اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

رشد تبلیغات محیطی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

رشد تبلیغات محیطی ، تبلیغات محیطی یکی از مهم‌ترین رویکردهای تبلیغ یک برند است که امروزه در گرافیک محیط شهری مطرح می‌باشد. این تبلیغات می‌توانند در بهبود آگاهی برند در اذهان مخاطبان و مشتریان و در نهایت وفاداری به برند، جایگاه مهمی داشته باشند.

مکان‌هایی مانند سطح زمین، دسته پمپ بنزین، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، پشت درها و … که تا پیش از این هرگز به آن‌ها همچون مکان تبلیغاتی نگریسته نمی‌شد، امروزه جایگاه تبلیغات محیطی شده‌اند. علاوه بر اهمیت موقعیت‌های غیر معمول در تبلیغات محیطی، روش‌های اجرایی و به طور کلی آفرینش غیر مرسوم یک اثر تبلیغاتی، می‌تواند آن اثر را در زمره تبلیغات محیطی قرار دهد.

تبلیغات محیطی چیست؟ -رشد تبلیغات محیطی

شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.

هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید.

یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.

در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.

هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.

تبلیغات محیطی برای ترویج محصول و خدمات شما در برخی از محیط ‌های جغرافیایی خاص اثرگذاری بسیار خوبی دارد. در حالیکه تبلیغات بر روی بیلبوردها، نیمکت‌های اتوبوس و وسایل حمل‌ونقل می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مؤثر واقع شوند، اما باز هم هر کمپین تبلیغاتی محیطی با تابلو و علائم استفاده ‌شده نزدیکی و اطراف فروشگاه و دفتر کار خود شما آغاز می‌شود.

رشد تبلیغات محیطی

رشد تبلیغات محیطی – کالج مدیریت

 

مزایای تبلیغات محیطی

۱٫ امکان ندارد دیده نشود!

البته بستگی دارد که کجا تبلیغ می کنید؟ اگر بروید و در یک محله دورافتاده، یک پوستر تبلیغاتی بچسبانید، نمی توانید انتظار موفقیت در کسب و کارتان را بکشید!

ولی معمولا افرادی که می خواهند از این روش تبلیغاتی استفاده کنند، از بیلبوردهای بزرگ استفاده می کنند که البته کمی هزینه اش زیاد است. و با نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، ممکن است به خاطر استفاده از بیلبوردها، باعث دور ریختن پولتان شوید!

۲٫ مدت زمان زیادی در دید عموم قرار دارد!

یکی دیگر از مزایای تبلیغات محیطی، طولانی بودن عمر آن می باشد. هنگامی که شما یک بیلبورد در بهترین جای شهر نصب می کنید، می توانید تا ماه ها از آن بهره ببرید و درآمد زیادی از آن کسب کنید.

محدودیتی در تعداد روز قرارگیری بیلبورد شما وجود ندارد. البته این موضوع به هزینه ای که می پردازید نیز بستگی دارد!

به عنوان مثال در تبلیغات آنلاینی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید، حداکثر یک روز تبلیغ شما به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از ۲۴ ساعت، مجددا باید با پرداخت هزینه ای، آن را تمدید کنید. معایب دیگری نیز در تبلیغات آنلاین وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد!

اما هنگامی که از تبلیغات محیطی استفاده می کنید، می توانید مدت زمان زیادی تبلیغ کسب و کار خود را به نمایش عموم بگذارید و خیالتان از بابت دیده شدنش نیز راحت باشد!

۳٫ می توانید بازار هدفتان را مشخص کنید!

خیلی ساده است! اگر خودرو می فروشید، می توانید در اطراف نمایشگاه های خودرو و مکان هایی که به کسب و کار شما مرتبط هستند، تبلیغات خودتان را قرار دهید.

با این کار باعث می شوید که تنها مخاطبان هدف شما تبلیغ کسب و کارتان را ببینند و در این صورت می توانید فروش خود را چندین برابر کنید!

البته مثالی که زدیم، بسیار ساده و ابتدایی بود. در برخی کسب و کارها، واقعا نمی توان به آسانی بازار هدف را مشخص کرد و ممکن است اصلا نتوانید مکانی را پیدا کنید که مرتبط با کار شما باشد.

البته اینطور هم نیست که بگوییم اگر نتوانستید در جای درست و دقیقا مرتبط با کارتان تبلیغ کنید، شکست می خورید! خیر، هرگز این طور نیست. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، قطعا نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت!

ویژگیهای تبلیغات محیطی -رشد تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی رسانه‌ای است که در همه‌جا حضور دارد و زمانی که با خلاقیت از آن استفاده شود، فضای جدید تبلیغاتی را ایجاد می‌کند که پیش‌ازاین وجود نداشته‌اند – فضاهای تبلیغاتی که قادر به متوقف کردن مردم در جای خودشان هستند.

اغلب مردم ۷۰% از زمان خودشان را در بیرون از محیط‌های مسقف و پوشیده می‌گذرانند، در حالیکه به‌طور متوسط مبلغ بسیار اندکی از بودجه بازاریابی و تبلیغات به این نوع از بازاریابی اختصاص پیدا می‌کند.

تبلیغات محیطی یکی از مقرون ‌به ‌صرفه ترین انواع مختلف رسانه‌های می‌باشند. به‌طور متوسط هزینه لازم برای دیده شدن تبلیغات محیطی به ازاء هر هزار نفر مبلغ بسیار ناچیزی است و  در مقایسه تقریباً با هزینه تبلیغات رادیویی در رقابت است و این برای مدیران تبلیغاتی به این معناست که با هزینه کمتری به‌راحتی می‌توان به تعداد نفرات بیشتری دست پیدا کرد.

تبلیغات محیطی یکی از به‌یادماندنی‌ترین انواع رسانه‌های تبلیغاتی است، خصوصاً اگر با استفاده از تبلیغات اثرگذاری آن در ذهن مخاطب را بیشتر کنید. مصرف‌کنندگان به‌خوبی از تبلیغات محیطی آگاه می‌شوند و همچنان که به امور روزمره خود توجه می‌کنند، به این دست از تبلیغات هم به‌خوبی توجه می‌کنند. نمودار بالا نشان‌دهنده تعداد افرادی است که در یک جامعه آماری مشخص اذعان به دیدن و توجه کردن به تبلیغات محیطی داشته‌اند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ چیست ؟ سمپلینگ چیست ؟ ، سمپلینگ یکی از روشهای تبلیغات BTL می باشد که تاثیر پذیری فوق العاده…

تبلیغات تیزینگ چیست؟

تبلیغات تیزینگ چیست؟ ، تیزینگ در تبلیغات به نوبه خود یک ژانر بحساب می‌آیند، شاید بیشترین شهرت خود را در…