اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط
آخرین زمان ویرایش:

تبلیغات کلیکی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تاریخچه تبلیغات کلیکی(PPC) در جهان

اولین مستندات از تبلیغات کلیکی در فضای وب به ماه جولای سال ۱۹۹۶ بر میگردد، برای اینکه بهتر حس کنید چقدر از آن زمان می‌گذره جالب هست که بدونید در آن  زمان گوگل تازه به عنوان یه پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد کار خودش رو داشت آغاز می‌کرد.

تبلیغات کلیکی (PPC یا CPC) چیست؟

در دنیای تبلیغات آنلاین PPC مخفف Pay Per Click و CPC مخفف Cost Per Click می باشد، هر دوی این عبارات در عمل کاربرد و معانی یکسانی داشته و به تبلیغاتی گفته می شود که از تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات آن، هزینه دریافت میگردد.

چرا بازاریابی با تبلیغات کلیکی برای همه سودبخش است؟

تبلیغات کلیکی از آن دسته از بازاریابی‌هایی است که برای همه سودآور خواهد بود. درواقع از سه نظر می‌توان گفت که این نوع تبلیغات مفید و مناسب هستند :

اهمیت تبلیغات PPC برای کاربران (جستجو کننده‌ها)

تحقیقات نشان می‌دهند که کاربران یا همان افرادی که اقدام به جستجوی کلمات در موتورهای جستجو می‌کنند، به‌مراتب از تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر از دیگر انواع تبلیغات دیجیتالی استقبال می‌کنند. این یعنی کاربران در حالت عادی هیچ اهمیتی به تبلیغات مختلف نمی‌دهند و تنها زمانی تبلیغات برای آنان اهمیت دارد که خودشان با تصمیم قبلی سراغ آن‌ها بروند. همچنین از جایی که ما برای پیدا کردن هر چیزی در اینترنت به سراغ موتورهای جستجو می‌رویم، نتایج به‌دست‌آمده که شامل تبلیغات نیز هستند، به‌شدت با چیزی که ما به دنبالش هستیم رابطه نزدیک‌تری دارند. در کنار این موارد، گوگل از الگوریتمی خاص و بسیار هوشمند به‌منظور مچ کردن نیازهای کاربران و تبلیغات مرتبط با آن‌ها استفاده کرده است تا کاربران با سرعت بیشتری به چیزی که نیاز دارند دست پیدا کنند.

اهمیت تبلیغات PPC برای تبلیغکنندگان

با تبلیغات کلیکی، تبلیغ‌کنندگان فرصتی استثنائی دارند تا بتوانند پیام تبلیغ خود را برای هزاران نفر که دقیقاً به دنبال همان پیام هستند مخابره کنند. تبلیغ‌کنندگان قادر خواهند بود تا مقدار ترافیک دریافتی از طریق کلیک‌های ثبت شده در موتورهای جستجو را مشاهده کرده و بازدهی تبلیغ خود را متوجه شوند.

می توانید مقاله بازاریابی را مطالعه کنید.

اهمیت تبلیغات PPC برای موتورهای جستجو

تبلیغات کلیکی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در یک زمان بتوانند اطلاعات مورد نیاز جستجو کنندگان و تبلیغ‌کنندگان را با یکدیگر مچ کنند. چنین چیزی نه‌تنها به سود جستجو کنندگان و تبلیغ دهندگان است، بلکه باعث ایجاد یک کانال و بستر مجزا و پرمخاطب برای تبلیغات خواهد بود. موتورهای جستجو از این بستر فراهم شده به‌منظور دریافت سفارش تبلیغات پولی استفاده کرده و درآمد مناسبی از طریق آن برای خود ایجاد می‌کنند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی – کالج مدیریت

مزایای تبلیغات کلیکی

مزایای تبلیغات کلیکی عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن: به این دلیل که شما تنها به ازای کاربرانی که بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و به وبسایتتان می‌آیند پول پرداخت می‌کنید و همچنین تعیین کردن تعداد این کاربران، خواه برای کمپین مورد نظرتان تعداد زیادی کاربر مدنظر داشته باشید و خواه تعداد کم، می توان گفت که این نوع از تبلیغات به نسبت سایر تبلیغات به صرفه می باشد.
  • هدفمندی: می توانید بر روی تبلیغات خود محدودیت های جغرافیایی، اپراتور و دستگاه اعمال کنید.
  • قابل سنجش بودن: شما می تواند با توجه به ابزارهای اندازه گیری دقیق میزان بازگشت سرمایه خود و همچنین فاکتورهای مدنظرتان را به صورت دقیق اندازه گیری کنید.
  • قابلیت شخصی سازی: همینطور که کمپین خودتان را اجرا می‌کنید تنظیمات و قابلیت های ریز و درشتی هست که در اختیار شما این قابلیت را میگذارذ که بر اساس نیازتون کمپین خودتان را شخصی سازی کنید.
  • منابع آموزشی: برای اجرای اینگونه تبلیغات دوره‌ها و ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که به شما کمک میکند که توانایی های خودتون رو افزایش بدهید.
  • سریع بودن: شما میتوانید به صورت لحظه ای تاثیر تبلیغات کلیکی و حضور کاربران در وبسایت تان را ببینید در صورتی که در سئو، شما زمان زیادی کار میکنید تا بعد از آن کم کم کاربران از وب سایت شما بازدید داشته باشند.

معایب تبلیغات کلیکی

  • نیازمندی زمان: بر خلاف مدل تبلیغاتی اجاره ماهیانه جایگاه های ثابت، شما نیاز دارید که برای کمپین خود زمان گذاشته دائما  گزارش بگیرید و به طور پیوسته کمپین خود را بهبود دهید تا به نتیجه دلخواه و مدنظر خود برسید.
  • نیازمندی تجربه و توانمندی: برای اجرای کمپین های موثر و مفید نیاز به تجربه قبلی هست، بسیاری از شرکت ها برای اجرا کردن کمپین های خود از نیروهای متخصص و زبده برای این کار در آژانس های تبلیغاتی بهره می گیرند.
  • بودجه کمپین‌ها به سرعت مصرف می شوند: برخلاف سئو که زمان و مهارت‌ها به عنوان سرمایه مورد نیاز آن به حساب می‌آیند، تبلیغات کلیکی نیازمند نظارت و بهینه سازی دائمی هستند زیرا اجرا کردن کمپین نیازمند پول به عنوان سرمایه می‌باشد که در صورت نبود بهینه سازی و نظارت، سرمایه و هزینه شما بازگشتی در پی نخواهد داشت.
  • تبلیغ لزوما منجر به فروش نمی‌شود: شما باید به این نکته دقت کنید که کلیک‌های صورت گرفته بر روی تبلیغات شما و کاربرانی که به وبسایت شما می‌آیند لزوما به فروش و اهداف بازاریابی شما منجر نمی‌شوند و این وظیفه شماست که کاربران را بعد از ورود به وبسایتتان متقاعد کنید تا اهداف مورد نظر شما را انجام دهند.

نوشته های مشابه

هک رشد

هک رشد هک رشد اصطلاحی است که برای استراتژی‌هایی با هدف رشد روند بازاریابی به کار می‌رود.  هک رشد استراتژی‌ای…

تبلیغات چیست

 تبلیغات چیست تبلیغات چیست : هرگونه حرفه یا فعالیت و اقدامی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *