بازاریابی فصلی چیست؟
بازاریابی فصلی کاملا شبیه چیزی است که از نامش مشخص است: برندها در طول سال استراتژیهای بازاریابیای را در پی میگیرند که بتوانند از میزان علاقهای که به خرید در روزهای تعطیل به وجود میآید استفاده ببرند. رفتار مصرفکنندگان در طول سال به دلیل رویدادهای مختلف تغییر میکند. به همین دلیل یکی از فاکتورهای ماندن در رقابت، ایجاد تغییر در استراتژیهای بازاریابی است.
نکته مهم در بازاریابی فصلی
نکته مهم دررابطه با بازاریابی فصلی این است که هر رویدادی را که بهعنوان فرصتی برای فروش فصلی در نظر بگیرید میتواند فرصتی بالقوه برای افزایش میزان فروش شما در نظر گرفته شود، اما زمان و شرایط مربوط به این فروش باید بهصورت مطلوب به اطلاع همه برسد.
نکته مهم دیگر دربازاریابی فصلی این است که شما باید برای کسبوکار خودتان یک تقویم بازاریابی داخلی تهیه کنید و حتما توجه داشته باشید که از مدتی پیش مشتریان شما از این رویداد برنامهریزیشده برای فروش فصلی اطلاع داشته باشند و تا آخرین لحظه برای اطلاعرسانی در مورد آن وقت را هدر ندهید.

بازاریابی فصلی – کالج مدیریت
راههای بهره بردن از از بازاریابی فصلی چیست؟
- زود شروع کنید: یک راه ساده برای بزرگ جلوه کردن در فضای کسب و کارها، اولین نفر بودن است. راهاندازی یک کمپین بازاریابی فصلی قبل از این که رقبا آن را شروع کنند، یکی از راههای تضمین رسیدن پیام به مخاطب هدف است.
- محتوای خود را تبلیغ کنید: با وجود این که ایام مهم و تعطیلات معمولا یک روز طول میکشند اما شما کارهای زیادی میتوانید انجام دهید. از مزیت ماهها، هفتهها و روزهای قبل از تعطیلات استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوا به مخاطب مورد نظر میرسد.
- ثبات داشته باشید: فرقی نمیکند محتوای شما تازه است و یا از قبل وجود داشته، اگر مخاطب انتظار دارد که یک محتوای فصلی به او ارائه دهید، حتما آن را به دست مخاطب برسانید.
حتما توجه داشته باشید که از سرمایه کافی برخوردار هستید:
قبل از شروع به برنامهریزی برای فروش خود، اطمینان پیدا کردن از میزان سرمایه خود برای انجام آن باید اطمینان کسب کنید. بازاریابی، انبارداری و استخدام نیروهای فصلی همه و همه نیاز به پول و سرمایه دارند، بنابراین اگر پول کافی در اختیار ندارید، قبل از هر چیز باید در پی جذب منابع کافی برای برنامه خود باشید.
زمان کافی برای به نتیجه رساندن فرایند در نظر بگیرید:
همه کمپینها برای برنامهریزی جزئیات نیاز به زمان دارند. بنابراین ماهها پیش از اینکه رویداد شما آغاز شود، شما باید رد رابطه با میزان موجودی انبار خود و افزایش تعداد نفرات اجرایی و همچنین در رابطه با تاکتیکهای مورد استفاده برای تبلیغات و اطلاعرسانی تصمیم بگیرید.
یک تیم اجرایی قوی در اختیار داشته باشید:
صاحبان کسبوکار همواره تصور میکنند که همه کارها را باید خودشان انجام دهند، در حالی یک مدیر قوی و امروزی در بهترین نقش بهعنوان یک فرد آیندهنگر ظاهر میشود و با بررسی روندها برای کارهای آینده تصمیم میگیرد. در اختیار داشتن یک تیم قوی و قابلاعتماد برای واگذار کردن برخی از وظایف کوچک درزمینهٔ فروش این رویداد برای موفقیت شما بسیار حیاتی است.