اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مقاله مدیریت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بررسی ارتباط بین مولفه های شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بازار تلفن همراه (مطالعه موردی: شهر شیراز)

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چکیده:

برند باارزش ترین دارایی ناملموس هر سازمان است که مدیریت مناسب آن می تواند راه را برای رسیدن به سهم بیشتر بازار و سودآوری بیشتر در هر صنعتی هموار سازد. پژوهش ها نشان می دهد مشتریان، صفات و ویژگی های شخصیتی گوناگونی را به محصولات نسبت می دهند. ارزیابی شخصیتی مشتریان از یک برند از یک سو و سازگاری صفات نسبت داده شده با تصورات ذهنی آنان از سوی دیگر، نقش بسزایی در موفقیت یک برند دارد . مهمترین عامل حفظ و رشد یک برند، ایجاد وفاداری در نگرش ها، باورها و رفتارهای مشتریان است که این خود ضامن رونق، پایداری و موفقیت سازمان  می باشد. با توجه به نقش یاد شده، تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطه ی بین شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بازار تلفن همراه در شهر شیراز انجام گرفته است. نتایج این تحقیق می تواند در برنامه ریزی ها و تعیین اسراتژیهای سازمان ها در جهت ایجاد مزیت رقابتی پایدار و کسب رضایت و وفاداری مشتریان مورد استفاده قرارگیرد.

واژگان کلیدی: برند، شخصیت برند، مشتری، وفاداری، وفاداری مشتریان.

نویسندگان: مریم عباسی

دانلود مقاله

نوشته های مشابه

اثربخشی معنا درمانی به شیوه گروهی بر امیدواری و مسئولیت پذیری در دانشجویان غیرشاغل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امیدیه

چکیده: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی معنا درمانی گروهی بر افزایش سطح امیدواری و مسئولیت پذیری دانشجویان غیر شاغل…

بررسی اثربخشی شبکه های اجتماعی در سازمان های اداری مطالعه موردی بنیاد بین المللی آفاق

چکیده: مطالعه حاضر باهدف بررسی اثربخشی شبکه های اجتماعی در سازمان های اداری انجام گرفت با توجه به حجم استفاده…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *