/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی هدفمند

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بازاریابی هدفمند چیست؟

بازاریابی هدفمند ، مخاطبی را شناسایی می کند که احتمالاً خدمات یا کالاهایی را خریداری می کند و این خدمات یا محصولات را برای مخاطبان تبلیغ می کند. به محض شناسایی این گروه های کلیدی، شرکت ها کمپین های بازاریابی و محصولات خاصی را برای آن دسته از بازارهای ترجیحی توسعه می دهند.

پیام های تبلیغاتی و تبلیغاتی به جای بازاریابی گسترده بدون در نظر گرفتن ویژگی های خاص مخاطبان، برای آن گروه های اصلی ارسال می شود.

به عنوان مثال، شرکت Glaceau شروع به بازاریابی آب غنی از ویتامین برای مردان و زنان ۱۸ تا ۴۹ ساله کرد که علاقمند به سلامتی و تناسب اندام بودند. به دلیل همین بازاریابی هدفمند، برند Glaceau Smartwater در کمتر از یک سال تقریباً ۲۸ درصد رشد کرد.

چه کسی کمپین های بازاریابی هدفمند را اجرا می کند؟

شرکت هایی که محصولات یا خدمات تخصصی را ارائه می دهند معمولاً بیشترین بهره را از استفاده از استراتژی های بازاریابی هدفمند می برند. تمرکز تلاش های بازاریابی بر روی گروه های خاصی که احتمال بیشتری برای پاسخگویی دارند، احتمال مرتبط بودن تلاش های بازاریابی با آن گروه ها را افزایش می دهد. هنگامی که بازاریابی مرتبط باشد، افراد بیشتر ممکن است برای آن سرویس یا محصول هزینه کنند.

علاوه بر این، بازاریابی هدفمند به طور معمول اطلاعات و مشوق های خاصی را در اختیار مردم قرار می دهد و به آن ها دلیل می دهد که آن شرکت را به جای رقبا در همان صنعت انتخاب کنند.

به عنوان مثال، استارباکس در حال حاضر بیشترین سهم بازار صنعت قهوه را در ایالات متحده دارد. این شرکت تبلیغات خود را بر روی زنان و مردان ۲۵ تا ۴۰ ساله که در مناطق شهری زندگی می کنند، دارای مشاغل متوسط ​​و درآمد بالا و حرفه ای هستند، نشان می دهد و علاقه به تجارت عادلانه و رفاه اجتماعی را نشان می دهند. استارباکس شرط می بندد که این گروه های کلیدی به احتمال زیاد برای خرید نوشیدنی ها و محصولات مخصوص قهوه پول خرج می کنند.

علاوه بر این، استارباکس با تهیه یک مکان راحت و جذاب که می توانند در آن بنشینند و گپ بزنند، مطالعه کنند یا کار کنند، جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال را هدف قرار می دهد. استارباکس همچنین در وب سایت های شبکه های اجتماعی فعال است و بیشتر مورد توجه جمعیت دموگرافیک ۱۸ تا ۴۰ است. این بزرگسالان جوان را ترغیب می کند تا استارباکس را در سایت های رسانه های اجتماعی “دنبال کنند”، آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهند و مردم را به صرف وقت (و پول) خود در مکان های استارباکس ترغیب می کنند.

چگونه یک کمپین بازاریابی هدفمند مستقر می شود؟

شرکت ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان اصلی خود برای یک محصول یا خدمات خاص، از بازاریابی هدفمند استفاده کردند و به این شرکت اجازه دادند تا تلاش خود را بر روی تبلیغات به افرادی که بیشتر پاسخ می دهند متمرکز کند. بازاریابی هدفمند معمولاً بسیار موثرتر از بازاریابی انبوه است، که تمایل دارد کیفیت مصرف کننده ای را که یک تبلیغ را مشاهده می کند در نظر نگیرد.

یک طرح بازاریابی هدفمند با شناسایی بخش های اصلی مخاطب آغاز می شود. به عنوان مثال، یک شرکت آنلاین بازی های اجتماعی ممکن است تصمیم بگیرد که تحقیقات بازار را انجام دهد تا مشخص کند چه کسی بیشتر از برنامه های بازی آنلاین آنلاین استفاده می کند.

پس از جمع آوری داده ها، شرکت ها افرادی را که احتمالاً کمتر به تلاش های بازاریابی هدفمند آن ها پاسخ می دهند حذف می کنند و کسانی را که ممکن است علاقه بیشتری داشته باشند تمرکز می کنند. به عنوان مثال، اگر افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال کمتر به بازی های اجتماعی آنلاین بپردازند، شرکت بازی های آنلاین اجتماعی می خواهد تلاش تبلیغاتی خود را برای افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله تنظیم کند.

پس از شناسایی مخاطبان اصلی، شرکت ها می توانند تلاش های بازاریابی را به طور خاص در آن مخاطبان مستقر کنند. کمپین های احتمالی بازاریابی شامل ایمیل های تبلیغاتی، کوپن های پستی، پیام های متنی و بنرهای تبلیغاتی آنلاین است. در مثال بازی های آنلاین، این شرکت تبلیغات این بازی را در خانم ها و آقایان در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال متمرکز کرده و این افراد را با ارسال تبلیغاتی که مزایای بازی را برای آن ها ارسال می کند، به دانلود بازی ترغیب می کند.

هنگامی که کمپین فروش و بازاریابی به بخش های هدف بازار عرضه می شود، این شرکت نتایج این کمپین را دنبال می کند. فروش محصول خاص کنترل می شود تا موفقیت کمپین بازاریابی مشخص شود، مانند اینکه چند بار برنامه جدید بازی های آنلاین بارگیری می شود. شرکت آنلاین بازی های اجتماعی ممکن است تشخیص دهد که زنان بین ۳۰ تا ۴۵ سال بیشترین بار این بازی را بارگیری می کنند، در حالی که مردان بین ۱۸ تا ۳۰ سال حداقل این بازی را بارگیری می کنند.

بر اساس نتایج کمپین فروش و بازاریابی، شرکت ممکن است قالب کمپین بازاریابی را تغییر داده یا تغییر دهد یا بازارهای هدف مشخص خود را برای بهبود فروش در آینده گسترش دهد. اگر نشان داده شود که زنان بین ۳۰ تا ۴۵ سال بیشترین علاقه را به بازی دارند، تبلیغات آینده برای شرکت بازی آنلاین ممکن است مورد توجه زنان میانسال قرار گیرد و مردان جوان کمتر تمرکز کنند.

 

بازاریابی هدفمند

بازاریابی هدفمند – کالج مدیریت

چه نوع مشاغلی از کمپین های بازاریابی هدفمند استفاده می کنند؟

هماهنگ کننده تحقیقات بازار

یک هماهنگ کننده تحقیقات بازار روندهای بازار را شناسایی کرده و کمپین های بازاریابی را ایجاد می کند که به طور خاص برای مخاطبان خاص طراحی شده است. این موقعیت به توانایی درک رفتار مصرف کننده و پیش بینی روند هزینه نیاز دارد.

مدرک کارشناسی در بازاریابی و همچنین درک اساسی اصول و فنون بازاریابی مورد نیاز است. تجربه حرفه ای در موقعیت مرتبط با بازاریابی نیز مطلوب است.

مدیر رسانه های اجتماعی

با افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی، نیاز به استفاده از رسانه های اجتماعی برای اهداف تجاری نیز افزایش می یابد. یک مدیر رسانه های اجتماعی با استفاده از شبکه های آنلاین رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی و اجرا می کند. در این موقعیت، از رسانه های اجتماعی برای افزایش دید شرکت و تعامل با بازارهای هدف به منظور افزایش آگاهی و فروش برند استفاده می شود.

یک مدیر شبکه های اجتماعی به مدرک کارشناسی در بازاریابی و همچنین چندین سال تجربه در رسانه های اجتماعی نیاز دارد. شرکت ها به دنبال نامزدهایی با تجربه گسترده شخصی و حرفه ای در شبکه های اجتماعی و همچنین درک بهینه سازی موتور جستجوی آنلاین و تجزیه و تحلیل بازار هدف هستند.

مدیر تبلیغات

مدیر بازاریابی به راهنمایی تلاش های بازاریابی یک شرکت کمک می کند. این شامل استفاده از بازاریابی هدفمند و همچنین سایر استراتژی های بازاریابی مانند جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای تصمیم گیری در مورد بهترین مخاطبان برای تبلیغات خاص است. مدیر بازاریابی بر همه مبارزات فعلی بازاریابی نظارت می کند و تلاش های بازاریابی جدیدی را ایجاد می کند که مخاطب با احتمال بیشتری پاسخ دهد. این شامل ایجاد تبلیغات آنلاین، تلویزیونی و چاپی و مدیریت استقرار این تبلیغات است.

یک مدیر تبلیغات حداقل به مدرک کارشناسی در بازاریابی نیاز دارد، اگرچه مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی ترجیح داده می شود. علاوه بر این، یک داوطلب شغلی باید چندین سال تجربه در زمینه بازاریابی و تبلیغات هدفمند داشته باشد.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی همهمه ای

بازاریابی همهمه ای چیست؟ بازاریابی همهمه ای ، به معنای تلاش برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان است که…

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند چیست؟ تبلیغات هدفمند ، تبلیغات در همه جا آنلاین است، اما ما نادیده گرفتن آن بسیار خوب عمل…