اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

ریبرندینگ

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ریبرندینگ چیست؟

ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتان، و یا به طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ایجاد تفاوت با رقبا. به هنگام ریبرندینگ شما ممکن است لوگو، بسته‌بندی‌ها، طراحی سایت، متریال‌های بازاریابی، عناصر تبلیغاتی،دکوراسیون و هر چیز دیگری که مربوط به کسب‌وکارتان است را تغییر دهید و به شکل و شمایل جدیدی درآورید.

المان‌های بازسازی در ریبرندینگ

 شامل تغییر لوگو، تغییر بسته‌بندی، و به طور کلی تغییر متریال‌های مختلف بازاریابی، از کپی رایت بگیرید تا دکوراسیون دفاتر نمایندگی‌تان!

هدف از ریبرندینگ

 نفوذ به درک مشتری از یک محصول، خدمت یا به طور کلی یک برند، به وسیله بازسازی دوباره برند به این صورت که درک جدید مشتری از برند ما به نیازش نزدیک‌تر باشد. ضمنا درک مشتری از برندمان باید به گونه‌ای باشد که ما را به عنوان یک برند به روز بشناسد، نه کهنه.

اصلاً چرا کسب‌وکارها ریبرندینگ می‌کنند؟

در پاسخ به سوال چرا برندها ریبرندینگ می‌کنند، می‌توانستیم فهرست بلندبالایی از دلایل بیاوریم؛ ولی پشت همه این دلایل، دو عامل اصلی وجود دارد:

  1. آنطور که فکر می‌کردیم پیش نرفت (تغییرات درونی و برندینگ ضعیف در گذشته)
  2. دنیا تغییر می‌کند (تغییرات بیرونی)

۹ زنگ خطر برای استفاده از ریبرندینگ

در هر حال بزرگترین دلیل ممکن برای انجام این فعالیت و البته توجیه اغلب کسب و کارهایی که برای انجام آن اقدام می‌کنند، کاهش تمایل مشتری به استفاده از خدمات و محصولات است. در ادامه زنگ خطرهایی را برای شما عنوان می‌کنیم که در صورت به صدا درآمدن آن‌ها باید در مورد اقدام به برندسازی دوباره، سریعا تصمیم بگیرید.

برندتان در ذهن مخاطب ماندگار نیست

از جمله خاصیت‌های یک برند معتبر، ماندگاری در ذهن مخاطب است. اگر برند شما از ماندگاری مناسبی در ذهن مشتریان و مخاطبان برخوردار نیست شاید نیاز به تجدید نظر در مورد آن داشته باشید.

 

ریبرندینگ

ریبرندینگ – کالج مدیریت

برند شما از خاصیت منحصر به فرد بودن بهره نمی‌برد

در گذشته به دلیل وجود محصولات اندک، مخاطبان در انتخاب محصول مورد نظر خود محدودیت داشتند. اما امروزه برندهای بسیار زیادی در تمامی ابعاد بازار و برای محصولات و خدمات مختلف وجود دارند. اگر برند شما خاصیت منحصر به فردی ندارد که بتواند در میان رقبا به خوبی ابراز وجود کند، بهتر است تا از فعالیت ریبرندینگ استفاده کنید.

ارتباط احساسی برند شما و مخاطب، کم است

یک برند خوب میان خدمات و محصولات خود با مخاطب ارتباط احساسی برقرار می‌کند. اگر تا به حال نتوانسته اید به خوبی این ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنید شاید برندسازی دوباره تصمیم مناسبی باشد.

اعتبار شما نزد مخاطب به شدت کاهش یافته

کاهش اعتبار برند نزد مخاطبان مهم ترین دلیل موجه برای ریبرندینگ است. اگر اعتبار شما به اندازه دیگر رقبا نیست و مخاطبان پس از مشاهده محصولات و یا حتی اسم برند شما با حس بدی روبرو می‌شوند، در انتخاب خود شک نکنید. مطمئنا هزینه‌هایی که جهت برندسازی دوباره برای یک کسب و کار در این حالت وجود دارد بسیار کمتر از هزینه‌های موجود برای افزایش اعتبار برند سابق است.

برند شما نامرتبط به فعالیت فعلی شماست

ممکن است فعالیت گذشته شما موفق و پولساز بوده باشد اما ورودتان به یک حیطه متفاوت شاید نتواند زیر پرچم همان برند سابق انجام شود. پس بهتر است در صورت متفاوت بودن فعالیت قبلی برند و فعالیت جدید شما، برای آن تجدید نظر کنید.

قصد ارائه خدمات و محصول جدید دارید

به خوبی شاهد برندسازی دوباره برای ارائه خدمات و محصولات جدید در ایران هستیم. در صنعت غذایی ایران بارها شرکت‌ها و کارخانجات معتبر برای ایجاد یک محصول جدید، اقدام به برند سازی دوباره کرده اند و نتایج فوق العاده آن برایشان مشهود است.

جامعه هدف محصولات شما تغییر کرده

و در نهایت تغییر جامعه هدف شما از نظر جنسیت، سن و… که می‌تواند به دلایلی چون تغییر محصول، تغییر سلیقه و ذائقه و… صورت پذیرفته باشد می‌تواند به دلیل موجه شما برای ریبرندینگ تبدیل شود.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تبلیغات موضوعی

تبلیغات موضوعی چیست؟ تبلیغات موضوعی نوعی جدید و تکنولوژیک از تبلیغات آنلاین است که با استفاده از هوش مصنوعی و…

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی چیست؟ شبکه اجتماعی آندره کاپلن و مایکل هانلین رسانه‌های اجتماعی را این گونه تعریف می‌کنند: "گروهی از برنامه‌های…