اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

توسعه بازاریابی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

توسعه بازاریابی ، قبل از آنکه این پیشرفت در بازار خرده‌فروشی رخ دهد، نوآوری و فناوری منجر به در دسترس قرار گرفتن کالاهای عمدتا نایاب شد، از این رو این خرده‌فروشان می‌توانستند طیف وسیعی از محصولاتی را پیشنهاد دهند که به تولید انبوه می‌رسید. در غرب، فرآیند تولید با بروز انقلاب صنعتی سرعت چشمگیری گرفت و محصولاتی از همه نوع و تا حدی نایاب و گران به تولید انبوه رسیدندکه با قیمت کمتر به فروش رسیده و نه‌تنها در دسترس ثروتمندان، بلکه دردسترس طبقه متوسط و فقیر هم قرار می‌گرفتند.

گرچه، این موفقیت در تولید، مسائل دیگری را برای تولیدکننده به دنبال داشت از جمله اینکه تولیدکنندگان متمرکز بر تولید محصولاتی می‌شدند که کمترین هزینه را دربرداشته و بتواند حداکثر مقدار فروش را داشته باشد. با این روند فروش، چشم‌اندازهای جدیدی در زمینه مزایای مالکیت معنوی و تولید برندها شکل گرفت.

نتیجه این شد که تولیدکنندگان و بازرگانان همه شروع به تأسیس بخش‌های فروش کردند که مسوولیت فروش هر آنچه تولید می‌شد را به عهده داشتند. تمرکز روی محصولات و ترغیب به خرید و همین‌طور فروش رودررو، تبلیغات، بهبود فروش و سایر موارد به جزئی از فرآیند‌های فروش و بازاریابی تبدیل شدند.

توسعه بازاریابی چیست؟

نگارش و توسعه‌ بازاریابی خوب، به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند، زیرا هم مشتریان هدف شما را تعریف می‌کند و هم راه جذب و حفظ آنان را برایتان روشن می‌کند. در حقیقت توسعه بازاریابی، نقشه‌ی راهی است که به شما کمک می‌کند مشتریان زیادی به دست آورید و تا حد زیادی پیشرفت شرکتتان را تسریع کنید.

 

توسعه بازاریابی

توسعه بازاریابی – کالج مدیریت

راه های جهت توسعه بازاریابی

روی تیم بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید

اصلا نگران هزینه هایی که در این مسیر خرج می کنید نباشید. این هزینه ها سرمایه گذاری برای اینده کسب و کار شماست.

۱- آموزش کارکنان

برای آموزش کارکنان خود در زمینه های شغلی آن ها سرمایه گذاری کنید. اینگونه مطمئن خواهید بود که کارکنانتان از کسب و کار و اهداف بازاریابی شما آگاه خواهند شد.

۲- هر چه سریع تر به سمت بازاریابی حرفه ای حرکت کنید

اگر در برابر داشتن لوگو و وب سایت برای کسب و کارتان مقاومت دارید و فکر می کنید با این کار در مخارجتان صرفه جویی می شود، باید بگویم که بازاریابی برای حفظ کردن پول شما نیست، بلکه در کسب و کارتان برای شما پول ساز خواهد بود.

۳- از پیمانکاران استفاده کنید

اگر بخواهید تمامی کارها را خودتان انجام دهید، نه تنها فرسوده خواهید شد بلکه بخش زیادی از درآمدهای پنهان خود را نیز از دست خواهید داد. لازم نیست تمام پروژه را خودتان انجام دهید، پیمانکاران قابلی برای سازمان خود انتخاب کنید.

اتوماتیک سازی کنید

۴- داده های اجتماعی اتوماتیک

 ابزارهای گوناگونی وجود دارد که به کسب و کارهای کوچک این کمک را می کند تا با بروز رسانی محتوای وبلاگتان، شبکه های اجتماعی شما نیز بروز رسانی شوند، بدون اینکه بخواهید به صورت دستی آن ها را آپدیت کنید.

۵- ایجاد پاسخگوی اتوماتیک برای ایمیل

هیچ لزومی ندارد برای کارهای تکراری و روتین به صورت فردی ایمیل و یا پاسخی ارسال شود. اگر فردی در خبرنامه شما عضو شده، یا حساب کاربری ایجاد کرده است و یا خرید آنلاین از شما داشته است، در پاسخ به وی و انجام مراحل بعدی می توانید از سیستم های پاسخگویی خودکار استفاده کنید.

یادگیری

برای بهبود و پیشرفت کسب و کار خود لازم است که از اخرین اخبار آگاه باشید. هرچه بیشتر یاد بگیرید تکنیک های بهتری در جهت موفقیت اتخاذ خواهید کرد.

۶- شبکه تشکیل دهید

با صاحبان کسب و کارهای کوچک بشینید و راجع به کسب و کارشان صحبت کنید. ببینید آن ها در رابطه با سازمان خود چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. شاید در میان صحبت های آن ها، شما متوجه استراتژی های ساده و مفیدی در رابطه با کسب و کارتان شوید که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده بودید.

۷- در وبینارها ثبت نام کنید

وبینارها (سمینار تحت وب) و کنفرانس های آنلاین در همه زمینه ها وجود دارد، بی شک بازاریابی نیز مستثنی نیست. بسیاری از این وبینارها برای عضویت رایگان هستند. تنها باید پروفایلی برای خودتان ایجاد کنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید و به تازگی شروع کرده اید، وبینارها کمک بسیار زیادی به شما می توانند کنند.

۸- از ابزارهای موجود استفاده کنید

برای بالابردن اطلاعات خود در اینترنت سرچ کنید. ویدیوهای یوتیوب را نگاه کنید، رسانه های اجتماعی و چت ها در زمینه بازاریابی را دنبال کنید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی چند سطحی

بازاریابی چند سطحی ، یک راهبرد در فروش است که در آن، سودی که عاید فروشنده می‎ شود هم به…

بازاریابی اخلاقی

بازاریابی اخلاقی ، بر تمام جنبه‌ ها و ابعاد بازاریابی اثر می‌ گذارد. در این روش کارفرمایان صداقت، عدالت و…