اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازاریابی پزشکی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازاریابی پزشکی چیست؟

بازاریابی پزشکی به معنای رابطه‌ای است که با مشتریان خدمات پزشکی-درمانی برقرار می‌کنید. بازاریابی پزشکی فقط به معنای طراحی لوگو نیست، بلکه آنچه در آن بسیار مهم به شمار می‌رود، موضوع فرهنگ است. فرهنگی که در تمام بدنه یک مجموعه درمانی و پزشکی جاری می‌شود و هر یک از پرسنل و اعضای مجموعه به معنای واقعی کلمه، آن را درک کرده و در شرح شغلی خود دریافت می‌کنند.

 

نکات مهم در بازاریابی برای مطب پزشکی

قرار گرفتن پزشکان در زیر مجموعه کلینیک ها و بیمارستان ها: در این روش پزشکان بخشی از مراکز درمانی محسوب می شوند، که این امر می تواند تعداد بیماران بیشتر یا گروهی از سازمان ها را به سمت آنها سوق دهد.

بیماران به محققان جستجوگر تبدیل شده اند: بیماران، دیگر تمایلی به پذیرش صد در صدی سخنان پزشکان ندارند، آنها پیش از اینکه توسط دکتر ویزیت شوند تحقیقات کافی در این مورد انجام می دهند.

تحقیقات نشان دهنده این مطلب است که:

۷۲٪ کاربران اینترنتی در سال گذشته اطلاعاتی در حوزه سلامت را جستجو کرده اند

۴۷٪ کاربران اینترنتی در مورد پزشکان و متخصصان آن حوزه جستجو کرده اند

۳۸٪ کاربران اینترنتی در مورد مطب ها، بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی جستجو کرده اند

سبقت گرفتن بازاریابی اینترنتی مطب ها(دیجیتال مارکتینگ پزشکی) از بازاریابی سنتی مطب ها

کلیدی بودن جستجو های اینترنتی در فرآیند تصمیم گیری

 

مزایای بازاریابی پزشکی

  • یافتن مخاطبان بالقوه‌ای که صرفا به خاطر بیماری به دنبال خدمات پزشکی نیستند و می‌خواهند برای ارتقای سلامت خود از خدمات و محصولات مختلف پزشکی استفاده کنند و ارتباط برقرار کردن با آنها در صورتی که از راهی مناسب پیگیری شود منجر به ارتباطی درازمدت و سودآور خواهد شد.
  • بازاریابی صحیح می‌تواند کیفیت ارائه خدمات را برای مشتریان بالا ببرد و به آنها خدمات و محصولاتی مناسب، شخصی‌سازی‌شده و مطلوب ارائه کند. زیرا کلید اصلی ارتباط یعنی شناخت در بازاریابی به وجود خواهد آمد.
  • جلب نظر مخاطبان(بیماران) و افرادی که از خدمات و محصولات رقبا استفاده می‌کنند و شناخت دقیقی از شما ندارند. اما به واسطه بازاریابی امکان شناخت و جذب شدن به سمت‌تان برای آنها به وجود خواهد آمد.
  • به دست آوردن داده‌های مفیدی که تحلیل‌شان منجر به شناخت بهتر مشتریان و حفظ ارتباط و در مواردی جذب تعداد بیشتری از آنها خواهد شد از جمله مزایای بازاریابی در عرصه پزشکی است.

 

بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی – کالج مدیریت

هنر ایجاد محتوای کیفی و مرتبط

محتوای ارگانیک

ذهن عامه روز به روز «خسته تر» می‌شود. این جمله کلیدی ترین اصلی است که برای محتوا، تبلیغات مرتبط و محتوای ارگانیک باید در نظر گرفته شود. در زندگی امروز که افراد جامعه با بمبارانی از تبلیغات مانند: پیامکهای تبلیغاتی، تراکت های تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی و تلوزیونی و حتی تبلیغات درون آسانسورها روبرو هستند بیشتر آنها ترجیح می دهند که خودشان را از شر این مزاحمت های تبلیغاتی رها کنند و آنها را نادیده بگیرند.

کمیت فدای کیفیت

درگیر کردن مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه با یک دیالوگ معنا دار، نشان دهنده ترجیح دادن کیفیت بر کمیت می باشد، که این به معنای ارائه خدمات واقعی و اجتناب کردن از فرستادن پیام های تجاری فراوان که مردم عمداً آن ها را نادیده می گیرند، می باشد.

مرجع مرتبط

امروزه بیشتر مصرف کنندگان، قبل از هر چیز سؤالاتشان در حوزه سلامت در گوگل جستجو می کنند. بنابراین اینترنت ایده آل ترین پلتفرم دسترسی به مشتری و ایجاد رابطه عمومی با مشتریان بر مبنای شخصی ترین خواسته های آن هاست.
شاید گمنامی که در بستر اینترنت فراهم می شود، باعث شود آن ها بدون شرم از ناتوانی در پرداخت به دنبال گران ترین راه های درمانی هم باشند. به این ترتیب وب سایت شما می تواند با ارائه پیشنهادها و توصیه های درمانی عملی و مفید در طیف گسترده ای از موضوعات، ضمن برطرف کردن عطش دانستن، اطلاعات پزشکی معتبر و قابل اعتمادی برای مشتریان خدمات درمانی فراهم آورید.

نوشته های مشابه

استارت آپ آموزشی

۵ استارت آپ آموزشی استارت آپ آموزشی به منظور کمک به دانشجویان و دانش آموزان در تمامی مقاطع پایه گذاری…

بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه چیست؟ اساساً بازاریابی انبوه یک نوع استراتژی است که به سمت جلب سهم بزرگی از مخاطبان هدایت شده…