اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مقاله مدیریت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

برندسازی شهری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چکیده:

یکی از مفاهیمی که امروزه در مدیریت شهرها بکارگرفته می شود، مفهوم برند شهری است. برندسازی برای هر شهری یکی از راهکارهای موثر برای رشد و توسعه همان شهر به حساب میرود. در چند دهه اخیر ایجاد برند شهری به مثابه یک ابزار راهبردی جهت ایجاد مزیت رقابتی یک شهر، به یک کنش مرسوم تبدیل شده است تا در پرتو گسترهای از متغیرهای مفهومی نظیر تاریخ، مردم شناسی، اقتصاد، سیاست و خط مشی ها موجب رشد و توسعه شهر شود. از این رو لازم است خط مشی گذاران بر نقش برندسازی شهری همچون یک ابزار استراتژیک توسعه توجه داشته باشند. در پژوهش کاربردی حاضر با استفاده از روش تحقیق پیمایشی که برای جمع آوری اطلاعات و داده ها نیز از روش کتابخانه ای استفاده شده است ابتدا چارچوب نظری موضوع برندسازی شهری تبیین شده و سپس برندهای مختلف مطرح شده برای شهر تبریز را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که در سالهای اخیر تلاش هایی غیر نظام مند برای معرفی یک برند برای شهر تبریز انجام شده است که از آن جمله میتوان به عنوان های: تبریز، شهر اولینها؛ احیای لقب فیروزه اسلام؛ تبریز شهر صنعتی و نمایشگاهی ایران اشاره کرد که به دلیل عدم وجود مدیریت کارآمد و عدم مطالعه آماری، دانشگاهی و جهت دار نتیجه بخش نبوده است.

برند سازی شهری

برند سازی شهری – کالج مدیریت

واژگان کلیدی: مدیریت شهری، برندسازی، توسعه شهری، تبریز

نویسندگان: مصطفی شکری،فرهاد عزیزی،ئاسو اسماعیل پور،علی جودکی

می توانید مقاله بازاریابی را مطالعه کنید.

دانلود مقاله

 

 

بروز رسانی این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ انجام پذیرفت.

نوشته های مشابه

کنترل مالیات

کنترل مالیات چکیده: بهداشت اقتصادی ضرورتی بود که دین مبین اسلام حدود سیزده قرن پیش بر آن تأکید داشته و…

فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی

فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی چکیده: در این مقاله به اهمیت و نقش فناوری اطلاعات  بر رشد اقتصادی…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *