اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

تکنیک بازاریابی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تکنیک بازاریابی ، به طور عجیبی با تغییرات تکنولوژی گره خورده است. به طوری که بازاریابی دیجیتالی  در مدت کوتاهی، تغییرات اساسی را تجربه می کند و تغییرات در فناوری روز دنیا باعث افزایش نرخ تغییرات در این حوزه شده و برندهای مطرح باید بتوانند برای عقب نماندن از دیگر رقبا، خود را با آن همگام سازند.

بازاریابی چیست؟

به طور کلی بازاریابی فرآیند جذب توجه افراد به سمت محصولات یا خدمات یک نام تجاری است. برای اینکار شما نیاز دارید بازار، مخاطبین هدف و نیازها و مشکلات آن ها را شناسایی کرده و سعی کنید به آن ها خدمت رسانی کنید. بازاریابی تمامی بخش های یک کسب و کار از توسعه محصول گرفته تا روش های مختلف توزیع، فروش و تبلیغات را دربر می گیرد.

در سال ۱۹۵۰ میلادی که استفاده از رسانه های چاپی روی کار آمد، استفاده از بازاریابی مدرن برای جلب توجه مخاطبین به سمت یک محصول خاص آغاز شد. بعد از آن و با روی کار آمدن اینترنت سبک بازاریابی نیز تغییر کرد و افراد از استراتژی های جدید دیگری نیز برای بازاریابی استفاده کردند. اکنون شما می توانید انواع مختلف بازاریابی را مشاهده کرده و با توجه به نیاز خود از یک یا چند مورد به صورت همزمان استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع مختلف روش های بازاریابی خواهیم پرداخت.

تکنیک برتر بازاریابی

۱. بازاریابی ارتباطی

با توجه به افزایش آمار استفاده از گوشی های هوشمند در سطح جهان (نزدیک به دو میلیارد گوشی هوشمند) در نتیجه شرکت های مختلف باید از این فرصت برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنند.

هدف از بازاریابی ارتباطی در واقع تمرکز بر روی وفاداری عمیق تر مشتری و جذب بلند مدت مشتریان است. این موضوع به شرکت ها این امکان را می دهد تا ارتباطات قوی تری با مشتریان خود برقرار کنند و اهداف خود را سریع تر و راحت تر دنبال کنند.

شرکت ها از طریق صحبت و برقراری ارتباط با مشتری می توانند با ایجاد انگیزه در آن ها وفاداری ایجاد نمایند. شرکت هایی که از بازاریابی ارتباطی در برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند، روابط عمیق تری با مشتریان خود دارند.

۲. اتوماسیون بازارایابی

همان طور که امروزه ۵۰ درصد وقت بازاریابان بر روی تولید محتوا صرف می شود، در نتیجه شرکت ها به دنبال راه هایی برای اتوماسیون کردن بازاریابی هستند.  ارزش بازار بازاریابی اتوماسیون در حال حاضر ۵.۵ میلیارد دلار است و روز به روز بر ارزش و اهمیت آن نیز افزوده می شود.

استفاده از پلتفرم اتوماسیون بازاریابی برای مدیریت ایمیل ها، مخاطبین صنعت، پست اتوماتیک در شبکه های اجتماعی، مدیریت محتوا و رهگیری نحوه رفتار مشتری در اینترنت موثر است. این تکنیک بازاریابی در واقع افزایش تضاد بین مشتری و شرکت را نشان می دهد و شما را قادر می سازد تا بدون افت کیفیت، بیشتر بر روی موارد سودساز تمرکز کنید.

۳. فناوری بازاریابی مبتنی بر مکان

برگزارکنندگان یک رویداد یا بازاریابان شرکت ها چطور یک تجربه موفق را تجربه خواهند کرد؟ آن ها باید از فناوری هایی مثل iBeacons و RFID ها که موقعیت مکانی مشتری را مشخص می کنند برای تحقق اهداف خود استفاده کنند. iBeacon ها ترانزیستورهای کوچک و ارزانی هستند که از فناوری انرژی پایین بلوتوث (BLE) برای شناسایی دستگاه های کناری استفاده می کند ومی توان از آن در انبارها استفاده کرد و بر روی هر محصول یکی از این ترانزیستورها را چسباند و موقعیت مکانی آن محصول را رهگیری کرد.

۴. واقعیت مجازی- تکنیک بازاریابی

استفاده از فناوری واقعیت مجازی مثل اکلوس ریفت تاثیر بسیار زیادی در ارتباط با مشتریان در سال ۲۰۱۷ داشته است. یکی از کلیدهای ارتباط با نسل جدید، ارتباط با آن ها به طور خاص است. با استفاده از قابلیت های ۳۶۰ درجه که در واقعیت مجازی به کار رفته، شرکت ها می توانند با مشتریان خود طوری ارتباط برقرار کنند که هیچگاه تاکنون نداشته اند.

شرکت ها و فروشندگانی که از تجربه مجازی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده نمی کنند مثل خرده فروشان قطعا در آینده افت فروش را تجربه خواهند کرد. استفاده گسترده از واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۷ و پس از آن بدون شک تغییرات بنیادی در روش های بازاریابی ایجاد خواهد کرد. پس از این فناوری عقب نمانید.

۵. بازاریابی فصلی

اپلیکیشن اسنپ چت در حال حاضر به سمت استفاده از پلتفرم های استاندارد بازاریابی حرکت می کند و در سال پیش رو، بازاریابان تازه متوجه می شوند که اسنپ چت تنها شبکه اجتماعی تفریحی نیست بلکه می توان از آن برای استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات لحظه ای استفاده کرد.

به منظور تشکیل کمپین هایی که حس ماندگاری در مشتری مخصوصا نسل جوان ایجاد می کند باید محصولاتی تولید کنید که تاریخ انقضای آن ها کوتاه و برای فصل خاصی است.

۶. جستجوی موتور جستجو های قدیمی

در حال حاضر، فیسبوک در حال کار بر روی موتور جستجوی اختصاصی خود است که بر طبق ادعای مسئولین آن، از گوگل و یاهو و بینگ بهتر خواهد بود. اگر امکان جستجوی برند شما در شبکه های مجازی افزایش یابد در نتیجه شانس فروش شما بیشتر می شود و علاوه بر این اگر دکمه های پرداخت بیشتری در شبکه های اجتماعی دیده شوند، در نتیجه میزان حضور مشتریان در این شبکه ها بیشتر می شود و در نهایت برند شما بیشتر دیده می شود که منجر به افزایش فروش خواهد بود.

 

تکنیک بازاریابی

تکنیک بازاریابی – کالج مدیریت

 

تکنیک بازاریابی برای بیزینس های کوچک

آگهی های تبلیغاتی کوچک ( بروشور)

این یک روش بمباران تبلیغاتی ارزان است. یک منطقۀ خاص که می خواهید در آنجا کسب و کارتان را انجام دهید پیدا کنید و آگهی های تبلیغاتی تان را که معمولا بصورت برگه های کوچک هستند را در همۀ صندوق های پستی در دسترس در منطقه توزیع نمایید. بروشور تبلیغاتی شما باید مختصر و مفید باشد و خدماتی که شما ارائه می دهید را به صورت برجسته و آشکار نشان بدهد و اطلاعات تماس شما را نیز  در خود جای داده باشد. ارائۀ یک کوپن و یا تخفیف هرگز به شما لطمه ای وارد نخواهد کرد.

پوستر

بیشتر سوپر مارکت ها، فضاهای عمومی و مراکز خرید معمولا مکان هایی را برای ارائه اطلاعیه ها و آگهی ها در اختیار شما قرار خواهند داد. این یک روش قدیمی است اما شما باید سعی کنید پوستر های خودتان را بصورت منطقی در معرض دید قرار دهید و برگه هایی را هم داشته باشید که مشتری ها بتوانند برای گرفتن تخفیف آن ها را ارائه دهند.

افزودن ارزش

این یکی از مهم ترین نقاط فروش قدرتمند برای هر محصول یا خدمات می باشد. در ظاهر افزودن ارزش بسیار شبیه به کوپن و ارزیابی رایگان است اما آن ها رضایت مشتری و گسترش شکاف بین شما و رقابت با دیگران را نشانه می گیرند.
افزایش ارزش های متداول عبارتند از: تضمین، تخفیف برای مشتریان دائمی، کارت های تخفیف و پاداش می باشد.
عامل تصمیم گیری برای هر فرد در انتخاب بین یکی از دو مغازه مشابه این است که کدام یک از این فروشگاه ها دارای کارت امتیازی برای مشتریان است. شما لازم نیست که برای افزودن ارزش هایتان سردرگم باشید، مشتری ممکن است در مورد محصول یا خدمات شما چیزی نداند به همین خاطر شما باید زمانی که در حال ساخت مواد تبلیغاتی خودتان هستید همیشه خدمات افزایشی تان را یاد آور شوید.

شبکه های ارجاعی

شبکه های ارجاعی برای یک کسب و کار بسیار ارزشمند هستند. این به معنی ارجاع مشتری نیست. هر رجوع مشتری را می توان با تخفیف و پاداش تقویت کنید و آن ها را تشویق کنید که باز هم به شما رجوع کنند. این شامل مراجعه های B2B نیز می شود. وقتی این کار از طریق یک کارمند حرفه ای صورت می گیرد این شبکه قوی تر می گردد. گاهی به یک وکیل به افرادی همچون یک حسابدار گفته می شود، همچنین یک حسابدار به یک معامله کننده اتلاق می گردد؛ یک طراح مالی به افرادی همچون نماینده بنگاه در هر یک از موقعیت ها گفته می شود. این افراد شهرت حرفه ای خودشان را در ارجاع در معرض خطر قرار می دهند.
صرف نظر از کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید که یک شبکۀ ارجاع ایجاد کرده اید که دارای چشم انداز مشابه و متعهدانه نسبت به کیفیت محصولتان است.
بعنوان نکتۀ آخر در شبکه های ارجاع به یاد داشته باشد که رقیب شما دشمن شما نیست. اگر شما بیش از حد خودتان را مشغول کار کرده اید باید بیشتر اوقات به بازگشت سود هم توجه کنید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

ارتباطات بازاریابی

ارتباطات بازاریابی چیست؟ ارتباطات بازاریابی ، ابزاری می باشد که شرکت با بهره گیری از آن به مشتریان خود اطلاع رسانی…

بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی ، اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین را در زمینه محصولات دیجیتالی داشته باشید تمام مراحل آن…