اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

تبلیغات هدفمند

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند ، تبلیغات در همه جا آنلاین است، اما ما نادیده گرفتن آن بسیار خوب عمل کرده ایم. برای جلب توجه مجدد ما، تبلیغ کنندگان با یادآوری آنچه که ما بصورت آنلاین می خوانیم و می خریم، با عادت مشاهده دیجیتال ما سازگار شده اند، سپس با استفاده از این اطلاعات چیزهایی را که فکر می کنیم دوست داریم به ما می فروشند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این عمل که تبلیغات هدفمند نامیده می شود، بسیار رایج شده است.

تبلیغات هدفمند نوعی تبلیغات آنلاین است که بر ویژگی های خاص، علایق و ترجیحات مصرف کننده متمرکز است. تبلیغ کنندگان با ردیابی فعالیت شما در اینترنت، این اطلاعات را کشف می کنند.

انواع تبلیغات هدفمند

با رشد تبلیغات هدفمند، سیستم عامل های آنلاین اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود به دست می آورند و می توانند انواع مختلف هدف گذاری را به تبلیغ دهندگان ارائه دهند. در اینجا محبوب ترین آن ها وجود دارد:

۱) هدف گذاری جمعیتی

این نوع تبلیغات هدفمند بر ویژگی های مخاطب – سن، جنس، حقوق، ملیت و موارد دیگر تمرکز دارد.

۲) هدف گذاری رفتاری

هسته اصلی این نوع مشتریان بالقوه در محل و رفتار خرید است. سیستم عامل ها داده های مربوط به مواردی را که کاربران مرور می کنند جمع می کنند و بر اساس آن تبلیغات را نشان می دهند.

۳) هدف گذاری متنی

هدف قرار دادن متنی به معنای نمایش تبلیغات بر اساس محتوای یک وب سایت است. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است تبلیغات اسباب بازی را در وب سایت والدین نشان دهد.

۴) هدف گذاری جغرافیایی

این نوع بر موقعیت خریدار بالقوه تمرکز دارد.

۵) هدف گذاری زمان

پایه این تبلیغات دوره هایی است که کاربران بالاترین فعالیت آنلاین را نشان می دهند. به عنوان مثال، تبلیغات از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ عصر انجام می شود، زمانی که مردم معمولاً از محل کار به خانه می روند.

۶) هدف قرار دادن دستگاه

تبلیغ کنندگان می توانند با توجه به دستگاهی که استفاده می کنند، مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند.

مزایای تبلیغات هدفمند

بیش از نیمی از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده می کنند. افراد با استفاده از موتورهای جستجو به دنبال محصولات و خدمات می گردند، در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنند، از فروشگاه های آنلاین بازدید می کنند و غیره. مارک ها کانال های مختلف بازاریابی را به کار می گیرند تا از این فعالیت ها نهایت استفاده را ببرند. تبلیغات هدفمند نسبت به سایر روشهای ارتقا تجارت آنلاین، دارای یک تعداد مزیت است.

زدن مخاطب مناسب

به نظر می رسد بیش از ۵۰٪ از مشتریان احتمالی ناسازگار برای مشاغل است. تبلیغات هدفمند این امکان را به برندها می دهد تا با مشتریانی که بیشترین علاقه را به محصولاتشان دارند، تعامل داشته باشند. شانس فروش به یک خریدار خاص را افزایش می دهد.
شخصی سازی پیشرفته شخصی سازی برای بازاریابی آنلاین بسیار مهم است و تبلیغات هدفمند به شما امکان می دهد آن را به سطح بالاتری برسانید. با دانستن ویژگی ها، علایق و رفتار مخاطب خود، می توانید مناسب ترین محصولات یا خدمات را به آن ها ارائه دهید.

هزینه کمتر

در مقایسه با تبلیغات آفلاین سنتی یا استراتژی های پیچیده آنلاین ، مانند بازاریابی محتوا، تبلیغات هدفمند ارزان تر است. حتی بهتر از این، با استفاده از این کانال بازاریابی، هرگز از بودجه خود صرف نظر نمی کنید. به محض رسیدن به حد مجاز، یک بستر تبلیغاتی نمایش تبلیغ شما را متوقف می کند.
نتایج فوری اکثر استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رسیدن به اهداف شما نیاز به زمان طولانی دارند. به عنوان مثال، SEO پس از شش ماه یا بیشتر نتایج مطلوبی را به همراه دارد. در مقابل، تبلیغات هدفمند راهی عالی برای کسب مشتری در اینجا و اکنون است.

ROI بالاتر

با ارائه پیشنهادات مرتبط به مخاطبان، نرخ تبدیل بالاتر، فروش بهتر و افزایش درآمد دریافت می کنید. در همین حال، هدف گیری پیچیده در سیستم عامل های تبلیغاتی به شما امکان می دهد قیمت را برای یک کلیک کاهش دهید. در نتیجه، شما بازده بهتری از سرمایه خود دریافت خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل عمیق

بیشتر سیستم عامل های تبلیغاتی عملکرد کمپین شما را در زمان واقعی نشان می دهند، تجزیه و تحلیل پیشرفته ای ارائه می دهند و به شما امکان می دهند برای رسیدن به نتایج بهتر تغییرات به موقع را انجام دهید.
نامزدی دوباره بازدیدکنندگان برای اولین بار در وب سایت یا بینندگان آگهی به ندرت به خریدار تبدیل می شوند. می توانید تبلیغات هدفمندی تنظیم کنید تا این مشتریان بالقوه را بارها و بارها با نام تجاری خود درگیر کنید. این کمک می کند تا چشم اندازها به سمت پایین خط لوله به سمت خرید خود حرکت کنند.

 

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند – کالج مدیریت

آمار تبلیغات هدفمند

آمار یک فرصت طلایی برای ردیابی روندها و کسب بینش های مفید است. ما برخی حقایق را برای کمک به شما در درک بهتر تبلیغات هدفمند انتخاب کرده ایم.

۲۷٪ از کاربران اینترنت تبلیغات هدفمند را راهی مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات جذاب می دانند. در همین حال، ۵۱٪ از پاسخ دهندگان معتقدند این نوع تبلیغات استفاده نامناسب از داده های شخصی است.

مخاطبان جوان بیشترین مثبت را در مورد تبلیغات هدفمند دارند. ۴۱٪ از پاسخ دهندگان ۱۸-۲۴ ساله دوست دارند کالاهای جدید را از طریق این کانال تبلیغاتی کشف کنند.

در سال ۲۰۱۸، تبلیغات متنی محبوب ترین نوع تبلیغات هدفمند بود. بنابراین، ۸۰ درصد مشاغل اروپایی آن را بر هدف رفتاری و جغرافیایی ترجیح می دهند.

در سال ۲۰۱۶، ۹۰ درصد از رشد بازار تبلیغات نمایشگر دیجیتال از قالب ها و فرایندهایی استفاده شده است که از داده های رفتاری استفاده می کنند.

تبلیغات با هدف رفتاری مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات است. میانگین میزان کلیک آن ها ۵٫۳ برابر بیشتر از تبلیغات بود که از داده های رفتاری استفاده نمی کند.

تبلیغات هدفمند چگونه کار می کند؟

برای قرار دادن تبلیغات هدفمند بصورت آنلاین، باید یک کمپین در یک شبکه تبلیغاتی راه اندازی کنید. این شبکه ها بر اساس داده های آن ها – جمعیتی، سابقه خرید یا رفتار دیجیتالی، به کاربران تبلیغات نشان می دهند.

سیستم عامل های تبلیغاتی می توانند داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کنند. رایج ترین آن ها کوکی ها در وب سایت هایی است که مرور کرده اید. کوکی ها پرونده های کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما را در سایت ذخیره می کنند و آن ها را به CRM یا خدمات شخص ثالث منتقل می کنند.

منبع دیگر اطلاعات در مورد شما موتورهای جستجو هستند. آن ها سوالات جستجو و عادات کاربران را به کار می گیرند تا از این داده ها برای نمایش تبلیغات پولی به آن ها در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنند.

سرانجام، سیستم عامل های تبلیغاتی داده های شما را از پروفایل های شبکه های اجتماعی دریافت می کنند. شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، عقاید، ترجیحات و غیره را در خود ذخیره می کنند.

بسترهای تبلیغاتی با دانستن ویژگی های اصلی و رفتار آنلاین شما می توانند تبلیغات هدفمند را در وب سایت های مختلف به شما نشان دهند. به عنوان مثال، اگر اغلب محصولات آرایش را در وب سایت Lookfantastic مرور می کنید، ممکن است تبلیغات سایر خرده فروشان لوازم آرایشی را در سیستم عامل های مختلف آنلاین مشاهده کنید.

مارک ها معمولاً از تبلیغات هدفمند برای نشان دادن محصولی که قبلاً جستجو کرده اید استفاده می کنند. این تاکتیک retargeting نامیده می شود. این به مشاغل کمک می کند تا علاقه شما را در بازگشت به وب سایت های خود و خرید محصول جرقه دهند.

همانطور که مشاهده می کنید، مارک ها از اطلاعات زیادی در مورد شما برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده می کنند. بر اساس اطلاعات استفاده شده، می توان انواع مختلف هدف گذاری را تشخیص داد.

نکات تبلیغاتی هدفمند

۱) مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید

دستیابی به مشتریان جدید اغلب هدف اصلی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند است. با این حال، این ممکن است بهترین استراتژی نباشد زیرا احتمال فروش به خریداران جدید در حدود ۵-۲۵٪ است. در همین حال، مشتریان وفادار در ۶۰-۷۰٪ موارد خرید می کنند!

برای افزایش فروش بیشتر و افزایش میزان بازگشت سرمایه، تبلیغات خود را به سمت مشتریان موجود معطوف کنید. این کار را می توانید با ایجاد لیست مشتری و تغذیه آن ها به فیس بوک، گوگل و توییتر انجام دهید. مورد اول مشتریان شما را با استفاده از ابزار Custom Audience، دومین مورد – با Customer Match، مورد سوم را با مخاطبان متناسب هدف قرار می دهد.

۲) تبلیغات خود را به طرفداران خود نشان دهید

این توصیه شبیه توصیه قبلی است، اما فقط مناسب کسانی است که مخاطبان وفاداری در فیس بوک دارند. این شبکه اجتماعی به شما امکان می دهد تبلیغات خود را به افرادی که صفحه شما را پسندیده اند، هدف قرار دهید.

نمایش تبلیغات به طرفداران شما به طور چشمگیری بر میزان بازگشت سرمایه شما تأثیر می گذارد. یک آزمایش نشان داد که این تاکتیک بازده سرمایه گذاری کمپین را ۳۵ برابر افزایش داده است. دلیل موفقیت در اینجا همان هدف قرار دادن مشتریان وفادار است. این مخاطب از قبل شما را می شناسد، دوست دارد و به شما اعتماد دارد.

۳) Split مخاطبان خود را آزمایش کنید

احتمالاً شنیده اید که آزمایش تقسیم برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی شما ضروری است. با آزمایش گزینه های مختلف هدف گذاری، می توانید یکی از موثرترین ها را پیدا کنید. برای اجرای آزمایش های تقسیم بر روی مخاطبان خود، دو کمپین ایجاد کنید و پارامترهای هدفگیری کمی متفاوت را انتخاب کنید.

برای دریافت نتایج شفاف، همزمان فقط یک ویژگی را تغییر دهید. ممکن است جنسیت، سن، علایق، وسایل و غیره باشد. با آزمایش مخاطبان خود، سرانجام امیدوار کننده ترین چشم انداز خود را پیدا خواهید کرد و می آموزید که آن ها را به طور موثرتری هدف قرار دهید.

۴) از هدف گیری بیش از حد خودداری کنید

تنظیمات هدف گذاری به شما امکان می دهد مشتریان احتمالی خود را دقیقاً انتخاب کنید. در حقیقت، این ممکن است مضر باشد زیرا هدف قرار دادن مخاطبان بسیار محدود و خاص می تواند نتایج ضعیفی را به همراه داشته باشد. سعی کنید از هدف گذاری بیش از حد محدود جلوگیری کنید و به جای آن مشتری گسترده تری را بپذیرید.

چه مقدار از حجم مخاطب برای شبکه های خاص بهتر است؟ تنها راه تشخیص آن آزمایش است. با این حال، اگر به برگه تقلب نیاز دارید، توصیه های LinkedIn را در نظر بگیرید. این شبکه اجتماعی توصیه می کند مخاطبان بالای ۵۰،۰۰۰ مخاطب را برای محتوای تبلیغاتی و تبلیغات متنی انتخاب کنید.

۵) مراحل پایین قیف را هدف قرار دهید

افرادی که در مراحل پایین قیف فروش قرار دارند شانس بیشتری برای تبدیل به مشتری دارند. بنابراین اگر هدف شما افزایش رشد فروش است، هدف قرار دادن آن ها ضروری است.

شبکه های تبلیغاتی گوگل و مایکروسافت به شما امکان می دهند مخاطبان بازار را هدف قرار دهید – کسانی که محصول خاصی را جستجو می کنند و احتمالاً آماده خرید آن هستند. برای یافتن این افراد، سیستم عامل ها از داده های سایت هایی که مرور کرده اند، نزدیکی و دفعات بازدید، کلیک روی تبلیغات مشابه و تبدیل ها استفاده می کنند.

خبر خوب این است که شما می توانید از همین مکانیک در YouTube استفاده کنید. این پلت فرم مخاطبان سفارشی را ارائه می دهد. YouTube از پرس و جوهای جستجوی مرتبط با تطبیق گسترده استفاده می کند که افراد در Google جستجو می کردند.

۶) از مخاطبان زیبا بهره مند شوید

شبکه های تبلیغاتی در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهند مخاطبان خود را از طریق هدف گیری دقیق گسترش دهید. این ویژگی مخاطبان سفارشی شما را نشان می دهد و با همان مشخصات تعریف شده به شما کاربران ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید تعداد چشم اندازهای امیدوار کننده ای را که هدف قرار داده اید افزایش دهید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی هدفمند

بازاریابی هدفمند چیست؟ بازاریابی هدفمند ، مخاطبی را شناسایی می کند که احتمالاً خدمات یا کالاهایی را خریداری می کند…

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته ، همچنین می تواند به عنوان بازاریابی شریک شناخته شود. در اینجا شرکت های وابسته یا شرکا products…