اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی حرفه ای

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازاریابی حرفه ای ، در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه راه هایی وجود دارد که محصول و کسب و کار ما را از سایرین متمایز می کند و باعث پیشی گرفتن ما با دیگر رقبایمان می شود. گاهی موضوعات کوچک و پیش پا افتاده محسوب می شوند، اما می توانند مهمترین موضوعات در پیشرفت ما در بازارهای کسب و کار باشند.

چشم ها و گوش های بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان حرفه‌ ای برای شکار فرصت‌ ها حساس است. از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالاها و ارائه خدمات خود استفاده می کنند. در واقع، آن ها فرصت شناس های بسیار خوبی هستند و سعی می کنند در صورت پیدا شدن فرصت، سریعاً از آن استفاده کنند. فروشندگان حرفه‌ ای، انسان های موفقیت جو و کمال طلبی هستند.

فروشندگان و بازاریابان حرفه‌ ای بهتر است با صنعتی که در آن کار می کنند، آشنایی نزدیک داشته باشند. در واقع باید بتوانند تمام نکات و مسائل کسب‌ و کار خود را کاملاً شناسایی کنند و سعی نمایند بیشتر و بهتر از رقبا، به مشتریانِ خود ارزش بدهند.

فروشندگان و بازاریابان حرفه‌ ای، جسارت و ریسک پذیری عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتیاط نمی کنند. دائماً در حال برنامه‌ ریزی و انجام ریسک های متفاوت هستند. دائماً در حال تصمیم‌ گیری‌ های بزرگ و کوچکند. از هیچ عامل و مانعی در زندگی خود واهمه ندارند.

تکنیک بازاریابی حرفه‌ای موثر

تکنیک بازاریابی شماره یک : چیز جدیدی به محصولات و خدمات خود اضافه نمایید

هر دفعه که چیز جدیدی به محصولات و خدمات خود اضافه می‌نمایید، حتما موجب افزایش میزان فروش خود خواهد شد. برای مثال، هر زمان که اطلاعاتی بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود در وب‌سایت خود درج می‌نمایید، فرصت فروش را بیشتر می‌نمایید زیرا که مشتریان راغب و مشتریان بالقوه بیشتری را در مواجه به اطلاعات خود قرار داده و شانس فروش بالا می‌رود. افزایش محصولات و خدمات به لیست محصولاتی که قبلا برای فروش قرار داده شده است، شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. افزایش تعداد محصولات، موجب افزایش فروش به سه روش زیر خواهد شد:

  1. جذب مشتریان جدید که به محصولات و خدمات کنونی شما علاقه نداشته‌اند.
  2. موجب افزایش فروش به مشتریان کنونی می‌گردد ( بازگشت به خرید مجدد )، مشتریانی که علاقه به خرید محصولات جدید شما نیز دارند.
  3. با ترکیب محصولات ، می‌توان بیش از یک محصول را به یک مشتری فروخت.

 

بازاریابی حرفه ای

بازاریابی حرفه ای – کالج مدیریت

 

تکنیک بازاریابی شماره دو : یک منبع ارزشمند باشید

به دنبال راهی باشید تا منبعی برای مشتریان بالقوه و بالفعل خود باشید. اطلاعات رایگان برای مشتریان خود فراهم نمایید. به مشتری کمک نمایید تا سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر کارهایی را انجام دهند. این امکان وجود دارد که هر بار مشتری برای دریافت کمک به شما مراجعه نماید، چیزی را نیز خریداری نماید.

تکنیک بازاریابی شماره سه : یک منبع ارزشمند باشید- بازاریابی حرفه ای

برای مشتریانتان به دنبال دلیلی برای معامله با شما به جای رقبایتان باشید. این دلیل را برای محصولات و خدمات خود پیدا و یا ایجاد نمایید حتی اگر محصولاتتان مشابه محصولات رقبا است. مزیت رقابتی منحصربه‌فردی را باید تعریف و پیشنهاد داد که رقبا ندارند. در خصوص آن به‌درستی تبلیغ نمود. اگر به مشتری بالقوه بگویید که چرا باید با شما به جای رقبا معامله نمایند، حتما میزان فروشتان افزایش میابد .

تکنیک بازاریابی شماره چهار : تبلیغ نتایج پایانی

مشتری شما واقعا تمایلی به محصول شما ندارد. مشتری به دنبال فواید حاصل از استفاده از محصول است. برای مثال : فردی که مشتری دندان‌پزشک است، نیاز دارد که سلامت و زیبایی خود را با حداقل درد ، ارتقاء دهد. باید مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی نتایج مدنظر را با دقت و صحت به مخاطب منتقل نماید.

 تکنیک بازاریابی شماره پنج : پیش‌بینی تغییرات

بازاریابی حرفه ای ، آن روزها که یک کسب و کار با برنامه‌های تکراری می‌توانست موفقیت‌های خود را تکرار نماید، گذشته است. رقبای مهاجم و خلاق با بهره‌گیری از تکنولوژی به سرعت همه‌چیز را تغییر می‌دهند . تغییر سرعت بسیار آسان شده است. تغییر را پیش‌بینی و برای مواجه با آن برنامه‌ریزی نمایید. باد تغییر به وزیدن درآمده است، آیا می‌توانید علائم را تشخیص می‌دهید یا کلا وقت و حوصله‌اش ندارید ؟پیش از دست دادن بازار به آن توجه نمایید.

 ویژگی های دوره جامع بازاریابی حرفه‌ای:

  • اثربخشی دوره‌های جامع بازاریابی حرفه‌ای به ترکیب شرکت‌کنندگان آن وابسته است، از این رو در فرآیند ارزیابی و انتخاب اولیه، افرادی انتخاب می‌شوند که در ضمن داشتن امتیازات لازم، انگیزه یادگیری، رشد و توسعه شخصی را داشته باشند.
  • انتخاب مدرسان در این دوره بر اساس معیارهای چندگانه از جمله سابقه کار حرفه‌ای و قابلیت تدریس انجام می‌شود تا بالاترین اثربخشی در دوره تامین شود.
  • ساختار و محتوای دوره بر مبنای دوره‌های مشابه موسسات بین المللی طراحی شده و با توجه به نیاز مخاطب ایرانی بهینه‌سازی شده است.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

ابعاد بازاریابی

ابعاد بازاریابی ، بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است . اگر بدانیم…

توسعه استراتژی بازاریابی

توسعه استراتژی بازاریابی ، و نحوه‌ی گسترش آن کار بسیار ساده و آسانی است. در واقع توسعه استراتژی بازاریابی به‌…