اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در طراحی سایت / توسط

دو شاخه اصلی سئو

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

۱٫ بخش داخلی -دو شاخه اصلی سئو

دو شاخه اصلی سئو ، منظور از بخش داخلی، ابزارها و اعمالی هستند که شما می توانید بر روی وب سایتتان اعمال کنید، مانند کدهای اچ تی ام ال، کلمات کلیدی و لینک های داخلی و در کل ساختار وب سایت.

می توانید سئو داخلی را هم مطالعه کنید.

۲٫ بخش خارجی –  سئو

دو شاخه اصلی سئو ، منظور از بخش خارجی، ابزارها و قسمت هایی از وب سایت هستند که شما کنترل کمتری بر روی آن ها دارید؛ مانند این که چه تعداد لینک به وب سایت شما وجود دارد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین قسمت کار شما به عنوان یک بهینه ساز صفحات وب، بخش داخلی وب سایت می باشد؛ به این دلیل که اگر شما طراحی زیبا و مطالب با ارزشی در داخل وب سایت خود داشته باشید، لینک ها به وب سایت شما سرازیر خواهد شد، بدون این که شما هیچ عملی انجام دهید.

می توانید سئو خارجی را هم مطالعه کنید.

  • مهمترین نکته آن است که باید چیزی برای ارائه داشته باشید. اگر شما می خواهید در زمینه سایت های اینترنتی موفق شوید باید یک سرویس یا مطلب و یا … حتی الامکان جدید و یا کم نظیر ارائه کنید.
  • پس اگر چیزی برای ارائه ندارید، هر چه سریع تر از فکر بالا بردن آمارتان بیرون بیایید.
  • طراحی وب سایت شما باید با محتوای آن هم خوانی کامل داشته باشد، بخصوص اگر سایت برای فارسی زبانان راه اندازی می کنید. اصولا کاربران ایرانی به ظاهر ساده و زیبا بسیار جذب می شوند.
  • از کپی کردن مطالب از سایت های هم موضوع به شدت بپرهیزید؛ زیرا این کار پس از چند بار بازدید کاربر، به راحتی تشخیص داده می شود. شاید بپرسید کاربر فکر می کند سایت های دیگر از سایت من کپی کرده اند. در جواب باید بگوییم تشخیص به وسیله تاریخ ارسال مطلب بسیار آسان است. اگر مطلبی را کپی می کنید منبع آن را ذکر کنید. با مخاطبانتان ارتباط نزدیک برقرار کنید. یک مکان با عنوان «تماس با ما» در سایت خود حتما داشته باشید و در صورت لزوم، حتی شماره تماس مستقیم خود را در سایتتان بگذارید؛ بخصوص در قسمت پایین سایت. این مسئله برای بعضی موتورهای جستجو مانند یاهو نقش کلیدی دارد.

 

دو شاخه اصلی سئو

دو شاخه اصلی سئو – کالج مدیریت

  • یکی از سایت هایی که وبمستران حرفه ای با آن سروکار دارند و دوست دارند سایت خود را در آن ثبت کنند، دایرکتوری بزرگ و جهانی org می باشد. به هر قیمیتی ولی به درستی سایت خود را در این دایرکتوری ثبت کنید. سپس خواهید دید که پس از مدتی ترافیک تان چطور با افزایش روبرو می شود.
  • در صورتی که مطلب در یک سایت دیگر وجود داشت که شدیدا علاقمند شدید آن را در سایت قرار دهید، حتما منبع و لینک مستقیم آن را نیز در پست خود بگذارید؛ زیرا اینکار صداقت شما را به کاربران می رساند. و سعی کنید از سایت های خارجی زبان مطالب را گرفته و به فارسی ترجمه کنید و برای کاربرانتان بگذارید.
  • کاربر را نرنجانید در واقع کاربران بخصوص ایرانی ها زودرنج هستند و اگر ببینید برای دیدن یک مطلب، باید هزار و اندی از صفحات مثل عضویت اجباری و … را بگذرانند، خیلی راحت بی خیال ماجرا خواهند شد.
  • لینک بدهید و لینک بگیرید و خسیس نباشید. در این چند ساله اخیر وبسترها بخصوص پربازدیدها، خیلی خسیس شده و به راحتی به کسی لینک نمی دهند. با آرامش و با متنی حساب شده و کاملا محترمانه، درخواست تبادل لینک کنید.
  • قالب سایتان را با تمام مرورگرها منطبق کنید، هنوز خیلی ها از مرورگر تنفر آمیز ۶IE استفاده می کنند که مرورگری کاملا غیر استاندارد است. پس سایت شما باید برای همه به یک شکل بارگزاری شود. همچنین قالب خود را بسیار سبک بسازید؛ زیرا با سرعت حلزونی اینترنت بعضی ها حوصله چند دقیقه لود شدن یک سایت را ندارند.
  • کلیدی سایت خود و سایت های رقیب را به دقت بررسی کنید و بهترین ها را برگزینید. برای این کار از سایت گوگل کمک بگیرید. همچنین توضیحات سایت خود را فراموش نکنید.
  • عنوان وب سایت، اولین موردی است که کاربر هنگام ورود به سایت شما می بیند. پس عنوانی مناسب، کوتاه و روان انتخاب کنید. مثلا اگر سایتی با محتوای رشته مدیریت دارید، عنوان ”پایگاه مرجع رشته مدیریت“ می تواند مناسب باشد. از به کاربردن کلماتی همچون اولین، برترین، قدرتمندترین و غیره بپرهیزید.
  • سعی کنید از هر چیز و از هرجا ننویسید، اگر خود را روی موضوعی خاص متمرکز کنید، بیشتر پیشرفت خواهید داشت.
  • برای سایت خود صفحه ارور ۴۰۴ طراحی کنید.
  • در سایت خود حتما قسمت جستجو راه اندازی نمائید.
  • دنبال کلمات کلیدی بروز باشید.
  • بروز بودن مطالب و حداقل یک پست در روز ارسال کنید.
  • دو زبانه بودن سایت.
  • شما می توانید هر پست خود را جداگانه در گوگل ثبت کنید. سعی کنید مداوم موضوعات سایت خود را در گوگل ثبت کنید.
  • داشتن وبلاگ و فروم یا انجمن در یک سایت
  • لینک های داخل شده به سایت که معمولا صفحه اصلی بهترین معیار است.
  • افزایش لینک های داخلی تا حد ممکن
  • لینک های برگشتی سایت از سایت های معتبر دولتی و یا دانشگاهی را افزایش دهید.
  • عضویت در دایرکتوری های معتبر
  • صفحه تماس با ما
  • ما باید یک صفحه کامل و مجزا در زمینه سیاست های حریم خصوصی داشته باشید.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید.
  • از یک افزونه مترجم استفاده کنید تا کسانی که با زبان شما آشنایی ندارند هم بتوانند از مطالب استفاده کنند. با این کار، گستره بازدید کنندگان خود را به شدت گسترش می دهید.
  • ظاهر جدید برای سایتتان طراحی کنید. این کار باعث جذابیت برای خواننده های دائم شما خواهد شد. همچنین می توانید پوسته هایی را که می سازید در اختیار دیگران قرار دهید.
  • باید فعال باشید تا بتوانید ترافیک بدست بیاورید. در وبلاگ های مرتبط با موضوع سایت نظر دهید و لینک سایت را در آخر امضای خود در انجمن ها اضافه کنید. از هر فرصت برای معرفی کردن سایت و وبلاگ خود استفاده کنید. بلافاصله تاثیر آن را خواهید دید.
  • مقالات خود را منتشر کنید.
  • صفحات سایت باید دارای لینک های منظم باشد تا دسترسی را به کلیه نقاط سایت آسان کند.
  • به طور حتم یک صفحه به نام تگ ها (نقشه سایت) درست کنید.
  • در خصوصیت alt از توضیحات مرتبط با عنوان صفحه و محتوای صفحه استفاده کنید.
  • از فایل متنی txt در دایرکتوری سایت خود استفاده کنید و دقت کنید که از ربات گوگل در آن فایل جلوگیری نشده باشد.
  • بهتر است در سایت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لینک دهید. برای مثال می توانید عناوین مقالات سایت خود را درج کنید و خلاصه مقاله را در صفحه ای دیگر و متن کامل آن را در یک صفحه مجزا قرار دهید و یا این که در همان صفحه ای که متن کامل مقاله را قرار می دهید، به عنوان مقاله لینک همان صفحه را بدهید.
  • صفحات را برای استفاده کاربر بسازید، نه برای موتورهای جستجو.

می توانید سئو را هم مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

ویژگی های یک سایت حرفه ای

یک طرح و نقشه راه منطقی برای طراحی و پیاده سازی وب سایت -ویژگی های یک سایت ویژگی های یک…

خرده فروشی بر خط

دو سطح رابطه خرده فروشی -خرده فروشی بر خط خرده فروشی بر خط ، محققان درباره تفاوت های موجود بین…