اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازاریابی عکاسی

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

بازاریابی عکاسی ، یکی از دشوارترین کارهایی است که یک عکاس باید انجام دهد. اگر به‌تازگی کار خود را در این حوزه شروع کرده‌اید، این کار ممکن است شما را مستأصل کند، چرا که به نظر می‌رسد نمی‌توانید پیام خود را به افرادی که باید برسانید. لزومی ندارد بازاریابی پرهزینه باشد یا زمان زیادی صرف آن شود، اما برای اینکه مخاطبان کسب و کار شما را انتخاب کنند باید خلاقانه باشد.

بازاریابی عکاسی چیست؟

بازاریابی عکاسی یکی از چالش برانگیزترین جنبه های تجارت سودآور عکاسی است. بسیاری از عکاسان در اوج مشغله کاری، بازاریابی کسب و کار خود را فراموش می کنند و زمانی که اوضاع آرام می شود، متوجه می شوند که مشتریان دیگر به سمت آن ها نمی آیند.

۱۴ ایده آسان برای بازاریابی عکاسی

۱- بازار هدف خود را شناسایی کنید

اولین کاری که قبل از شروع فرآیند بازاریابی عکاسی باید انجام دهید شناسایی بازار هدف شماست. شما از قبل می دانید که یک عکاس غذا هستید، نه یک عکاس پرتره خانوادگی. اما خاص تر شدن به شما کمک می کند تا دنبال بازار هدف خود باشید. غذا یک بازار هدف بسیار گسترده را شامل می شود. این می تواند شامل رستوران ها، کشاورزان، آژانس های تبلیغاتی و شرکت های بسته بندی محصولات باشد. توجه داشته باشید که انتخاب یک منطقه برای تمرکز بیشتر، باعث افزایش رشد لیست مشتریان شما می شود.

اگر در نور طبیعی عکاسی می کنید با چالش هایی روبرو خواهید شد و باید از طرز استفاده از نور در عکاسی به خوبی آگاه باشید. یا ممکن است شما یک عکاسی خانوادگی باشید که در یک آتلیه کار می کنید، پس به آنچه علاقه مند هستید، پایبند باشید و روی تلاش های بازاریابی برای آن مورد خاص تمرکز کنید تا بیشترین بازده را برای تجارت شما ایجاد کند. سعی نکنید همه کارها را باهم انجام دهید چرا که این کار جواب نخواهد داد. برای مثال تصور کنید که یک عکاس عروسی هستید، سعی کنید با صاحبان تالارها و برگزارکنندگان مراسم عروسی، در تعامل باشید. این یک تاکتیک هوشمند در بازاریابی است که هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

۲- یک بانک اطلاعات مشتری ایجاد کنید

پس از شناسایی بازار هدف خود، شروع به ساختن یک بانک اطلاعات مشتری کنید. به این ترتیب تمام چشم اندازها و پروژه های خود را پیگیری خواهید کرد. شما می توانید تحقیقات خود را در مورد مشتری ایده آل خود ثبت کنید و در بانک اطلاعاتی خود، در مورد مشتریان گذشته و فعلی خود اطلاعاتی را جع آوری کنید. همچنین می توانید لیستی از شرکای بالقوه بازاریابی خود تهیه کنید. یک بانک اطلاعاتی به شما این امکان را می دهد تا برای ردیابی مشتری خود بستری آسان ایجاد کنید. اگر شما مشتری های معمولی داشته باشید که مدتی است آن ها را ندیده اید، یک بانک اطلاعاتی می تواند یادآوری خوبی برای شما باشد. برای آن ها یک پیامک یا ایمیل پیگیری شخصی بفرستید یا در مورد آفرها و تخفیف های خود به آن ها اطلاع رسانی کنید.

انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. این نرم افزارها به شما این امکان را می دهد تا هزینه های خود را پیگیری کنید. همچنین می توانید قراردادهایی بنویسید و آن ها را برای امضا ارسال کنید، یا می توانید فرم های پرسشنامه را از طریق آن ایجاد کنید.

۳- یک وبلاگ وردپرس بنویسید

یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی عکاسی نوشتن یک وبلاگ در وردپرس است. بسیاری از عکاسان احساس می کنند نوشتن متن و مقاله برای آن ها مناسب نیست. اما بسیار ارزشمند است که یک وبلاگ و یک برنامه ارسال منظم داشته باشید. لازم نیست زیاد بنویسید. چند پاراگراف کوتاه با تعداد زیادی عکس، عالی است. می توانید جلسه و تجربه ای را که توسط خود یا مشتری داشتید توصیف کنید.

اگر کارهای تجاری  انجام می دهید، می توانید چند عکس از پشت صحنه کار خود ارسال کنید و در مورد روند و مراحل کار خود صحبت کنید. شما حتی می توانید یک وبلاگ آموزش عکاسی  با هدف آموزش به مبتدیان بنویسید. هنگامی که پست های وبلاگ خود را می نویسید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی را که مخاطبانتان دوست دارند به آن ها ارائه می دهید. اگر عکاس عروسی هستید، در مورد آن بنویسید. یک عکاس پرتره می تواند در مورد نحوه آماده سازی آن بنویسد. یک وبلاگ به شما کمک می کند تا شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود نشان دهد، که این قضیه برای شما و تجارت شما بسیار سودمند است. یک وبلاگ وردپرس بهینه سازی موتور جستجو را ساده تر می کند و سایت شما در رتبه بندی های گوگل سریعتر بالا می رود.

۴- یک لیست ایمیل را برای ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنید

این روزها صحبت های زیادی در مورد اهمیت داشتن لیست ایمیل انجام شده است، فارغ از این که چه نوع شغلی را اداره می کنید. کانال های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم هستند. البته این رسانه ها همیشگی نیستند، این بدان معنی است که آن ها می توانند الگوریتم های خود را در هر زمانی تغییر دهند و این می تواند به شکلی اتفاق بیفتد که تاثیر منفی بر تجارت شما بگذارد.

شما همچنین در مورد تصمیمات تصادفی دیگری که ممکن است این شرکت ها اتخاذ کنند، ممکن است متضرر شوید. به عنوان مثال، اینستاگرام می تواند شما را از استفاده بیش از حد از یک هشتگ منع کند، این امر می تواند فاجعه بار باشد اگر روی این هشتگ به عنوان اصلی ترین روش برای بازاریابی کار خود حساب باز کرده اید. اما لیست ایمیل شما متعلق به شماست و می توانید آنچه را که می خواهید با آن انجام دهید.

ایمیل مارکتینگ یک روش شخصی برای ارتباط با مخاطبان شما است و سکویی که می توانید برای برخی دیگر از تلاش های بازاریابی خود از آن استفاده کنید. شما می توانید به صورت حضوری اقدام به اجرا کنید یا آخرین پست وبلاگ خود را از طریق فید RSS ارسال کنید. پس از ثبت نام مشترکان، باید یک سری ایمیل به آن ها ارسال کرده و به اعتماد سازی بپردازید. این امر باعث می شود که آن ها احتمالا از محصولات و خدمات شما استقبال کنند.  ثبات و زمان بندی و منظم بودن ایمیل ها نکته ای بسیار مهم است.

 

بازاریابی عکاسی

بازاریابی عکاسی – کالج مدیریت

 

۵- برای به دست آوردن مشتری جدید، یک برنامه ارجاع ایجاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری جدید در بازاریابی عکاسی ایجاد یک برنامه ارجاع است. در حقیقت وقتی برای مراجعه به خدمات خود به کسی هدیه می دهید، انگیزه ای برای انجام این کار به آن ها خواهید داد. شما می توانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید. بعد از آن می توانید در جلسه بعدی تخفیفی را به آن ها ارائه دهید یا به آن ها یک کارت هدیه  یا یک بلیط تئاتر هدیه دهید. یک برنامه ارجاع باعث می شود تا مشتریان بدانند که برای معرفی شغل شما به دیگران چه چیزی دریافت می کنند. این یک سرمایه گذاری کوچک است که می تواند بازده خوبی داشته باشد.

همچنین فراموش نکنید که از دوستان و مشتریان وفادار نیز بخواهید شغل شما را انتشار دهند. آن ها این قضیه را به خوبی انجام داده و مشتری های جدیدی را برای شما به ارمغان می آورند. آن ها می توانند بزرگترین منبع ارجاع شما باشند. در عوض آن ها را با تخفیف یا هدیه ای برای معرفی مشتری جدید، ترغیب کنید.

۶- ایجاد و ارسال  فایل برای مخاطبان و مشتریان

اگر یک عکاس تجاری هستید یا بازار هدف شما یک آژانس تبلیغاتی یا  یک مجله است. بنابراین نمی توانید برای یافتن شما در گوگل روی آن ها حساب باز کنید. آن ها معمولا به منابعی که از طریق کارت پستال یا پست های PDF دریافت می کنند، روی می آورند. درباره شرکت هایی که می خواهید برای آن ها کار کنید تحقیق کنید و یک PDF از کارهای خود را که توسط یک حرفه ای طراحی شده است به آن ها ارائه دهید.

نامه های خود را به شرکت ها ارسال کنید و هر چهار ماه یک بار آن را به روز کنید. این باعث می شود ظاهر شما تازه به نظر برسد و این احساس را به مشتریان بالقوه می دهد که شما مشغول کار هستید و خوب کار می کنید. اگر با مشتری و به روش مستقیم کار می کنید نیز می توانید از همین روش استفاده کنید. این یک راه خوب برای ارتباط با مشتریان قدیمی است و می تواند به آن ها یاد آوری کند تا دوباره به شما مراجعه کنند. تعامل مستقیم یک راه عالی برای بازاریابی عکاسی می باشد.

۷- برای جذب مخاطب خود هدایای رایگان ارائه کنید

به عنوان یک عکاس، تعامل با مخاطبان یا مشتریان بالقوه می تواند دشوار باشد. هدایا و مسابقات راهی عالی برای رونق کسب و کار شما است. این هدایا تعامل شما با مشتری ایده آل را از طریق محتوای تصویری به حداکثر می رساند. اجرای یک مسابقه از طریق اینستاگرام یا فیسبوک منجر به جذب دنبال کنندگان جدیدی خواهد شد. می توانید آگاهی از برند و خدمات خود را گسترش دهید و در عین حال طرفداران موجود خود را نیز درگیر کنید.

راه های مختلفی برای ارائه هدایای مختلف وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که هدف از این کار، هدایت مردم به سمت شماست. این یک راه است که از مخاطبان خود بخواهید که برای پیروزی  در مسابقه، دوستان بیشتری را زیر پست شما در اینستاگرام برچسب گذاری کنند. جایزه ای را انتخاب کنید که متناسب با بازار هدف شما باشد. پیشنهادات شما باید مطابق با نوع عکاسی باشد که شما ارائه می کنید.

۸- از صفحات کسب و کار گوگل برای بازاریابی عکاسی خود استفاده کنید

ثبت کسب وکار شما  در گوگل گزینه ای عالی است. این می تواند شانس اینکه افراد هنگام جستجو برای یک عکاس شما را در گوگل پیدا کنند، بهبود بخشد. وقتی در گوگل جستجو می کنید، می توانید مکانی را به عنوان یکی از کلید واژه های خود درج کنید. به عنوان مثال “عکاس عروسی لندن” و گوگل لیست های نمایه کسب و کار شما را اول قرار می دهد. این لیست های کسب و کار رایگان است اما برای کسب و کار خود باید مکانی فیزیکی داشته باشید. ممکن است ترجیح دهید به جای استودیو در خانه کار کنید، پس باید آدرس منزل خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

۹- از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید

پینترست Pinterest،یک موتور جستجوی قدرتمند است و می تواند دید شما را افزایش داده و شما را در معرض مشتریان بالقوه قرار دهد. نکته مهم دانستن چگونگی استفاده از Pinterest به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی عکاسی شما است. اول از همه، درک کنید که پست های Pinterest برای شما چگونه مفید خواهند بود. آن ها برای بهره مندی از مخاطبان هدف شما هستند. اگر عکاس عروسی هستید، تمام پست های شما باید مربوط به مراسم عروسی باشند. این شامل موارد مرتبط است، مانند برنامه ریزی مهمانی و لباس عروس. اطمینان حاصل کنید که از برچسب های مربوطه استفاده کرده و برای هر یک از پست های خود توضیحی مختصر بنویسید.

بهترین بستر برای ارائه ایده های بازاریابی عکاسی را می توان در اینستاگرام پیدا نمود.  اینستاگرام از کانال های تاثیرگذار برای ارائه تصاویر بصری است. لازم نیست شما هزاران دنبال کننده داشته باشید تا این کار را انجام دهید. تعداد دنبال کنندگان و لایک های یک حساب زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که شما نیز مانند سایر انواع رسانه های اجتماعی، روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید و صفحه آن ها را دنبال کنید. پس در رسانه های اجتماعی  وقت بگذارید و این باعث افزایش شانس جذب مشتریان بالقوه برای شما می شود.

۱۰- به اشتراک گذاری توصیفات مشتری برای ایجاد اعتماد

توصیفاتی را در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی خود داشته باشید. این یک روش قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان شماست. مردم معمولا به عقاید دیگران اعتماد دارند. به همین دلیل بررسی های آنلاین در سایت هایی مانند آمازون بسیار موثر است. در حقیقت، توصیفات موثرترین شکل بازاریابی محتوا است. به اشتراک گذاری توصیفات مشتری یک اثبات اجتماعی است که می تواند از طریق قیف فروش مشتریان جدیدی را به ست شما هدایت کند. از ارائه نظرات یک مشتری برای نمایش به سایر مشتریان نترسید. آن ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آن ها را در پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و سایر مواد چاپی بگنجانید. لازم نیست که توضیحات خیلی دستکاری شوند. در حقیقت، وقتی کلمات کامل ارائه نشود، معتبر تر به نظر می رسند.

۱۱- با یک خیریه مشارکت کنید

همکاری با یک موسسه خیریه که به آن اعتقاد دارید و یا با بازار هدف شما همسو است، می تواند ارزشمند باشد. افرادی که درآمد بیشتری دارند گاهی مایلند در امور خیریه شرکت کنند. وقتی شما در آنجا حاضرید ناخود آگاه با این افراد ارتباط برقرار می کنید و این می تواند به نفع شما باشد و ایجاد فرصت های شغلی جدید را برای شما به همراه داشته باشد. وقتی به عنوان یک عکاس غذا، با یک موسسه خیریه مرتبط مانند بانک غذا همکاری کنید. این می تواند شما را با سرآشپزها یا تولیدکنندگان مواد غذایی آشنا کند و مشتریان بالقوه ای برای شما پیدا شود.

۱۲- شرکای بازاریابی را پیدا کنید

شرکای بازاریابی مشترک پیدا کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آن ها در رقابت مستقیم با شما نیستند. اگر عکاس معماری هستید، با نمایندگان املاک و مستغلات رابطه برقرار کنید. این امر حیاتی است. اگر عکس های پر زرق و برق و یا پرتره های خاص را آماده می کنید، بوتیک های لباس یا سالن های زیبایی را امتحان کنید. اینها می توانند شرکای بزرگی برای رشد متقابل شما باشند. به این مشاغل دسترسی پیدا کنید و یک یا دو ایده را مطرح کنید که چگونه می توانید از یکدیگر پشتیبانی کنید. این می تواند به سادگی در یک خبرنامه ایمیل ذکرشود.

هدف نهایی شما ایجاد رابطه ای است که برای هر دو طرف سودمند باشد. اما رویکرد اولیه شما باید روی کارهایی باشد که می توانید برای آن ها انجام دهید، باشد. این رویکرد بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت و باعث می شود مخاطب شما بیشتر از این بخواهد که شما را دنبال کند. حتما درباره آنچه که هر طرف از مشارکت می خواهد بحث کنید. این تضمین می کند که شما هر دو در یک راستا حرکت می کنید، بنابراین هیچ کس در پایان احساس نمی کند انتظارات آن برآورده نشده است.

۱۳- میزبانی یک رویداد

میزبانی یک رویداد یک استراتژی بازاریابی عکاسی عالی است. این کار بازار شما را تقویت می کند، به میهمانان ارزش افزوده می دهد و دسترسی شما را گسترش می دهد. وقتی میزبان یک رویداد هستید، کنترل کاملی بر سبک و نحوه اجرای آن دارید. این باعث تقویت برند و موقعیت شما در بازار می شود. میهمانان شما ارتباط خوبی در این رویداد با برند شما برقرار می کنند. این امر آن ها را به خرید در آینده سوق خواهد داد.

ارائه چیزی با ارزش بالا، چشم اندازهای شرکت کننده را ترغیب می کند. میزبانی از یک رویداد همچنین فرصت هایی را برای پیگیری فراهم می کند. می توانید از مهمانان خود به خاطر حضور در این مراسم تشکر کنید. برای آن ها یک پیام تشکر همراه با یک کوپن تخفیف ارسال کنید. اگر میزبان رویدادی هستید که میهمانان از آن لذت می برند، می توانید آن را در مناسبت های مختلف برگزار کنید. شرکت کنندگان در تکرار رویداد شما، احتمالا دوستان و آشنایان خود را نیز در رویداد بعدی شما، همراه خود می آورند.

۱۴- نمایش هویت و شخصیت برند

به عنوان یک آتلیه کودک یا آتلیه بارداری، اگرچه نام و نشان تجاری و لوگوی شما از جنبه های مهم برند شما هستند، اما هویت برند شما بسیار مهم تر است. نام تجاری شما همان چیزی است که مشتریان یا مشتریان بالقوه شما هنگام دیدن کار شما درباره آن قضاوت می کنند. این فقط مربوط به سبک عکاسی شما نیست. این شامل طراحی وب سایت شما  و کپی ارائه شده در مواد بازاریابی شما و حضور شما در رسانه های اجتماعی نیز می شود. پس مهم است که برای توسعه تصاویر خود در بازار زمان بگذارید و برای اتصال به بازار هدف خود، یک برند تعریف شده و شفاف برای مشتریان مناسب باشید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی عمودی

بازاریابی عمودی ، ابرشرکت Segway در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، دیگر مثل قبل نمی‌توانست مردم را با محصولات خود به هیجان…

مدیریت عملیات

مدیریت عملیات ، شامل مسئولیت های خاصی است. یکی از این مسئولیت ها اطمینان از کارآمد بودن مشاغل، هم از نظر…