی و پیش بینی کرده ایم ما به حدودا ۱۷ عامل مهم برای اسپم شدن رسیدیم. تقریبا هر زیر دامنه در Mozscore دارای اسپم اسکور مربوط به آن است ، و این نمره در open site Explorer و سایر ابزارهای شرکت ماز از جمله تولبار ماز قابل مشاهده و ردگیری است.

اسپم اسکور چیست؟ ، هر چقدر تعداد پرچم های اسپم اسکور شما بالاتر رود احتمال جریمه از سمت گوگل برای شما بیشتر خواهد شد. همانگونه که آزمایش کرده ایم، متوجه شدیم که اسپم اسکور های سطح زیر دامنه بهترین راه حلی است که می توانیم در مقیاس وب ایجاد کنیم. این یک کار خوب واضح و یک کار شایسته جهت برجسته کردن ریسک و رفتارهای پرخطر در سطوح مختلف است.

اگر به دنبال صفحه اول در گوگل هستید سئو سایت کلینیک کسب و کار را امتحان کنید.

 

اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور چیست؟ – کالج مدیریت

 

دلایل SPSME SCORE سایت -اسپم اسکور چیست؟

  • محتوا : در زمان تولید محتوا باید کلمات شما بیشتر از ۹۰۰ کلمه باشد و اطلاعات مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار بدهد. محتوا باید جامع و کامل باشد و حاوی گزارشات لازم در باره کسب و کار شما باشد وباعث حفظ کاربران در سایت بشود. یادتان باشد که در محتوای خود حتما از لینک دهی استفاده کنید، زیرا محتوا هرچقدر هم که با ارزش باشد ولی لینک دهی را رعایت نکرده باشد اهمیتی ندارد. و اگر محتوای شما کوتاه و خلاصه باشد از نظر گوگل بی ارزش است و یک محتوای اسپم شده به حساب می آید.
  • لینک خارجی :دقت کنید در زمان ایجاد بک لینک اولین چیزی که باید به آن توجه کنید کیفیت و اعتبار آن سایت در نزد گوگل است باید چک کنید که spsm score آن سایت کم تراز ۲۰باشد. و معیار دیگر تعداد بک لینک ایجادی است شما باید با توجه به تعداد کلمات محتوا خود، مثلا ۹۰۰ کلمه، یک بک لینک ایجاد کنید. در زمان استفاده از بک لینک بهتر است استراتژی پنجاه-پنجاه را به کار ببرید.یعنی پنجاه درصد do-follow و پنجاه درصد بعدی no-follow باشد، در غیر این صورت فعالیت شما اسپم شده شناخته می شود.
  • اندازه سایت : یکی دیگر از نکات قابل توجه اندازه و قدمت سایت است یعنی یک سایتی که حداقل ۳ سال از عمر آن می گذرد و دارای مطالب و مقاله های فراوانی در زمینه های مختلف است حتما و حتما باید تعداد بک لینک های آن زیاد و البته به اندازه باشد. ازنظر گوگل چنین سایتی باید حتما محتوای تولید شده خود را با ایجاد بک لینک، در وب سایت های زیادی به اشتراک بگذارد تا موتورهای هوشمند گوگل بفهمند که این یک سایت با محتوای با ارزش است و آن را اسپم شده تلقی نکنند
  • دامنه : نام دامنه ایی که انتخاب می کنید نباید دارای اعداد باشد مثلا: webnn32 ، یا استفاده از سمبل ها و نشانه ها، نوشتن حروف بی معنی و غیر مرتبط با حوزه کسب و کارتان باشد. دقت کنید باید نام دامنه سایت حاوی کلمه کلیدی باشد که به صورت خلاصه شده توضیحی در باره بیزینس شما باشد.هرگز نباید دامنه شما طولانی و بلند باشد.اگر از tld یا پسوندهای بی ربط مثل یا phb. استفاده کنید احتمال اسپم شدن خود را افزایش می دهید. پس بهتر است از ir. یا com. یا net. بهره بگیرید.
  • قفل ssl : آن دسته از سایت ها که اسپم می شوند معمولا از پروتکل https و قفل sll استفاده نکرده اند و این نشان دهنده این است که امنیت کاربران برای آن ها اهمیتی ندارد یعنی این سایت از خط قرمز گوگل رد شده است و اسپم می شود. و سایتی که رضایت کاربران را نتواند جلب کند رضایت گوگل را نیز از دست می دهد
  • لینک داخلی: برای اینکه به کاربران خود بگوئید که تمام صفحات داخلی سایت شما با ارزش است و بتوانید آن ها را به تمام صفحات خود هدایت کنید باید لینک های داخلی را ایجاد کنید یعنی ازصفحه فعلی که کاربر قرار دارد یک لینک به یک صفحه دیگر در همین سایت ایجاد کنیم. زیرا اگر تعداد لینک داخلی شما کم باشد نشانه بی ارزش بودن سایت و اسپم شدن می باشد.
  • راه های ارتباطی: برای جلو گیری از اسپم شناخته شدن وب سایت خود در نزد گوگل، فراموش نکنید که راه های ارتباطی خود را با کاربران ایجاد کنید. حتما در سایت خود اطلاعات تماس با ما، آدرس مکان، آدرس ایمیل وآدرس شبکه های اجتماعی که درآن فعالیت می کنید را به کاربران به اشتراک بگذارید، شما برای اینکه نظر مثبت گوگل را به خود جلب کنید و رتبه سایت خود را ارتقا بدهید باید دائما درحال تعامل با کاربران خود باشید
  • صفحات : در زمان طراحی سایت خود به تعداد صفحات ایجاد شده دقت کنید. صفحات نباید تعداد صفحات و برگه ها کم باشد و با محتوای کم. پس بدانید تعداد صفحات کم هیچ کمکی به ارتقا رتبه بندی شما نمی کند هیچ. بلکه امتیاز منفی هم می گیرید و اسپم می شوید.
  • فونت:برای اینکه جز سایت های spsme score شناخته نشوید به انتخاب فونت در زمان نوشتن متن دقت کنید از فونت هایی استفاده کنید که جز استاندارهای گوگل باشد مثلا: ( google font api) و گوگل آن را به رسمیت بشناسد. فونت نامتعارف سایت شما را به سمت بلاک شدن می کشاند.
  • گوگل آنالیتکس: تمام سایت هایی که از اسپم شدن خود توسط گوگل جلوگیری می کنند از ابزار آنالیتکس برای تجزیه و تحلیل درست سایت خود استفاده می کنند.و می توانند عملکرد بهتر و بهینه تری را در نزد موتورهای جستجو داشته باشند و در جایگاه بالایی قرار بگیرند
  • نرخ بازدید: آن دسته از سایت هایی که نرخ بازدید کمی دارند مطمعن باشید که هیچ کدام از فاکتورهای سئو را به درستی رعایت نکرده اند و در جذب کاربران ناکارآمد بوده اند. پس این وب سایت ها همان سایت های هستند که در لیست spsm score گوگل قرار می گیرند و بلاک شده و دیگر دیده نمی شوند
  • عنوان: به عنوان مدیر سایت  یا تولید کننده محتوا باید بدانید که طول عنوان صفحات نباید خیلی بلند باشد یا بیش از اندازه کوتاه باشد چون زنگ هشدار گوگل برای spam score سایت شما به صدا در می آید.

 

سخن پایانی

اسپم اسکور چیست؟ ، شما الان به خوبی می دانید برای داشتن یک وب سایت بهینه و جلوگیری از spam score سایت باید مواردی مانند: نامی برای دامنه انتخاب کنید که معرف برند و کسب و کار شما باشد، تولید محتوای مفید و به اندازه در سایت که در برگیرنده اطلاعات  مورد نیاز کاربران است را ایجاد کنید. کیفیت لینک های داخلی و خارجی خود را بررسی کنید که به اندازه و معتبر و مرتبط باشند، از ابزارهای مناسب تجزیه و تحلیل وب سایت استفاده کنید. با توجه به اقداماتی که به شیوه درست  آن را انجام می دهید قطعا امتیاز اسپم اسکور شما کم تر از ۲۰ خواهد بود در غیر این صورت افزایش این امتیاز مثلا بالای ۶۰ درصد نشان می دهد که وضعیت شما از مرز هشدار گذشته است و شما در لیست سیاه گوگل قرار گرفته اید کارشناسان حرفه ایی ما به شما پیشنهاد می کنند که دائما و به طور روزانه سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید که با مشکل اسپم مواجه نشوید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

ساب دامین چیست؟

ساب دامین چیست؟ ، همه ما به عنوان کاربر اینترنت روزانه سراغ سایت‌های زیادی می‌رویم. برای خیلی از کاربران محتوای…

سبک های تصمیم گیری

سبک های تصمیم گیری ، تصمیم گیری که فرایندی پیچیده و شامل انواع توانایی های فکری و برخورداری از اطلاعات…