اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در استارت آپ / توسط
آخرین زمان ویرایش:

مدیریت محتوا چیست؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیریت محتوا (CM)

مدیریت محتوا (CM) فرایندی برای جمع آوری ، تحویل ، بازیابی ، حاکمیت و مدیریت کلی اطلاعات در هر قالب است. این اصطلاح معمولاً برای اشاره به چرخه حیات محتوای دیجیتالی ، از ایجاد تا ذخیره سازی دائمی یا حذف استفاده می شود. محتوای موجود ممکن است تصاویر ، فیلم ، صدا و چندرسانه ای و همچنین متن باشد.

فرایند مدیریت محتوا

شیوه ها و فرآیندهای مدیریت آن می توانند براساس هدف و سازمان متفاوت باشند. این می تواند منجر به اختلاف مراحل یا اصطلاحات شود. مراحل چرخه مدیریت محتوا عبارتند از:

سازمان: اولین مرحله که در آن دسته بندی ها ایجاد می شوند ، طبقه بندی ها طراحی و برنامه های طبقه بندی توسعه می یابد.
ایجاد: محتوا در دسته بندی های معماری طبقه بندی می شود.

ذخیره سازی: قالب محتوا و تصمیمات مربوط به ذخیره سازی براساس سهولت دسترسی ، تحویل ، امنیت و سایر عوامل وابسته به نیازهای سازمان انجام می شود.

گردش کار: قوانین به گونه ای طراحی شده اند که ضمن حفظ سازگاری با سیاست های سازمان ، محتوای را از طریق نقش های مختلف جابجا می کند.

ویرایش / نسخه: این مرحله شامل مدیریت چندین نسخه محتوا و تغییرات ارائه می باشد.

انتشار: مرحله تحویل محتوا به کاربران ، که می تواند به عنوان بازدید کننده وب سایت یا انتشار داخلی از طریق اینترانت برای کارمندان تعریف شود.

حذف / بایگانی: مرحله نهایی که محتوای آن حذف می شود یا به آرشیو منتقل می شود وقتی به ندرت قابل دسترسی یا منسوخ است.

می توانید مقاله استارت آپ را مطالعه کنید.

حاکمیت محتوا

حاکمیت محتوا ساختار و رهنمودهایی را در اختیار سازندگان محتوا قرار می دهد. حاکمیت محتوای دیجیتال می تواند در تعیین اولویت ها ، ارائه استانداردهای دقیق ، اختصاص مالکیت برای محتوا و ارائه کنترل دسترسی کمک کند. این امر به ایجاد یک تجربه کاربری مداوم ، به حداقل رساندن محتوا و ایجاد کنترل های داخلی کمک می کند. ابزارهای مشترک مدیریتی که سازمانها از آن استفاده می کنند شامل جریان کار محتوا ، طبقه بندی ها و راهنماهای سبک به همراه ابزارهای مدیریت سوابق است که شامل مسیرهای حسابرسی برای انطباق است.

مدیریت محتوا چیست؟

مدیریت محتوا چیست؟ – کالج مدیریت

سیستم ها و ابزارهای مدیریت محتوا

علاوه بر سیستم عامل های مدیریت محتوا برای انواع خاص محتوای ، سیستم های مدیریت عمومی (CMS) نیز وجود دارند که فرآیندهای خودکار را برای مدیریت و ایجاد محتوای دیجیتالی مشترک فراهم می کنند. CMS معمولاً شامل ویژگی هایی از قبیل مدیریت فرمت ، قابلیت انتشار و امکان به روزرسانی محتوا است. CMS می تواند به کاربر اجازه دهد یک نگاه یکپارچه ایجاد کند و کنترل نسخه را داشته باشد ، اما نکته منفی این است که اغلب می تواند به سازندگان محتوا آموزش خاصی بخواهد. سیستم مدیریت دارایی دیجیتال (DAM) نوع دیگری از CMS است که اسناد ، فیلم ها و سایر دارایی های رسانه ای غنی را مدیریت می کند. چند نمونه از CMS های قابل توجه عبارتند از وردپرس ، جوملا و دروپال.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تورش های مالی رفتاری

تورش‌های مالی رفتاری تورش های مالی رفتاری شاخه‌ای جدید از دانش مالی از علوم اقتصاد و روانشناسی منشعب شده و…

بازاریابی سبز

بازاریابی سبز انجمن بازاریابی آمریکا در سال ۱۹۷۶ بازاریابی سبز را این چنین تعریف می کند: مطالعه جنبه های مثبت…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *