اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازاریابی انبوه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازاریابی انبوه چیست؟

اساساً بازاریابی انبوه یک نوع استراتژی است که به سمت جلب سهم بزرگی از مخاطبان هدایت شده است. این استراتژی صرف نظر از جایگاه تفاوت‌های شخصیتی، بالاترین تعداد مشتریان را هدف قرار می‌دهد. استراتژی بازاریابی انبوه که در این نوع استراتژی‌های بازاریابی مشارکت دارند، بر حجم بالایی از فروش‌ها در قیمت‌های پایین تمرکز می‌کنند، به گونه‌ای که بیشترین میزان در معرض دید قرار گرفتن را برای محصول مورد نظر بوجود آورند.

 

تاریخچه آن

در طی تاریخ جهان، کسب و کارها اغلب به بازارهایی با جغرافیای کوچک خدمت رسانی کرده اند و بازار هدف هر کسب و کاری وابسته به میزان علاقه پدیدآورنده آن به سفر بوده است. در اواخر سال های ۱۸۰۰ و اوایل ۱۹۰۰ میلادی، پیشرفت هایی که در صنعت حمل و نقل، به ویژه توسعه خطوط ریلی انجام گرفت، مسیر را برای توزیع عمده و سراسری محصولات گشود. از سال ۱۹۲۰ به بعد، با ظهور رسانه جمعی به نام رادیو، اولین تبلیغات انبوه اغاز و مقدمات بازاریابی انبوه، پایه گذاری شد.

بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه – کالج مدیریت

محصولات بازاریابی انبوه برخی المان‌های مشترک دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • توسعه محصول: معمولاً این بازاریابی در ارتباط با محصولاتی با اهداف عمومی است که طیف وسیعی از مشتریان را جذب خود می‌نماید.
  • طراحی: طرح‌ها در استراتژی  این نوع بازاریابی با هدف در دسترس بودن بالا طراحی می‌شوند.
  • قیمت گذاری: المان قیمت گزینه‌های قابل دسترسی را برای پایه مشتریان وسیعی بوجود می‌آورد.
  • ترویج: رسانه‌های اطلاع رسانی معمولاً در ارتباط با این نوع بازاریابی هستند، زیرا این رسانه‌ها می‌توانند به طیف گسترده‌ای از مشتریان دسترسی داشته باشند.

برخی ویژگی‌های اصلی بازاریابی انبوه عبارتند از:

  • این بازاریابی عموماً بر قسمت بزرگی از مخاطبان تمرکز می‌کند.
  • هدف شامل روند پراکنده‌ای است. شرکت‌ها باید تا حد امکان افراد بیشتری را هدف قرار دهند تا نتیجه بازگشتی حاصل شود.
  • رسانه‌های انبوه برای نشر پیام‌های غیر متمایزی از محصول استفاده می‌شوند.
  • اکثریت شرکت‌ها از این استراتژی برای ایجاد یک تصویر برند و فعالیت‌های یادآوری برند یا معرفی یک محصول جدید به بازار، استفاده می‌کنند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی چیست؟ بازاریابی پزشکی به معنای رابطه‌ای است که با مشتریان خدمات پزشکی-درمانی برقرار می‌کنید. بازاریابی پزشکی فقط به…

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی برندسازی شخصی یا همان پرسنال برندینگ به فرایند تحلیل، درک و شکل دادن به نحوه نگرش و تصویر ذهنی جهان بیرونی…