اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بسیار متعدد و اکثراً کم هزینه می باشند.

  • افزایش آگاهی از محصول و نشان

    بازاریابی در سایت های شبکه های اجتماعی با افزایش عرضه کالاها و نشان، آگاهی از محصول و نشان را افزایش می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده که ۴۸ درصد بازاریابان مطالب خود را در سایت های شبکه های اجتماعی قرار می دهند تا میزان اطلاع از نشان را افزایش دهند. وقتی شرکتی یک گروه را تشکیل می دهد و یا کالاها خود را در شبکه ترویج می دهد، افراد با هر بار ارتباط با شبکه، نشان شرکت را به خاطر می آورند. هنگامی که مشتریان در مورد عضویت در گروه ها و یا کسب اطلاعاتی که مورد علاقه آن هاست، تصمیم گیری می کنند، این اطلاعات به صورت مثبت دریافت می شود.

  • افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت

کمیته ها، پیشنهادات، ارسال ها و یا سایر مقوله های مشابه در شبکه های اجتماعی در بیشتر موارد، لینک هایی به وب سایت های مورد نظر در بر دارند. اگر نام شرکتی در زمینه یکی از این مقوله ها ذکر شده باشد و شامل یک لینک از وب سایت شرکت باشد، این ارسال ها ترافیکی را به سمت سایت شرکت روانه می کند. یعنی افراد به سایت شرکت ها رجوع می کنند و این باعث افزایش آگاهی از نشان و کالاها شرکت می شود. این لینک ها عموماً در اختیار مشتریان بالقوه ای که به شرکت، کالاها و یا خدمات آن علاقه دارند، گذاشته می شود.

  • بهبود جایگاه شرکت در موتورهای جستجوگر

به منظور بهبود رتبه وب سایت در نتایج موتور جستجو، بهتر است در شبکه های مجازی در مورد کالاهای شرکت بیشتر بحث و تبادل نظر صورت پذیرد و سایت های بیشتری لینک شرکت را در سایت شان قرار دهند. به این ترتیب، رتبه شرکت در نتایج جستجوگرها بالاتر می رود و افراد بیشتری به اطلاعات شرکت دسترسی پیدا می کنند. در نتیجه، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی باید به دنبال بهینه سازی جایگاه شرکت در موتورهای جستجوگر باشد. موتورهای جستجوگر ارزش لینک های مربوط به وب سایت شرکت را مورد سنجش قرار می دهند. لینک هایی که در سایت های شبکه های اجتماعی قرار داده می شوند، دارای ارزش زیادی هستند. هر چند این لینک ها در مقایسه با لینک هایی که برای آن ها پول پرداخت می شود، کم ارزش تر هستند ولی نکته مهم این است که این لینک ها بسیار کم هزینه می باشند. به علاوه، بعضی از سایت ها نظیر  فیس بوک، ردیت، دلی شز، و … امکان به اشتراک گذاشتن، بر چسب زنی و نشانه گذاری اخبار، مقالات، ارسال ها و موارد مشابه را فراهم می کنند. وقتی یک بخش از اطلاعات توسط این سرویس ها نشانه گذاری می شود، توسط سایر کاربران هم بازدید می شود و در صدر نتایج موتورهای جستجوگر قرار می گیرد. هر چه مطالب بیشتری توسط این سرویس ها نشانه گذاری شوند، رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجوگر به دست می آیند.

 

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی – کالج مدیریت

  • افزایش وفاداری مشتری – مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

اگر فعالیت های ترویجی کالاها شرکت با ایجاد شبکه های اجتماعی به درستی صورت گیرد، وفاداری مشتریان افزایش می یابد. اگر مشارکت شرکت صادقانه باشد، می تواند با فراهم کردن اطلاعات مفید در مورد کالاها بر ارزش کار بیفزاید و این کار باعث افزایش اعتبار و شهرت شرکت می شود. در ابتدا شرکت باید پیشنهاد راهنمایی و کمک به مشتریان بدهد و تا زمانی که مناسب نیست و کالاها مورد تقاضا قرار نگرفته اند، نسبت به ترویج آن ها اقدام نکنند؛ در غیر این صورت، تلاش های شرکت بیهوده تلقی می شود.

  • افزایش موفقیت در عرضه محصول جدید

شبکه های اجتماعی یک فرصت منحصر به فرد برای تحقیق میدانی پیرامون نیازها و خواسته ها در انجمن های مربوط به کالا فراهم می کنند. انجمن ها می توانند در فرآیند توسعه محصول مشارکت کنند و راهنمایی هایی را ارائه دهند. اگر در این فرایند جایی به انجمن ها داده شود، وفاداری مشتریان افزایش می یابد و موفقیت پیرامون ارائه کالاها جدید تضمین می شود.

  • افزایش تعداد مخاطبین هدف – مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

کاربران شبکه های اجتماعی در ابتدای ورود به این شبکه ها پروفایل خود را شکل می دهند. این پروفایل ها می توانند بسیار تفصیلی باشند و هدف آن ها کمک به کاربران برای ارتباط با سایر کاربرانی است که علائق و فعالیت های مشابهی دارند. در مورد فیس بوک، پروفایل فقط شامل اطلاعات اساسی کاربر نمی شود. بلکه اطلاعاتی در مورد تحصیلات، مهارت ها، علائق، عضویت در گروه ها، منطقه جغرافیایی، موقعیت شغلی و… در بر دارند. برای بازاریابان این اطلاعات بسیار گرانبها می باشد زیرا از طریق این اطلاعات می توانند پیام هایی را ارائه دهند که افراد بیشتری مخاطب آن ها قرار گیرند.

نوشته های مشابه

کارکردهای شبکه های اجتماعی

کارکردهای شبکه های اجتماعی ، برخی از کارکردهای شبکه های اجتماعی عبارتند از: تقویت بازاریابی دهان به دهان تحقیقات بازاریابی…

تبلیغ اینترنتی

تبلیغ اینترنتی ، بنا به تعریف سپستراپ در سال ۱۹۹۱ تبلیغات اینترنتی ایده آل، تبلیغاتی است که از بالاترین امکان…