اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مقاله مدیریت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

رتبه بندی عوامل موثر بر پذیرش تکنولوژی مجازی سازی محصولات در اینترنت توسط کاربران ایرانی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چکیده:

پذیرش فناوری از سوی کاربران از مهمترین عوامل موفقیت یک فناوری است. در صورت عدم پذیرش تکنولوژی توسط کاربران یا ضعف در پذیرش آن، قابلیت های سیستم بسیار تنزل یافته و سبب هدررفتن منابع می شود. افزون بر اینکه پذیرش فناوری های نوین در لحظه اتفاق نمی افتد بلکه فرایندی است که در طول زمان شکل می یگیرد و در صورت استفاده مستمر و عادت، پذیرش موفق صورت می گیرد.هدف از انجام این پژوهش، تعیین اولویت عوامل موثر بر پذیرش تکنولوژی مجازی سازی محصولات در اینترنت توسط کاربران ایرانی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه با ضریب پایایی ۰/۸۴۱ جمع آوری شده است، ضمنا برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است. جامعه آماری کاربران ایرانی می باشند.. نتایج این تحقیق نشان می دهد: اولویت عوامل موثر بر تکنولوژی به ترتیب عبارتند از: سود مندی ادراک شده، ارزش سرگرم کنندگی ادراک شده، اضطراب تکنولوژی، سهولت در استفاده ادراک شده، نوآوری طلبی یک مصرف کننده..

واژگان کلیدی: تکنولوژی، مجازی سازی محصولات،سودمندی ادراک شده،سرگرم کنندگی ادراک شده،سهولت در استفاده ادراک شده،اضطراب تکنولوژی،نو آوری طلبی.

نویسندگان: فاطمه محقق زاده، داریوش آقازاده،رضا روحانی، امید محمودی خوشرو

دانلود مقاله

نوشته های مشابه

عوامل مؤثر بر فضیلت سازمانی

عوامل مؤثر بر فضیلت سازمانی چکیده: مفهوم فضیلت اشاره به شایستگی های اخلاقی فطری دارد که از طریق فعالیت های…

تأثیر استاندارد ISO3005:1009 بر مدیریت پروژه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی

چکیده: در وضعیت رقابتی فزاینده کنونی، یافتن راهکارهایی در جهت افزایش کارایی و اثربخشی یکی از دغدغه های مهمی است…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *