اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی یک به یک اینترنتی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازاریابی یک به یک اینترنتی

بازاریابی یک به یک اینترنتی ، استفاده صحیح از اینترنت در راستای مدیریت ارتباط با مشتریان با هدف جذب، حفظ و تقویت ارتباط با مشتریان است که به منظور تمرکز بر برآورده ساختن نیازهای هر یک از مشتریان از طریق ارائه خدمات و کالاها شخصی- سازی شده است. مدل پاسخ، یکی از روش های مطرح در بازاریابی یک به یک است. یک مدل پاسخ، احتمال پاسخگویی مشتریان به یک تبلیغات یا پیشنهاد را پیش بینی می کند. هدف این مدل ها انتخاب یک زیر مجموعه از مشتریان است که نسبت به محصول پیشنهادی، علاقه مندتر هستند و در نتیجه با احتمال بیشتری به محصول پیشنهادی پاسخ داده و از آن استفاده خواهند نمود. یک مدل پاسخ دقیق تر، پاسخ دهندگان کمتری از زیرمجموعه را شامل می شود؛ در نتیجه می توان نسبت به کاهش هزینه های بازاریابی بدون خطر افتادن فرصت ها اقدام کرد.  شرکت ها با استفاده از مدل های پاسخ می توانند بازده سرمایه گذاری، ارتباط با مشتریان و میزان وفاداری آنان را بهبود دهند. مدل سازی پاسخ معمولاً به صورت یک مسئله دوگانه فرموله   می شود بدین صورت که مشتریان به دو دسته پاسخ دهندگان تقسیم می شوند.  روش های مختلف آماری و مبتنی بر یادگیری ماشین برای دسته بندی مدل سازی پاسخ ارائه شده اند. رویه مدل سازی پاسخ از مراحل متعددی مانند؛ گردآوری داده ها، پیش پردازش داده ها، ساخت مشخصه ها، انتخاب مشخصه ها، توازن کلاس، انتخاب روش دسته بندی و ارزیابی مدل تشکیل می شود.

بازاریابی یک به یک اینترنتی

بازاریابی یک به یک اینترنتی – کالج مدیریت

 

مزایای بازاریابی یک به یک

    • افزایش فروش- همانند بازاریابی سنتی یکی از معیارهای موفقیت بازاریابی یک به یک میزان فروش می‌باشد.
    • کاهش هزینه‌های پردازش و تبادل ها- اساس بازاریابی یک به یک آن است که تا حد امکان خرید را برای مشتریان راحت و آسان نماید. با تسهیل خرید، هزینه‌های پردازش و مدت زمان لازم برای پیگیری تبادل ها نیز کاهش می‌یابد که این کار خیلی ساده‌تر از بالا بردن وفاداری مشتریان است.
    • کاهش مشتریان- ایجاد وفاداری بیشتر در مشتریان از دیگر مزایای بازاریابی یک به یک است. باید میزان نارضایتی آن ها را شناسایی نمود، دلایل آن را شناخت و راهی را برای برطرف کردن آن پیدا کرد.
    • سرعت در روند خرید و سایر تبادل ها- راحتی برای مشتری به معنای تسریع در انجام کار مربوط به آن ها است. پس اگر مشتری بخواهد برای انجام امور خویش وقت کمتری صرف کند، باید سرعت پردازش و انجام فعالیت‌ها را افزایش داد.
    • افزایش رضایت مشتریان- می‌توان با انجام کار به‌ طور بهینه رضایت مشتری را افزایش داد و چنانچه مدیریت در تمام سطوح سازمانی به رضایت مشتریان پایبند باشد. احتمالا سازمان در اجرای برنامه بازاریابی یک به یک سریع تر به نتیجه خواهدرسید.

نوشته های مشابه

۱۰ تکنیک بازاریابی

۱۰ تکنیک بازاریابی ، روش های بازاریابی الکترونیک گوناگون و متنوع است. مهم ترین آن ها عبارتند از: ایجاد وب…

ابزارهای هشتگانه بازاریابی الکترونیکی

ابزارهای هشتگانه بازاریابی الکترونیکی ، پژوهش های زیادی در این حیطه بررسی شده است. یکی از این پژوهش ها، پژوهش…