اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی سئو

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بازاریابی سئو ، تا حالا از خودتون پرسیدید سئو چیست؟ امروزه هر جایی صحبت از طراحی سایت باشد، بحث سئو هم پیش می‌آید. حتی اگر در زمینه سایت و یا موتور‌های جستجو آنقدر‌ها هم تخصص نداشته باشید می‌دانید که برای بالا رفتن بازدهی یک سایت باید سئوی آن را بهینه سازی کنید. همان‌طور که برای طراحی سایت می‌توانید از متخصصان کمک بگیرید برای بهینه سازی سئوی سایت هم می‌توانید یک تیم متخصص، استخدام کنید.
برای اینکه بتوانیم درباره سئو و جزییات آن بحث را پیش ببریم لازم است کمی درباره ماهیت سئو بدانیم. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم سئو، شامل فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهیم تا صفحه‌ای از وب سایت ما در رتبه‌های بالای موتور جستجو قرار بگیرد. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب و تولید محتوایی باشد که این کلمات کلیدی را به بهترین شکل پوشش بدهند. از طرفی سئو تنها به این فعالیت‌ها محدود نمی‌شود و ابعاد تخصص تری هم می‌تواند داشته باشد. برای مثال اگر در مبحث تولید محتوای مفید به فکر کاربران هستیم، باید فکری هم برای ربات‌های جستجو داشته باشیم و صفحات سایت را برای آن‌ها هم قابل فهم کنیم، پس این هم یکی دیگر از کار‌های مربوط به سئو است که تا حدی تخصصی است. از دیگر موارد فنی سئو می‌توانیم به بهینه سازی متا دیتا‌ها اشاره کنیم.

سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند.

بازاریابی سئو چیست؟

برای اینکه بدانید بازاریابی سئو چیست؟ با یک مثال کاملا ساده شروع می کنیم. فرض را بر این بگیرید که سئو یک فروشنده در حرفه ای خاص می باشد و بازاریابی سئو محلی است برای اینکه فروشنده ماهر به کا رکردن مشغول باشد. شما برای اینکه وب سایت خود را سئو کنید بدون شک در هر جایی که در دستستون باشد اقدام به تبلغیات نخواهید کرد.
یک فروشنده لوازم آرایش و بهداشتی بدون شک در لوازم التحریر فروشی تبلیغ انجام نمی دهد. البته برخی از افراد هستند که این کار را انجام می دهند که منطقی نیست. شما منطقی عمل کنید هر چیزی رو باید در جای خود بفروش رساند و تبلیغ کرد. بسیاری از وب سایت ها هستند که از تمام محصولات در سایت خود موجود دارند ولی موفق به فروش آن ها نمی شوند آن دسته هم که بخوبی می توانند از پس فروش محصولات متنوعی که دارند برآیند به این دلیل است که سایت های رقیب ضعیف تر عمل کرده اند و توانسته اند به آن ها در برند شدنشان کمک کنند.
مسئله مهم اینجاست که اگر شما می خواهید در کسب و کار خود موفق بوده و نسبت به جایگاهی که رقبایتان در نتایج گوگل بدست آورده اند جایگاه شما بهتر باشد باید براساس اصول و تکنیک های درست پیش رفته تا هم وب سایت خود را بدرستی طراحی کنید هم اینکه در سئو کردن سایت خود تکنیک های درست وبه جایی را به کار ببرید در اینصورت است که می توانید یک جایگاه مناسب را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید.

 

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو – کالج مدیریت

نکات مهم در بازاریابی سئو

تحقیقات علمی در بازار تجارت

برای اینکه فعالیت خود را آغاز کنید قبل از انجام هر استراتژی نیاز به یک برنامه ریزی دارید باید در زمینه ای که فعالیت دارید یک سری تحقیقات اولیه را انجام دهید تا بتوانید در حرفه خود موفق بوده و همچنین وب سایت بی نظیری را طراحی کنید. اما باید درباره چه چیزی تحقیق کنید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد شما باید بدانید که مشتریان شما در جستجو چه می باشند و برای این کار می توانید از فرم های نظر سنجی استفاده کنید زمانی که مشتریان فرم نظر سنجی را تکمیل کنند با بررسی آن ها می توانید در مسیر حرکت درست قرار گیرید.

جستجو و تحقیق درباره رقبا

در این مرحله با بررسی سئو سایت رقبا می توانید به نقاط قوت و ضعف آن ها پی برده و بفهمید که آن ها برای اینکه بتوانند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند و بر میزان کاربران خود بیافزایند چه کارهایی کرده اند که توانسته اند در نتایج جستجو در گوگل جایگاه مناسب تری را نسبت به شما بدست آورند. زمانی که متوجه تفاوت کارهای خود با سایت رقبا شدید آن ها را به درستی بررسی و تحقیق کنید و روش های اصولی تر را در وب سایت خود اجرا و عملی سازید. پس این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برای موقیت در کار خود تنها به مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود نباید کفایت کنید. باید بداید از چه روش هایی برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا وب سایت خود استفاده کنید.

تعیین هدف

تحقیقات خود را درباره بازار تجارت و سایت رقبا به موفقیت انجام داده اید حال نوبت آن است که هدف خود را مشخص کنید. در این باره باید هدفی را که در نظر می گیرید باید فراتر از یک موفیت ساده باشد. شما باید هدف اصلی خود را مشخص کنید که می خواهید وب سایت شما با چه میزان بازدید کننده ای افزایش پیدا کند و یا اینکه مشخص کنید می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید یا اینکه مشتریان بیشتری را برای وب سایت خود جذب کنید. شما باید اهداف خود را الویت بندی کرده و براساس الویت در راستای هر یک اقدام کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوبی که می خواهید رسیده و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل نیز بدست آورید.

یک بودجه در نظر بگیرید

بعد از اینکه لیست اهداف خود را مشخص کردید باید لیستی برای هزینه های شروع فعالیت خود نیز تهیه کنید طبیعتا رای شروع به کار به یک بوجه مشخص نیاز است.

اولویت ها و منابع خود را تعیین کنید

گفتیم که بازاریابی سئو چیست؟ و برای اینکه بتوانیم در حرفه و کسب وکار خود موفق شویم چه کارهای ایتدایی را باید انجام دهیم. ما برای شروع به کار درباره بازار تجارت، سایت رقبا، اهداف و بودجه اولیه اشاره ای کردیم اما حال نوبت این است که اولویت ها و منابع خود را مشخص وتعیین کنیم. با توجه به بودجه ای که درنظر گرفته اید باید اولویت های خود را انتخاب کنید

مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید

در بازاریابی سئو چیست؟ و کارهای دیگر اگر مسئولیت پذیر نباشید نمی توانید از پس کار بخوبی بربیایید. برای موفقیت در کاری که شروع کرده اید حتما باید مسئولیت پذیر بوده تا بتوانید به موفقت برسید. از ابتدای کار با استراتژی و برنامه ریزی پیش روید. با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیت های ممکن و جایگاه مناسب را بدست آورید وجود دارد.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

کنترل در یک سازمان

کنترل در یک سازمان ، هر سازمانی در روند شکل‌گیری و حرکت به سوی اهداف تعیین‌شده، همواره با موانع گوناگونی…

برنامه ریزی در سازمان

برنامه ریزی چیست؟ برنامه ریزی در سازمان ، برنامه ریزی، پایه اساسی همه توابع مدیریتی است که شامل ایجاد اهداف،…