اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اعتماد به تبلیغات اینترنتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اعتماد به تبلیغات اینترنتی ، اعتماد، از جمله مولفه های حیاتی تجارت الکترونیکی تلقی می شود. اعتماد، فضای اجتماعی ای خلق می کند که سازمان ها می توانند در آن فضا فعالیت کنند. اعتماد، عبارت است از باروری که نشان می دهد سایر افراد به روش های قابل پیش بینی عمل می کنند. اعتماد یکی از روش های کاهش پیچیدگی اجتماعی بوده و جایگزین قوانین و مقررات است. پذیرش پیام های تبلیغی نیز نیازمند اعتماد مخاطبان به تبلیغات است. اعتماد به تبلیغات، پیامد تجربیان قبلی مثبت مصرف کننده است. تطابق وعده های تبلیغی با عمل فروشنده در بلندمدت موجد اعتماد است. از جمله مواردی که نشان دهنده عدم صداقت تبلیغات است، عبارتند از: دروغ آشکار، وعده های گمراه کننده. تبلیغی دروغ است که تمامی مخاطبان آن یک وعده را دروغ بدانند. علاوه بر این برخی مسائلی که باعث عدم اعتماد مصرف کننده به تبلیغات و مقاومت در برابر آن ها می شود، عبارتند از: استفاده از فشار زیاد برای فروش، فروش های سخت، پافشاری های بی مورد و تکنیک های اجباری خرید می باشند. از طرف دیگر، هنگامی که در مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات عدم اعتماد ایجاد می شود، چیزی که درک می کنند بسیار متفاوت از آن مطلبی است که وی به طور دقیق و درست بر اساس آن برانگیخته می شود. بنابراین توجه و دقت به شرایطی که تبلیغات برای مخاطبین به وجود می آورند، بسیار مهم و ضروری است. علاوه بر این، با توجه به بالا بودن ریسک در خرید های برخط نیاز به وجود اعتماد نیز برای دستیابی به هدف بسیار حیاتی است.

مزایای تبلیغات اینترنتی – اعتماد به تبلیغات اینترنتی

تبلیغ در اینترنت مزیت های زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد که از آن میان می توان موارد زیر را نام برد:

ایجاد ارتباط دوطرفه

تبلیغات اینترنتی، یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد می کند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت می کنند، بلکه قادرند بازخورد بدهند و سئوالات خود را در مورد کالاها با تبلیغ کنندگان مطرح کنند.

ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست کالاها

تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات کالاهای مرتبط را برای مخاطبان فراهم می سازد. این قابلیت، غالباً منجر به مبادله کالاها و افزایش تعامل ها تجاری می شود.

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان

در تبلیغات اینترنتی از روش های متنوعی برای هدفگیری مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات به صورت ایستا یا پویا استفاده می شود. این روش ها ممکن است بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.

دسترسی جهانی و شبانه روزی

تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعت روز در دسترس می باشد که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن می شود.

 

اعتماد به تبلیغات اینترنتی

اعتماد به تبلیغات اینترنتی – کالج مدیریت

 

ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان

تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروز رسانی آسان است که این به دلیل ماهیت دیجیتالی آن می باشد. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات، از جمله نتایج این ویژگی تلقی می شود.

قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا

تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه گیری بالایی برخوردار است. از روش های گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می شود.

طراحی پیام آگهی- اعتماد به تبلیغات اینترنتی

به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می توان پیام ها را برای جذب نیازها و خواسته های معین مخاطبان، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقاً مخاطبان را شناسایی می کنیم، اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته های آن ها به دست می آید. از این رو پیام آگهی ما بسیار جذاب تر خواهد بود.

قابلیت فروش – اعتماد به تبلیغات اینترنتی

در این نوع از تبلیغات، پس از نمایش آگهی می توان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

نتیجه گیری در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت های قابل ملاحظه ای برخوردار است؛ از آن جمله می توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست کالاها، توانایی هدف گیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه روزی، ارسال و نگهداری و بروز رسانی آسان، قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. به علاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه های دیگر می باشد. شرکت های تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چاره ای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکت هایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگی های خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی های مخاطبان، باید شکل متناسب انتخاب شود.

نوشته های مشابه

انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی ، بنر، پیامی است که به شکلی هنری، شامل تصاویر و متون ثابت…

تبلیغات تلفن همراه

تبلیغات تلفن همراه ، طبق تعریف انجمن بازاریابی تلفن همراه، تبلیغات تلفنی پیام های تبلیغاتی را از طریق گوشی های…