اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در پایان نامه / توسط

تحقیقات بازار

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار ، یک فرایند سیستماتیک از جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات است. این اطلاعات می تواند در مورد یک بازار هدف، مصرف کنندگان، رقبا و کل صنعت باشد. این پایه و اساس هر شرکت موفق است. این تحقیق اهداف مختلفی دارد – از شناسایی بازار جدید تا راه اندازی مشاغل جدید.

تحقیقات بازار به کارآفرینان کمک می کند تا کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرند. این می تواند حدس و گمان را از نوآوری خارج کرده و منابع را به ایده ها و پروژه هایی تبدیل کند که بیشترین پتانسیل را دارند. مشاغل در مراحل مختلف رشد به دلایل مختلف تحقیقات بازار را انجام می دهند.

لیستی از روش های نحوه استفاده مشاغل از تحقیقات بازار وجود دارد:

. امکان سنجی یک تجارت جدید را تعیین کنید. اگر تحقیقات بازار نشان دهد تقاضا برای محصول یا خدمات کم یا زیاد نیست، بعید به نظر می رسد تجارت موفق شود.
. بازارهای جدید بالقوه را شناسایی و توسعه دهید.
. در مورد روند بازاریابی زبانه های نزدیک داشته باشید و استراتژی هایی را در مورد چگونگی جلو ماندن یا انطباق با تغییر شرایط بازار تدوین کنید.
. تقاضا برای محصولات یا ویژگی های جدید را آزمایش کنید.
. از جایگذاری مطلوب محصول اطمینان حاصل کنید – چگونه، چه زمانی و از کجا باید یک محصول وارد بازار شود.
. تجارت خود را بهبود بخشیده و نوآوری کنند. شما می توانید برخی از جنبه های تجاری خاص مانند خدمات زودرس به مشتری را شناسایی کنید. این می تواند به شرکت ها کمک کند تا بعداً بر اختلالات پرهزینه غلبه کنند.
. موفقیت در تبلیغات تبلیغاتی آن ها را تقویت کنید. با اندازه گیری احساس مشتری و درک ادراک از نام تجاری وی، مشاغل می توانند استراتژی های تجاری و تجاری خود را بهتر شکل دهند.

سه هدف اصلی تحقیقات بازار

۱٫ اداری: از طریق برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل منابع انسانی و منابع انسانی، به یک شرکت یا توسعه تجاری کمک کنید و بنابراین در زمان مناسب همه نیازهای خاص بازار را برآورده کنید.
۲٫ اجتماعی: نیازهای خاص مشتری را از طریق یک محصول یا خدمات مورد نیاز برآورده کنید. محصول یا خدمات باید در هنگام مصرف مشتری با الزامات و ترجیحات مشتری مطابقت داشته باشد.
۳٫ اقتصادی: میزان اقتصادی یا موفقیتی را که یک شرکت می تواند در هنگام ورود به بازار یا در غیر این صورت معرفی محصولات یا خدمات جدید تعیین کند، تعیین کنید و از این طریق اطمینان حاصل کنید که کلیه اقدامات مورد نظر عملی است.

چرا تحقیقات بازار مهم است؟

اطلاعات با ارزش: این اطلاعات و فرصت ها را در مورد ارزش محصولات موجود و جدید فراهم می کند، بنابراین به برنامه ریزی و استراتژی متناسب با آن کمک می کند.
مشتری محوری: به تعیین نیازها و خواسته های مشتریان کمک می کند. بازاریابی مشتری محوری است و درک مشتری و نیاز آن ها به مشاغل کمک می کند تا محصولات یا خدماتی را که مناسب آن ها است طراحی کنند.
پیش بینی ها: با درک نیازهای مشتریان، مشاغل همچنین می توانند تولید و فروش خود را پیش بینی کنند. تحقیقات بازار همچنین به تعیین موجودی مطلوب موجودی کمک می کند.
مزیت رقابتی: جلو ماندن از تحقیقات رقبا ابزاری حیاتی برای انجام مطالعات تطبیقی است. مشاغل می توانند استراتژی های تجاری را طراحی کنند که به آن ها کمک کند از رقبای خود جلوتر باشند.

 

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار – کالج مدیریت

چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟

اطلاعات تحقیق در بازار دو نوع دارد: اطلاعات اولیه و اطلاعات ثانویه.

اطلاعات اولیه داده های دست اول جمع آوری شده از منابع اصلی است. یا خودتان داده ها را جمع می کنید یا شخصی را استخدام می کنید که این کار را برای شما انجام دهد. نکته اصلی این است که شما فرایند را از A تا Z کنترل می کنید.

اطلاعات ثانویه اطلاعات و داده هایی است که توسط دیگران جمع شده و به صورت آنلاین یا آفلاین در دسترس عموم است. این می تواند داده هایی باشد که در روزنامه ها، گزارش ها، مجلات و غیره منتشر می شود، یا اطلاعاتی که به صورت آنلاین در دسترس است. نکته منفی این است که همه به این اطلاعات دسترسی دارند و شما هیچ کنترلی بر روش های جمع آوری نداشته اید.

انواع اطلاعات جمع آوری شده از طریق منابع اولیه و ثانویه می تواند کیفی یا کمی باشد.

اطلاعات کیفی به شما کمک می کند درک بهتری از احساس مردم در مورد موضوعات خاص داشته باشید. می توانید از آن ها بپرسید که چه فکر می کنند و چگونه / چرا انتخاب می کنند که انجام می دهند. بهترین منابع برای جمع آوری اطلاعات کیفی شامل مصاحبه های عمیق، گروه های متمرکز و مشاهدات مستقیم است.

اطلاعات کمی داده های آماری است و تمایل به ساختار بیشتری دارد. پرسشنامه ها و نظرسنجی های بسته شده در این نوع اطلاعات قرار دارند.

منابع تحقیقات اولیه بازار

تحقیقات اولیه اغلب گرانتر و زمان برتر است. اما این بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز تجارت شما است. محبوب ترین ابزار تحقیق اولیه عبارتند از:

نظرسنجی های مشتری. نظرسنجی های انجام شده از طریق تلفن، شخصاً، روی کاغذ یا با استفاده از یک نرم افزار نظرسنجی آنلاین مانند SurveyMonkey، بسیار آموزنده هستند. این لیستی از سوالات ساخته شده به گونه ای است که به شما بهترین درک ممکن را از احساس مشتری نسبت به محصول یا خدمات شما، نام تجاری و تجربه ای که ارائه می دهید، می دهد. می تواند به همان اندازه ای که می خواهید گسترده یا خاص باشد.

مصاحبه های عمیق. مصاحبه های عمیق بصورت تلفنی یا حضوری انجام می شود و به شما فرصتی می دهد تا سوالات بیشتری را جستجو کنید. برای بدست آوردن پاسخ های رضایت بخش می توانید در هر کجا که لازم است با یک مصاحبه شونده پیگیری کنید.

گروه های متمرکز. گروه متمرکز یک جلسه سازمان یافته با گروهی متشکل از ۶-۸ نفر است که دارای برخی ویژگی های مشترک است. این ویژگی ها شامل سن، مکان، عادات خرید و غیره است. آن ها در بحث در مورد یک موضوع از پیش تعریف شده توسط یک مجری شرکت می کنند. این یک روش گران قیمت اما موثر برای دریافت بازخورد در مورد ارتقا مقیاس بزرگتر، ویژگی های محصول یا محصولات جدید است.

مشاهده. این شامل تماشای یا ضبط فیلم چگونه تعامل مصرف کنندگان با یک محصول یا خدمات در یک محیط طبیعی است. اگرچه یک روش وقت گیر است، اما از مزیت ارائه تحقیقات بی طرفانه برخوردار است. این به این دلیل است که مصرف کنندگان تحت هیچ فشاری نیستند و رفتاری طبیعی دارند.

منابع تحقیقات بازار ثانویه

تحقیقات بازار ثانویه که اغلب تحت عنوان “تحقیق میز” شناخته می شود، برای جمع آوری بینش های گسترده در مورد روند بازار مناسب است. این به پیش بینی و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود از نظر رقابت کمک می کند. مشهورترین منابع تحقیق ثانویه:

. گزارش ها و مطالعات دولت

. مجلات، روزنامه ها، روزنامه ها یا تجارت خاص

. تلویزیون و رادیو

. مقالات دانشگاهی و منابع آموزشی

. بررسی ادبی

. مقالات آنلاین و مطالعات موردی

مزایای یک تحقیق بازار کارآمد

تصمیمات کاملاً آگاهانه اتخاذ کنید: رشد سازمان به روش تصمیم گیری توسط مدیریت بستگی دارد. با استفاده از تکنیک های تحقیق در بازار، مدیریت می تواند بر اساس نتایج بدست آمده تصمیمات تجاری را اتخاذ کند که دانش و تجربه آن ها را پشتیبانی می کند. تحقیقات بازار به شناخت روند بازار کمک می کند، از این رو انجام آن برای شناخت کامل مشتریان به طور مکرر انجام می شود.
اطلاعات دقیق بدست آورید: تحقیقات بازار اطلاعات واقعی و دقیقی را فراهم می کند که سازمان را برای هر گونه اتفاق ناگواری که در آینده رخ می دهد آماده می کند. با بررسی صحیح بازار، بدون شک یک تجارت یک گام به جلو برداشته و از این رو از رقبای موجود خود بهره خواهد برد.
اندازه بازار را تعیین کنید: یک محقق می تواند اندازه بازار را ارزیابی کند که در صورت فروش یک محصول یا خدمات برای کسب سود باید تحت پوشش قرار گیرد.
یک سیستم فروش مناسب انتخاب کنید: با توجه به خواسته بازار، یک سیستم فروش دقیق انتخاب کنید و بر این اساس، محصول / خدمات می تواند در بازار جای گیرد.
درباره تنظیمات مشتری بدانید: این به شما کمک می کند تا بدانید که تنظیمات (و سلیقه) مشتریان چگونه تغییر می کند تا شرکت بتواند ترجیحات، عادات خرید و سطح درآمد را برآورده کند. محققان می توانند نوع محصولی را که باید تولید یا فروخته شود، بر اساس نیازهای خاص مصرف کنندگان تعیین کنند.
جمع آوری جزئیات درباره درک مشتری از نام تجاری: تحقیقات بازار علاوه بر تولید اطلاعات، به محقق در درک چگونگی درک مشتری از سازمان یا نام تجاری کمک می کند.
تجزیه و تحلیل روش های ارتباط با مشتری: تحقیقات بازار به عنوان راهنمای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه عمل می کند.
سرمایه گذاری تجاری تولیدی: این یک سرمایه گذاری عالی برای هر کسب و کاری است، زیرا به لطف آن اطلاعات بسیار ارزشمندی به دست می آورند، این روش را به محققان نشان می دهد تا برای رسیدن به راه درست و دستیابی به فروش مورد نیاز، راهی را دنبال کنند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحقیقات توضیحی

تحقیق توضیحی چیست؟ تحقیقات توضیحی ، برای بررسی به موقع پدیده ای انجام شده است که قبلاً مورد مطالعه قرار…

تحقیقات غیر تجربی

تحقیق غیر تجربی چیست؟ تحقیقات غیر تجربی ، تحقیق غیر تجربی نوعی تحقیق است که فاقد متغیر مستقل است. در…