چکیده:
پذیرش فناوری از سوی کاربران از مهمترین عوامل موفقیت یک فناوری است. در صورت عدم پذیرش تکنولوژی توسط کاربران یا ضعف در پذیرش آن، قابلیت های سیستم بسیار تنزل یافته و سبب هدررفتن منابع می شود. افزون بر اینکه پذیرش فناوری های نوین در لحظه اتفاق نمی افتد بلکه فرایندی است که در طول زمان شکل می یگیرد و در صورت استفاده مستمر و عادت، پذیرش موفق صورت می گیرد.هدف از انجام این پژوهش، تعیین اولویت عوامل موثر بر پذیرش تکنولوژی مجازی سازی محصولات در اینترنت توسط کاربران ایرانی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه با ضریب پایایی ۰/۸۴۱ جمع آوری شده است، ضمنا برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است. جامعه آماری کاربران ایرانی می باشند.. نتایج این تحقیق نشان می دهد: اولویت عوامل موثر بر تکنولوژی به ترتیب عبارتند از: سود مندی ادراک شده، ارزش سرگرم کنندگی ادراک شده، اضطراب تکنولوژی، سهولت در استفاده ادراک شده، نوآوری طلبی یک مصرف کننده..
واژگان کلیدی: تکنولوژی، مجازی سازی محصولات،سودمندی ادراک شده،سرگرم کنندگی ادراک شده،سهولت در استفاده ادراک شده،اضطراب تکنولوژی،نو آوری طلبی.
نویسندگان: فاطمه محقق زاده، داریوش آقازاده،رضا روحانی، امید محمودی خوشرو