اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازاریابی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازاریابی چیست؟

تعاریف AMA در زمینه بازاریابی و تحقیقات آن توسط یک هیئت پنج دانشمند که محقق فعال هستند ، هر سه سال یک بار بررسی و اصلاح یا اصلاح مجدد می شود و با استارت آپ رابطه تنگاتنگی دارد.


تعریف بازاریابی

بازاریابی فعالیت ، مجموعه موسسات و فرآیندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتریان ، مشتریان ، شرکاء و کل جامعه ارزش دارد.


تعریف تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی تابعی است که از طریق  اطلاعاتی که برای شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد ، مشتری را به بازاریاب پیوند می دهد. اقدامات آن را تولید ، پالایش و ارزیابی می کند. نظارت بر عملکرد آن؛ و بهبود درک بازاریابی به عنوان یک فرآیند. تحقیقات بازاریابی اطلاعات مورد نیاز برای پرداختن به این موضوعات را مشخص می کند ، روش جمع آوری اطلاعات را طراحی می کند ، فرایند جمع آوری داده ها را مدیریت و پیاده سازی می کند ، نتایج را تجزیه و تحلیل می کند و یافته ها و پیامدهای آنها را ابلاغ می کند.

بازاریابی

بازاریابی- کالج مدیریت

تعریف برند


یک نام تجاری یک نام ، اصطلاح ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگر است که کالای خوب یا خدمات یک فروشنده را متمایز از فروشندگان دیگر معرفی می کند.استانداردهای تجاری ایزو می افزاید: یک برند “یک دارایی نامشهود” است که برای ایجاد “تصاویر و انجمن های مشخص در ذهن ذینفعان ، ایجاد مزیت / ارزشهای اقتصادی” در نظر گرفته شده است.


انواع بازاریابی

 رابطه مند

طبق اعلام انجمن تبلیغات ملی (ANA) ، بازاریابی روابط به استراتژی ها و تاکتیک هایی برای تقسیم مصرف کنندگان برای ایجاد وفاداری اطلاق می شود.  روابط باعث افزایش بازاریابی در بانک اطلاعاتی ، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل برای هدف قرار دادن دقیق مصرف کنندگان و ایجاد برنامه های وفاداری می شود.


ویروسی

بازاریابی ویروسی یک پدیده بازاریابی است که افراد را برای عبور از پیام  تسهیل و ترغیب می کند. ملقب به “ویروسی” است زیرا تعداد افرادی که در معرض پیام هستند از روند انتقال ویروس یا بیماری از شخص به شخص دیگر تقلید می کنند.


سبز

بازاریابی سبز به توسعه محصولاتی گفته می شود که از نظر محیط زیست ایمن هستند (یعنی طراحی شده برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط فیزیکی یا بهبود کیفیت آن). این اصطلاح همچنین ممکن است برای توصیف تلاش برای تولید ، تبلیغ ، بسته بندی و بازیابی محصولات به روشی حساس یا پاسخگو به نگرانی های زیست محیطی به کار رود.

بازاریابی

بازاریابی چیست؟ – کالج مدیریت


کلید واژه

بازاریابی با کلمات کلیدی شامل قرار دادن یک پیام در مقابل کاربران بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی است که آنها برای جستجو استفاده می کنند. یک مزیت اصلی این روش این است که به بازاریاب ها این امکان را می دهد که با پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب برسند. برای بسیاری از بازاریاب ها ، هنگامی که کلمات کلیدی خاصی وارد می شوند ، با کلید واژه منجر به قرار دادن آگهی می شود.

توجه داشته باشید که در سئو ، این اصطلاح به دستیابی به جایگاه برتر در خود نتایج جستجو اشاره دارد.


بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یک استراتژی غیر متعارف و خلاق را برای دستیابی به حداکثر نتایج از حداقل منابع توصیف می کند.


بازاریابی تولید – محصول

محصول به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها (ویژگی ها ، عملکردها ، مزایا و کاربردها) تعریف شده است که قادر به تبادل یا استفاده هستند. معمولاً ترکیبی از اشکال ملموس و نامشهود. بنابراین یک محصول ممکن است یک ایده ، یک موجودیت بدنی (یک کالای خوب) ، یا یک سرویس یا هر ترکیبی از این سه باشد. این امر به منظور مبادله در رضایت از اهداف فردی و سازمانی وجود دارد. در حالی که گاهی اوقات اصطلاح “محصولات و خدمات” به کار می رود ، محصول اصطلاحی است که شامل کالاها و خدمات می شود.


قیمت

قیمت عبارت رسمی است که مقدار پول ، کالاها یا خدمات مورد نیاز برای به دست آوردن مقدار معینی از کالاها یا خدمات را نشان می دهد. این مبلغی است که مشتری برای به دست آوردن یک محصول باید پرداخت کند.


مکان (یا توزیع)

توزیع به عمل و حمل محصولات به مصرف کنندگان اشاره دارد. همچنین برای توصیف میزان پوشش بازار برای یک محصول معین استفاده می شود.  در ۴P ها توزیع توسط مکان یا محل قرار گیری نشان داده می شود.


ترویج

طبق اعلام انجمن تبلیغات ملی (ANA) ، بازاریابی تبلیغاتی شامل تاکتیک هایی است که خرید کوتاه مدت ، دنباله نفوذ و مقدار خرید را ترغیب می کند و از نظر حجم ، سهم و سود بسیار قابل اندازه گیری است.

نمونه ها شامل کوپن ها  ، تخفیف ها ، حق بیمه ، بسته بندی ویژه  مرتبط است

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی قبل از اینکه به همه عناصر آمیخته بازاریابی بپردازیم و برای جلوگیری از سردرگمی بین ۴p ، ۷p…

فصل دوم پایان نامه را چگونه بنویسیم

چگونه فصل دوم پایان نامه را بنویسیم؟ فصل دوم پایان نامه، پایان نامه چند فصل دارد که هر یک هدفی…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *