اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

رسانه اجتماعی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رسانه اجتماعی چیست؟

رسانه اجتماعی از دو واژه «رسانه» به معنای بستر یا وسیله ارسال پیام  و «اجتماعی» که در اینجا منظور دریافت گروهی همان پیام است، تشکیل شده است. رسانه اجتماعی مجازی عبارت است از بسترهای مبتنی بر فناوری که زمینه ارتباط، تعامل و گردهمایی  برای تولید و مصرف محتوا را فراهم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی شکل‌گیری فضای ارتباطی است که در آن مشارکت‌کنندگان یا حاضران – که کاربران هم نامیده می‌شوند – هم‌زمان هم تولید کننده اطلاعات هستند و هم مصرف‌کننده آن رسانه های اجتماعی اشاره به مجموعه ای از خدمات کاربرمحور می کند که نوعی از آن شبکه های اجتماعی است و انواع ارتباطات کاربر محور که بر اساس انواع محتوا شامل متن، عکس و ویدئو بر بستر این رسانه ها شکل می گیرد.

 

شبکه چیست؟

روند یا فرآیندهای تبادل اطلاعات یا خدمات در میان گروه ها، افراد یا موسسات شبکه آنلاین نامیده می شود. اینترنت یک شبکه عمومی است که متشکل از شبکه های دیگر است که این شبکه ها به یکدیگر متصل هستند.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی را می توان در دو دسته آنلاین و آفلاین قرار داد. شبکه اجتماعی به شبکه همبستگی های شخصی یا تعاملات مبتنی بر روابط اجتماعی، گفته می شود. با استفاده از این شبکه ها و اینترنت، افراد می توانند از سراسر جهان داده و اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این داده ها شامل تصاویر، فیلم ها، وبلاگ ها، فایل ها، نظرات و … هستند. مشارکت در شبکه های اجتماعی آنلاین و دسترسی به آنها با استفاده از رایانه ها یا فن آوری های تلفن همراه مانند موبایل های هوشمند یا تبلت ها امکان پذیر است.

این‌ها نمونه‌ای از تفاوت‌های این دو مقوله است:

راه برقراری ارتباط در رسانه اجتماعی

با رسانه‌های اجتماعی شما تنها سخنران و پست کننده‌ی محتوا هستید و پس از پست کردن می‌توانید امیدوار باشید تا شاید مخاطبانی پیام و محتوای شما را ببینند و شاید ارتباط برقرار کنند.

اما داستان شبکه‌های اجتماعی بسی متفاوت است. با شبکه اجتماعی شما باید هم سخنران باشید و هم شنونده. اگر شما در سایت ها یا در گروه‌های رسانه‌های اجتماعی تنها در حال پخش و پست کردن تبلیغ برای خود باشید و ارتباطی با افراد برقرار نکنید چندان استقبال مناسبی دریافت نمی‌کنید. شبکه‌ اجتماعی نیاز به صرف کردن زمان شما برای پاسخگویی و ارتباط برقرار کردن دارد.

رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی – کالج مدیریت

هدف در رسانه اجتماعی

هدف شبکه‌های اجتماعی ایجاد شبکه‌ی ارتباطی با مخاطب و طرفداران خود است اما هدف رسانه‌های اجتماعی رساندن پیام و یا محصول خود است به امید آنکه  مخاطبی نیز شکل بگیرد.

محتوا

محتوای اصلی شبکه‌های اجتماعی پرسش و پاسخ مناسب و روشن کننده است.

که بر اساس آن می‌توانید امید به افزایش فالوور و طرفدار داشته باشید.

و اما محتوای رسانه‌های اجتماعی بر‌خلاف شبکه‌ها باید از لغات کمتر و مفید و بیشتر از عکس ویدیو و اینفوگرافیک استفاده کنید تا مخاطب را جذب و حفظ کنید.

زمانی که صرف می‌کنید

برای انتشار محتوا و ایجاد ارتباط با مخاطبین در رسانه های اجتماعی نیاز به صرف زمان زیادی را خواهید داشت که به وسیله مدیریت محتوا میتوانید با صرف کمترین زمان ممکن شبکه های اجتماعیتان را بصورت همزمان بروزرسانی کرده و با مخاطبین خود در ارتباط باشید.

 

با تمام این‌ها شبکه و رسانه اجتماعی در صورت استفاده درست و داشتن استراتژی هر دو وسیله ای مناسب برای برند شما  در استارت آپ می توانند باشند.

نوشته های مشابه

سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟ سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به…

نیچ مارکتینگ

مفهوم نیچ مارکتینگ نیچ مارکتینگ ( به انگلیسی Niche Market ) بخش کوچک و ویژه ای از بازار است که…