اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

تبلیغات کلامی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تبلیغات کلامی چییست؟

تبلیغات کلامی ، تبلیغات شفاهی یا تبلیغات دهان به دهان به انواعی از تبلیغات گفته می شود که در آن با روش های موثر تبلیغاتی باعث می شوید که مخاطبین شما به صورت رایگان برای برندتان تبلیغ کنند.

تبلیغات کلامی از موثر ترین روش های تبلیغات می باشد که امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ با این حال اغلب کارفرمایان به این روش تبلیغات اهیمت چندانی نمی دهند. این روش کمتر شناخته شده است و به همین دلیل نیز به آن توجهی نمی شود.

چرا تبلیغات کلامی مهم است؟

طبق آمار هایی که در زمینه تبلیغات ارائه شده است، بیش از ۹۰ درصد مردم به توصیه های اطرافیان خود برای خرید یک محصول یا استفاده از برخی خدمات بیشتر از تبلیغات بنری و رسانه ای اعتماد می کنند. از همین رو شما با استفاده از تبلیغات کلامی قادر خواهید بود بین مخاطبین خود و اطرافیان آن ها محبوبیت پیدا کنید، از همین رو ارتباط کلامی از مهم ترین روش های تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات کلامی شما می توانید اعتبار برند خود را بالا برده و بهتر دیده شوید.

نکات مهم در تبلیغات کلامی

برای آنکه به طور مرتب و موثر هدف تبلیغات دهان به دهان قرار بگیرید، باید همواره سوژه باشید. هیچکس در مورد سازمان ها یا برندهایی که خسته کننده هستند، صحبت نمی کنند. باید برای برند خود یک کمپین تبلیغاتی با یک تم خاص در نظر بگیرید تا راحت تر در ذهن مشتری ماندگار شوید و برای مخاطبین جذاب تر باشید تا راحت تر بر سر زبان ها باشید.

حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباطی دوستانه و صمیمی با مخاطبانتان از جمله نکات کلیدی است که در تبلیغات کلامی باید به آن توجه کنید. برگزاری مسابقات و تخفیفات مناسبتی از جمله فعالیت هایی است که می تواند محبوبیت شما را در فضای مجازی دو چندان کرده و در تبیلغات کلامی موثر شما را یاری کند.

از مهم  ترین نکاتی که برای تبلیغات کلامی موثر باید به آن توجه کرد، صداقت در تبلیغات و کیفیت بالای خدمات است. تنها در این صورت برند شما می تواند در مکالمات روزمره مخاطبینتان قرار بگیرد. هیچ کس در مورد برندی که محصولات بی کیفیت دارد و در تبلیغات خود دروغ می گوید، نظر مثبتی نخواهد داشت.

استراتژی تبلیغات کلامی

برای تبلیغات موثر کلامی شما بایستی استراتژی تبلیغاتی کاربردی داشته باشید. داشتن یک داستان اختصاصی برای برندتان می تواند تاثیر زیادی در تشویق دیگران در صحبت کردن در مورد برند شما داشته باشد.

به عنوان مثال، داستان نحوه بنیان گذاری کسب و کار، دلیل راه اندازی برند و… می تواند داستان جذابی باشد که افراد در مورد آن صحبت کنند.

علاوه بر آن برای تبلیغات کلامی موثر، باید با مشتریان خود مانند طلا رفتار کنید. فراموش نکنید تبلیغات کلامی را مشتریان شما انجام خواهند داد، پس باید تا می توانید در جلب رضایت مشتریان خود کوشا باشید. استراتژی تبلیغاتی می تواند توسط صاحبین برند طراحی شود یا اینکه توسط افراد متخصص و به صورت هدفمند برنامه ریزی شود.

 

تبلیغات کلامی

تبلیغات کلامی – کالج مدیریت

چرا تبلیغات کلامی بسیار قدرتمدتر از تبلیغات سنتی است؟

اعتماد:

ما قبل از تابلوهای تبلیغاتی به دوستانمان اعتماد داریم. می دانیم که برندها تبلیغات خود را بصورت چاپی، آنلاین و… پخش می کنند، اما تبلیغات همیشه یک محصول یا خدمات را بصورت درخشان ارائه می دهند و یک بررسی منصفانه و متعادل از خود ارائه نمی دهند، و به همین دلیل تبلیغات فقط تبلیغات است.

دوستان ما بدون هیچ انگیزه ای به ما می گویند که آیا این نام تجاری بی فایده  و یا فوق العاده است و در نتیجه ما بیشتر به توصیه های آن ها به عنوان موضوعی واقعی، بی طرفانه و دقیق فکر می کنیم.  مصرف کنندگان به مصرف کنندگان اعتماد دارند، ما به شدت به  تبلیغات برند با احتیاط و شک و تردید نگاه می کنیم.

هدف بهتر:

تبلیغات کلامی نوع هدفمند بازاریابی است. برای مثال، اگر شما در حال فروش شامپو بچه هستید، ممکن است برای در هدف قرار دادن پیام برای مشتریان بالقوه ، تصمیم بگیرید که در برنامه های صبح در تلویزیون تبلیغات انجام دهید، زیرا پیش بینی می کنید مصرف کننده موردنظر شما بیشتر تلویزیون تماشا می کند – فرضتان این است که مشتریان هدف شما که زنان دارای کودک هستند در منزل به تماشای تلویزیون مشغول هستند – در حالی که ممکن است بخشی از مخاطبین شما، برای خرید شامپو بچه در بازار باشند. شما نمی توانید بیننده خود را به طور دقیق پیش بینی کنید، این بیشتر یک حدس است.

تبلیغات کلامی چگونه انجام می شود

تبلیغات کلامی اغلب توسط مخاطبین و مشتریان یک برند انجام می شود. برای آنکه تبلیغات کلامی را بهتر متوجه شوید، یک مثال ساده می زنیم:

فرض کنید شما به دنبال یک شامپوی ریزش مو می گردید. با این حال، به هیچ یک از بنر ها یا تبلیغاتی که می بینید، اعتماد ندارید یا نمی دانید کدام یک از این محصولات تاثیر قطعی روی ریزش موی شما خواهد داشت. یکی از همکاران شما که مشکل ریزش موی مشابه دارد، یک شامپوی ریزش مو به شما معرفی کرده و می گوید که از نتایج آن راضی بوده است. شما به صورت ناخودآگاه به حرف های همکار خود اعتماد کرده و بدون تعلل اقدام به تهیه شامپوی ضد ریزش مویی می کنید که همکار شما آن را معرفی کرده است.

تبلیغات کلامی با تاثیر مناسب بر مشتریان و مخابین برند اتفاق می افتد. در صورتی که کیفیت خدمات و محصولات شما مناسب باشد و این محصولات و خدمات را به درستی تبلیغ کنید، می توانید تاثیر مناسبی روی مخاطب خود گذاشته و مخاطب شما به صورت ناخودآگاه در صورت رضایت از خدمات و محصولات شما به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برند شما به اطرافیان خود می کند.

چگونه می توان از تبلیغات کلامی استفاده کرد و از مزایای آن بهره برد؟

ایجاد روابط با افرادی که بیشترین اهمیت را دارند، استفاده از کلمات کلیدی، به اشتراک گذاشتن و آسان تر کردن راه برای گسترش این کلمات توسط آن ها ، بهترین راه ها برای تبلیغات کلامی است. به طور خاص از مشتریان خوشحال و راضی خود درخواست مراجعه دوباره کنید، آن ها بهترین و محترم ترین مدافعان شما خواهند بود. یک راه قدرتمند برای تشویق به بازاریابی  دهان به دهان، استفاده از استراتژی مشارکت اجتماعی است که مشتری را تشویق می کند و باعث افزایش مشارکت می شود. در تجارت الکترونیک می تواند از مکانیسم های معمولی مانند برگزاری مسابقات یا دادن امتیازات برای انگیزه دادن به مصرف کننده استفاده کنید.

علاوه بر این، از طریق تامین کنندگان، شرکای استراتژیک و همکاران ، کسانی که برند شما را می شناسند و خریداری می کنند، می توانید پیام های کلامی مثبت و دقیقی را در شبکه های اجتماعی کاری خود گسترش دهید که فرصت های کسب و کار جدیدی را فراهم می کنند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

توسعه کسب و کار

توسعه کسب ‌و کار ، زیرمجموعه ای از حوزه‌های کسب‌وکار، تجارت و نظریه سازمانی است، که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک…

اهداف بازاریابی

اهداف بازاریابی چیست؟ اهداف بازاریابی ، از فعالیت های جمعی ده ها هزار مؤسسه انتفاعی و غیرانتفاعی تشکیل شده است.…