اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

تبلیغات چاپی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تبلیغات چاپی ، تبلیغاتی که طی فرایند چاپ، ابزارهایی را برای کارفرما و مشتری فراهم می کند تا بتوانند به کمک آن به تبلیغات کسب و کارشان بپردازند. از چاپ تراکت گرفته تا چاپ کارت ویزیت و چاپ کاتالوگ و بروشور همگی در گروه تبلیغات چاپی قرار دارد. تمامی این اصطلاحات برای معرفی خدمات و محصولات شما در قالب تبلیغات چاپی به کار می رود. لازم است بدانید: هزینه کردن برای تبلیغات چاپی می تواند موثر باشد و روی نمودار فروش شما تاثیر مستقیمی بگذارد، اما باید به خاطر داشته باشید که این تبلیغات منحصر به فرد هستند و بایستی برای آن برنامه ریزی کنید تا به هدفتان برسید.

تعریف تبلیغات چاپی

چاپ و تکثیر طراحی گرافیست ها را تبلیغات چاپی می گویند که می تواند در تمام آیتم ها نظیر: طراحی و چاپ کارت ویزیت، طراحی و چاپ فلایر، طراحی و چاپ سربرگ، طراحی و چاپ پاکت نامه، طراحی و چاپ کاتالوگ، طراحی و چاپ ساک دستی، طراحی و چاپ بروشور، طراحی و چاپ پوستر و .. آن ها را در نظر گرفت. هریک از این تبلیغات چاپی در کسب و کار کاربردهای متفاوتی خواهد داشت و به طور ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال اگر شما به یک فروشگاه لوازم خانگی بروید، به صورت واضح با یک نوع از تبلیغات چاپی نظیر: کاتالوگ آشنا می شوید! کاتالوگ در این فروشگاه ها یکی از تبلیغات چاپی مورد استفاده و کاربردی می باشد. در این کاتالوگ تمامی محصولات فروشگاه را می بینید که در کنار هر محصول ویژگی ها و خصوصیات آن نوشته شده است و شما می توانید با مقایسه بین محصولات تصمیم بهتری در خرید بگیرید.

انواع تبلیغات چاپی

تبلیغات مطبوعاتی

تبلیغات مطبوعاتی مانند تبلیغ کردن رویدادی از طریق روزنامه ها و نشریات است، یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات چاپی روزنامه ها و یا مجلات هستند.

استفاده از این روش مزایای در پی دارد که به آن می پردازیم : مخاطب فقط یک خواننده است پس اهمیت پیدا می کند

مخاطب هنگامی که به خواندن می پردازد یعنی این که به دنبال چیزی جذاب می گردد پس تبلیغات خوب می توانند خیلی بیشتر موثر باشند.

توجه داشته باشید روزنامه ها به دلیل اینکه هر روز چاپ می شوند، از سوی خواننده هیچ دلیل برای نگه داشتن برگه باقی نمی ماند و روزنامه ها معمولا در آخر روز دور ریخته می شوند و یا صرف برخی از کار های دیگر می شوند.

اما مجله ها با ظاهر جذاب تری که دارند و البته هزینه بیشتری که مشتری در قبال آن پرداخت می کند به دور ریخته نمی شوند و ممکن است نگه داشته شوند و یا به سایر افراد معرفی گردند.

کاتالوگ در تبلیغات چاپی

کاتالوگ ها برای معرفی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، شما می توانید برای چاپ کاتالوگ در تهران همین حالا اقدام کنید و تخفیف ویژه ۲۸% را ازان خود کنید.

این محصول چاپی برای شرکت های بزرگ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع پلی هستند در میان مصرف کننده و تولیدکننده تا محصولات و یا خدمات را معرفی کنند.

فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، شرکت های بزرگ، دفتر های خدماتی و… از مراکزی هستند که با کاتالوگ ها سر و کار دارند.

جالب است که بدانید کاتالوگ ها به خودی خود انواعی دارند و هر کدام از این انواع برای یک کسب و کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

بروشور در تبلیغات چاپی

بروشور ها هم مانند کاتالوگ ها کاربرد بسیار مناسبی در هر نوع کسب و کاری دارند، بروشور ها به صورت کلی برخی از ویژگی های یک محصول و یا خدمات را به مشتری ارائه می دهند.

بروشور ها معمولا شامل اطلاعاتی مانند رنگ، وزن، قیمت، روش مصرف و.. را به مخاطب انتقال می دهند.

بروشور ها نیز انواع مختلفی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ می شوند، قیمت این ها ارزان تر از سایر تبلیغات است و مطالعه کردن آن بسیار ساده و شکیل است.

پوستر در تبلیغات چاپی

پوستر ها با ادغام خلاقیت گرافیک و هنر تبلیغات می توانند مخاطب را به خود جذب کنند، پوستر ها از محصولاتی هستند که می توانند به راحتی مخاطب را مورد هدف قرار دهد و هدف خود را خالی کند.

رنگ و طرحی که در پوستر ها مورد استفاده قرار می گیرد شاید از مهم ترین بخش های چاپ این محصول باشد، با استفاده از پوستر ها مخاطبان شما چند برابر می شوند و شما نیازی به توجه به فرد ندارید.

شما می توانید پوستر خود را در محلی نصب کنید که روزانه هزاران نفر از آن جا گذر می کنند و تبلیغ شما را به صورت رایگان مشاهده می کنند. هر چه طرح و گرافیک و متن استفاده شما جذاب تر باشد مخاطب را به خودش بیشتر نزدیک می کند.

کارت پستال در تبلیغات چاپی

کارت پستال ها به عنوان یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی کاملا مورد استفاده افراد و شرکت ها قرار می گیرند.

این قطعات بدون نیاز به هیچ بسته بندی تولید می شوند و تولید آن ها هم از هزینه کم برخوردار است و هم از سرعت بالا.

کارت پستال ها انواعی دارند و به یک شکل تولید نمی شوند هر کدام از کارت پستال ها بدرد کسب و کار یا مناسبتی می خورد. این کارت ها در گذشته برای مدت زیادی به صورت تک لت چاپ می شدند ولی امروزه به دولت و سه لت هم نیز برای آن ها مناسب است.

اوراق اداری در تبلیغات چاپی

به تمامی کاغذ هایی که در شرکت ها، اداره ها مراکز و سازمان های دولتی و چه غیر دولتی، چه رسمی و چه غیر رسمی استفاده می شود اوراق اداری می گویند.

در تمامی این مراکز کاغذ ها به یک شکل هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند و این به این دلیل است که برای این که کاغذ های اینجور مراکز نظمی بگیرند، همگی به شکل هم هستند.به این کاغذ ها معمولا ست اوراق نیز گفته می شود.

 

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی – کالج مدیریت

مزایای تبلیغات چاپی

قابلیت دسترسی به اطلاعات محصول

اطلاع رسانی به مشتری در کسب جایگاه بهتر و جلب توجه بازار هدف، مهم ترین رکن است. به ویژه در ارتباط با محصولات جدید لازم است تا اطلاعات گسترده در مورد کارایی و طرز استفاده از محصولات در اختیار مشتری قرار گیرد. در این حوزه بحث رقابت اهمیت زیادی دارد.

تبلیغات چاپی و مشتری هدف

با استفاده از ترفندهای چاپ و تبلیغات هدفمند می توان معرفی کالا یا خدمات را در اختیار مشتری هدف قرار داد. در واقع امکان گزینش مشتری در این حیطه وجود دارد. برای مثال می توان بروشورهای تبلیغاتی را در اختیار افرادی قرار داد که به احتمال زیاد مشتری این محصول هستند. از طرفی به راحتی می توان بین انواع تبلیغات چاپی جابجایی انجام داد. چاپ کارت ویزیت یا هدایای تبلیغاتی تداخلی ایجاد نمی کند

کاهش زمان جذب مشتری در تبلیغات چاپی

برندسازی به سال ها تلاش و صبر نیاز دارد. برای اینکه مشتری ها با نوع کسب و کارتان آشنا شوند باید تبلیغات طولانی مدت و هدفمندی را انجام دهید. در دید بودن و حضور مداوم راز ماندگاری کسب و کارهای نوپاست. با استفاده از صنعت چاپ می توان ره صد ساله را یک شبه پیمود. مشتری به راحتی می تواند با خواندن اطلاعات کاتالوگ یا بروشور بین محصولات، مقایسه انجام دهد.

دسترسی آسان مشتری به اطلاعات تماس صاحبان کالا

تبلیغات چاپی یک راه ساده و کم هزینه برای اطلاع رسانی ار خدمات یا تولیدات است. با طراحی لوگوی شرکت، اطلاعات تماس نظیر آدرس، شماره تلفن، فکس و غیره راه دسترسی مستقیم به اطلاعات شرکت میسر می شود. اکنون مشتری می داند در صورت نیاز به کجا مراجعه کند و با چه کسی تماس بگیرید. ارتباط سریع با مشتری یکی از راه های تضمین شده برای افزایش فروش است.

چه نکاتی در تبلیغات چاپی مهم است؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای دستیابی به بهترین نتیجه از تبلیغات چاپی، داشتن هدف و برنامه مشخص است. پیش از هر کاری  شما باید هدف خود را از اجرای این روش تبلیغاتی مشخص کنید. با این کار، شما مشخصات تقریبی مخاطبان جامعه هدف خود را شناسایی نموده و می‌توانید بر این اساس نسبت به انتخاب و طراحی اقلام تبلیغاتی خود اقدام نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که مخاطبان جامعه هدف شما افرادی هستند که پیش از این هیچ‌گونه آشنایی با کسب و کار شما نداشته‌اند و قصد دارید در زمان آشنایی، تاثیر خوب و مثبتی روی آن‌ها داشته باشید، چاپ کارت ویزیت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

فروش سازمانی

فروش سازمانی ، فروش، جنبه‌ای از کسب‌و‌کار است که با تمرکز بر پیدا کردن مشتریان بالقوه در بازار، اطلاع‌رسانی درباره‌ی…