سئو خارجی یا off page
ای مرحله در صورتی که on page به خوبی بر روی یک سایت انجام شده باشد، می تواند تکمیل کننده ی فرایند بهینه سازی و سئو سایت باشد. روش های استفاده شده در این مرحله به استاندارد سازی پارامترهای بیرونی یک سایت می پردازد که به طور مستقیم بر وضعیت seo تاثیر می گذارند؛ لذا باید با دقت و به دور از اشتباهات انجام شوند تا نتایج مثبتی داشته باشند. سئو خارجی باید به صورت هماهنگ و در راستای سئو داخلی انجام شود تا بتواند نقش مکمل را داشته باشد. به طور کلی برخی از شیوه هایی که از قدیم برای سئو سایت off page مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:
- دریافت لینک های معتبر از وب سایت های ارزشمند و مرتبط با موضوع سایت
- فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و …
- به اشتراک گذاری مطالب و مقالات سودمند سایت با کاربران اینترنتی
سئو خارجی سایت شامل چه کار های است؟
لینک بیلدینگ (Link Building)
لینک بیلدینگ یا لینک سازی به مجموعه فرآیند های گفته می شود که شما انجام می دهید تا بک لینک های معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار میرود. لینک سازی معمولا با فوکوس روی عبارات یا کیورد های خاصی انجام می گیرد.
یکی از روش های دریافت بک لینک تولید محتوای اختصاصی و ناب می باشد.برای مثال وقتی شما مقاله در زمینه روش های کاهش وزن منتشر می کنید،تعدادی از کاربران سایت شما این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند یا از طریق سایت و یا وبلاگ خود به مقاله شما لینک منبع می دهند.درواقع با این کار به گوگل گوشزد می کنیم که این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفیدی است.
از روش های دیگر دریافت بک لینک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- خرید بک لینک
- رپورتاژ خبری
- وبلاگ نویسی
- کامنت گذاری در سایتها
- ارسال پست در انجمنها
- ثبت سایت در دایرکتوری
- شرکت در سایتهای پرسش و پاسخ
- و…
سوشیال مدیا (Social Media)
شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان مکملی در کنار روش های دیگر بهینه سازی خارج سایت (سئو خارجی) به کار برده و سیگنال های مثبت را روانه سایت ما کنند.با اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک برای سایت خود جذب کنید.
ثبت در گوگل مپ
یکی از ارکان لوکال سئو ثبت موقعیت مکانی خود در گوگل است. این کار اثرات مثبتی بر روی سایت شما دارد و احتمال جذب ترافیک از طریق نتایج جستجو توسط کسانی که در محدوده جغرافیایی شما سرچ می کنند بیشتر است.
شبکههای اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)
سوشال بوکمارک ها جزو آن دسته از شبکههای اجتماعی می باشند که کاربران میتوانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش میتواند در ترافیک ورودی هم تاثیرگذار باشد. با توجه به حیطه کاری تان میتوانید در شبکههای reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.و محتوای خود را به اشتراک بگذارید.
بهینه سازی در رتبه بندی صفحات
page rank یا رده بندی صفحات عددی بین ۰ تا ۱۰ قرار میگیرند که اهمیت یک وب سایت را نتایج جستجوی گوگل نشان میدهد. لری پیج یکی از پایه گذاران گوگل، بر این نظر است که سیستم مذکور، یکی از مهم ترین مواردی است که گوگل توانسته به کمک آن مرتبط ترین نتایج کلمات جست و جو شده را پیدا کند.
ارائه و نمایش بیش تر
داشتن رتبه بهتر به معنای نمایش بیشتر و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان میباشد.

سئو خارجی – کالج مدیریت
افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو تا حد زیادی با ایجاد لینک ارتباط دارد
لینکها همانند چسبی عمل میکنند که وب را بهصورت منسجم کنار هم نگه میدارد. موتورهای جستجو از لینکها استفاده میکنند تا تعیین کنند محتوا یا قسمتی از مطالب یک سایت، تا چه حد ارزشمند و قابل استفاده است. چنانچه نگران رتبهبندی سایت خود هستسید، باید بدانید که استفاده از لینکهای باکیفیت و معتبر، یک تاکتیک عالی محسوب میشود. خب، اصلاً کسی پیدا میشود که نگران رتبهبندی نباشد؟! با اینحال؛ بهنظر میرسد که بهتازگی برخی از افراد، مرتبط بودن لینکها را مورد بحث قرار دادهاند. لینکها برای ما بسیار حائز اهمیت هستند. البته تنها لینکهای کارآمد و خوب به درد شما میخورند. دقت کنید که لینکهایتان را از کجا و چطور انتخاب میکنید. مقالههای متعددی پیرامون نحوه ی دریافت لینک های با کیفیت برای سایتتان و آنچه که نباید هنگام ساخت لینک انجام داد، نوشتهایم.
سئو محلی همان سئو خارجی (off-page SEO) است
اگر کسب و کار شما بهصورت محلی است، در نتیجه وجود سئوی محلی برایتان ضروری میشود. برای کسب و کارهای محلی (کسب و کار محلی خدمات و سرویسها را در محل به مشتریان ارائه میدهد)، بخشی از آفپیج سئو، در واقع همان سئو ملاقاتِ رو در رو است. بازاریابی رو در رو (حضوری) نقش مهمی در جذب افراد به کسب و کار شما ایفا میکند. علاوه بر این، گوگل از اظهار نظرهای آنلاین مشتریان راضی – و مشتریان بالقوهی دیگر – استفاده میکند تا متوجه شود شما تا چه اندازه در کار خود موفق هستید.
انواع لینک
لینک ها در دسته بندی زیر قرار میگیرند:
لینک طبیعی
بک لینک هایی که شما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی ندارید. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل موجود تولید محتوا با کیفیت در سایت، منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به سایت داده می شوند.
لینک دستی
لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود رتبه صفحه در گوگل ساخته می شوند که معمولا در قالب روش های زیر قرار میگیرند:
- ارسال ایمیل به سایت های همکار و درخواست بک لینک از آن ها
- لینک از امضا یا متن انجمن های اینترنتی
- لینک در نظرات دیگر سایت ها
- لینک از دایرکتوری های مرتبط با سایت هدف
- اشتراک گذاری مطالب در سایت های خبری
- شبکه وبلاگ خصوصی
- اشتراک گذاری ویدئو