/ در بازاریابی / توسط

روابط عمومی بازاریابی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

روابط عمومی بازاریابی چیست؟

روابط عمومی بازاریابی ، استفاده از دو عملکرد مهم تجاری، بازاریابی و روابط عمومی، برای ایجاد آگاهی و پاسخ مثبت به محصولات، خدمات و مشاغل. روابط عمومی بازاریابی به دلیل افزایش اشباع بازارها و مشکلاتی که در دستیابی به مشتری ایجاد می کند، توسعه یافته است. اشکال سنتی بازاریابی بازده کم و کمتری دارد و شرکت ها را ملزم می کند از روش های ابتکاری بیشتری برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده کنند.

روابط عمومی بازاریابی اغلب در اینترنت مشاهده می شود، یک بازار بسیار اشباع شده. مهمتر از همه اینترنت یک بازار یکپارچه است، به این معنی که هیچ تمایزی مشخص بین محتوای تجاری و محتوای غیر تجاری وجود ندارد. شرکت ها به طور فزاینده ای از بازاریابی هم همه ای و کمپین های نوآورانه برای افزایش آگاهی از محصولات خود و شرکت هایشان، همزمان با ارتقا promoting محصول یا خدمات خاص، استفاده می کنند.

همچنین به طور معمول در تلویزیون مشاهده می شود – تبلیغاتی که به مصرف کنندگان می گوید یک شرکت تأثیرات زیست محیطی خود را کاهش داده است یک پیام روابط عمومی است اما این شرکت امیدوار است که اعتبار اخلاقی آن بتواند درک مثبت از محصولات خود را افزایش دهد، خود را به عنوان یک انتخاب اخلاقی قرار دهد و در نهایت فروش را افزایش دهد.

یکی دیگر از محرک های بازاریابی روابط عمومی، مصرف کنندگان و مشاغل دیگر به طور فزاینده ای از سازمان ها خواسته اند که به طرق خاصی رفتار و تفکر کنند – عدم رفتار در این روش ها می تواند تأثیرات مخربی بر وضعیت سازمان در صنعت و حوزه عمومی داشته باشد.

به این ترتیب، ساختار، ارزش ها و اقدامات سازمان اکنون کالاهایی قابل فروش است که می تواند برای ایجاد درک از خود تجارت و محصولات آن استفاده شود. این همزمان شده است با افزایش اهمیت “مارک”، که اکنون یک معیار متداول برای قضاوت در مورد ارزش یک سازمان است. این در مقایسه با ۵۰ سال پیش است، زمانی که سود اصلی – اگر نه فقط – معیار مورد استفاده بود.

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که شرکت ها، افراد و سازمان ها برای ایجاد روابط متقابل سودمند با مردم استفاده می کنند.

یک متخصص روابط عمومی یک طرح ارتباطی تخصصی تهیه می کند و از رسانه ها و سایر رسانه های مستقیم و غیرمستقیم برای ایجاد و حفظ یک تصویر تجاری مثبت و ارتباط قوی با مخاطبان هدف استفاده می کند.

به زبان ساده، روابط عمومی یک فرایند استراتژیک برای مدیریت انتشار و گسترش اطلاعات مربوط به سازمان به مردم برای حفظ اعتبار مطلوب سازمان و مارک های تجاری آن است. این روند بر –

چه اطلاعاتی باید منتشر شود ،
چگونه باید تهیه شود ،
چگونه باید آزاد شود ،
از چه رسانه ای باید برای انتشار اطلاعات استفاده شود (معمولاً از رسانه رایگان کسب شده یا رایگان برای همان مورد استفاده می شود).

تعریف عمومی

Publics گروهی از افراد است که بر فعالیت های تجاری یک شرکت یا افرادی که علاقه واقعی یا بالقوه به شرکت دارند تأثیر می گذارد. این عموم مسئول ساختن وجهه شرکت شما در بین مشتریان یا صنعت است.

هدف روابط عمومی بازاریابی

هدف اصلی روابط عمومی حفظ اعتبار مثبت برند و حفظ روابط استراتژیک با مردم، مشتریان احتمالی، شرکا، سرمایه گذاران، کارمندان و سایر سهامداران است که منجر به ایجاد یک تصویر مثبت از نام تجاری می شود و آن را صادق جلوه می دهد، موفق، مهم و مرتبط.

 

روابط عمومی بازاریابی

روابط عمومی بازاریابی – کالج مدیریت

توابع روابط عمومی بازاریابی

روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است. آژانس های روابط عمومی تبلیغات نمی خرند، برای خبرنگاران داستان نمی نویسند و بر تبلیغات پرداختی جذاب تمرکز نمی کنند. نقش اصلی روابط عمومی ارتقا the نام تجاری با استفاده از محتوای تحریریه در مجلات، روزنامه ها، کانال های خبری، وب سایت ها، وبلاگ ها و برنامه های تلویزیونی است.

استفاده از رسانه رایگان یا کسب درآمد برای تبلیغات مزایای خاص خود را دارد زیرا اطلاعات مربوط به این رسانه ها خریداری نمی شود. اعتبار شخص ثالث دارد و از این رو مردم با بدبینی به آن نگاه نمی کنند.

وظایف مدیر روابط عمومی و آژانس های روابط عمومی

۱٫ پیش بینی، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی و نگرش های مردم نسبت به نام تجاری و تهیه استراتژی هایی که از رسانه های آزاد یا درآمدزا برای تأثیرگذاری بر آن ها استفاده می کنند.
۲٫ پیش نویس استراتژی هایی برای حمایت از هر کمپین و حرکت جدید مارک از طریق محتوای سرمقاله.
۳٫ نوشتن و توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی
۴٫ سخنرانی
۵٫ برنامه ریزی و اجرای رویدادهای ویژه اطلاع رسانی عمومی و روابط رسانه ای.
۶٫ نوشتن محتوا برای وب (وب سایت های داخلی و خارجی).
۷٫ تدوین استراتژی روابط عمومی بحران.
۸٫ مدیریت حضور برند در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به بازبینی های عمومی در وب سایت های رسانه های اجتماعی.

۹٫ مشاوره با کارکنان سازمان در رابطه با سیاست ها، نحوه عمل، مسئولیت سازمان و مسئولیت آن ها.
۱۰٫ برخورد از طرف سازمان و نهادهای قانونگذاری از طرف سازمان.
۱۱٫ برخورد با گروه های عمومی و سایر سازمان ها با توجه به سیاست های اجتماعی و سایر سیاست های سازمان و قانونگذاری دولت.
۱۲٫ مدیریت روابط سرمایه گذار

انواع روابط عمومی بازاریابی

روابط رسانه ای: ایجاد ارتباط خوب با سازمان های رسانه ای و به عنوان منبع محتوای آن ها.
روابط سرمایه گذاران: رسیدگی به رویدادهای سرمایه گذاران، انتشار گزارش های مالی و پرونده های نظارتی و رسیدگی به سوالات و شکایات سرمایه گذاران، تحلیلگران و رسانه ها.
روابط دولت: نمایندگی مارک در دولت با توجه به انجام سیاست هایی مانند مسئولیت اجتماعی شرکت ها، رقابت عادلانه، حمایت از مصرف کننده، حمایت از کارمندان و غیره.
روابط جامعه: مدیریت جنبه های اجتماعی برند و ایجاد شهرت مثبت در سطح اجتماعی مانند حفاظت از محیط زیست، آموزش و غیره
روابط داخلی: مشاوره با کارمندان سازمان در رابطه با سیاست ها، نحوه اقدام، مسئولیت سازمان و مسئولیت آن ها. همکاری در هنگام راه اندازی و رویدادهای ویژه محصول.
روابط با مشتری: مدیریت روابط با بازار هدف و مصرف کنندگان منجر می شود. انجام تحقیقات بازار برای آگاهی بیشتر از علایق، نگرش ها و اولویت های مشتریان و ساختن استراتژی برای تأثیرگذاری بر همان با استفاده از رسانه های کسب شده.
ارتباطات بازاریابی: حمایت از تلاش های بازاریابی مربوط به راه اندازی محصول، کمپین های ویژه، آگاهی از برند، تصویر و موقعیت یابی.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

روش تحقیق پیمایشی

روش تحقیق پیمایشی ، تحقیق پیمایشی Survey method روشی برای بررسی توزیع ویژگی‌های یک جامعه از طریق گردآوری داده است.…

بازاریابی همهمه ای

بازاریابی همهمه ای چیست؟ بازاریابی همهمه ای ، به معنای تلاش برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان است که…