/ در پایان نامه / توسط
آخرین زمان ویرایش:

مصاحبه ها رونویسی شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نحوه مصاحبه

مصاحبه ها رونویسی شد ، رونویسی تبدیل گفتار به متن کلمه به کلمه است. رونویسی یک روش معمول در هنگام انجام مصاحبه است زیرا شما را قادر به انجام تجزیه و تحلیل می کند.

نحوه نوشتن مصاحبه در پنج مرحله:

۱٫ روش رونویسی دلخواه خود را انتخاب کنید
۲٫ رونویسی صدا (با استفاده از نرم افزار رونویسی)
۳٫ تعیین بلندگو و تمبرهای زمانی را اضافه کنید
۴٫ متن را در صورت لزوم روشن کنید
۵٫ متن را تصحیح کنید

 

روش های رونویسی

قبل از شروع رونویسی، ابتدا باید تعیین کنید که از چه روشی برای رونویسی استفاده می کنید. بهترین روش به هدف رونویسی شما بستگی دارد.

رونویسی کلمه به کلمه

هر کلمه را بنویسید، از جمله مکث، بیان احساساتی مانند خنده، لکنت زبان و تردیدهایی مانند “اوه”.

این نوع رونویسی بیشتر در حرفه وکالت یا در تحقیقاتی استفاده می شود که شما نه تنها به آنچه گفته می شود بلکه نحوه گفتن آن نیز علاقه مند هستید.

رونویسی کلمه به کلمه هوشمند (رایج ترین)

هر کلمه ای را بنویسید، اما بدون پرکننده های بی ربط مانند “uhm” ، “yeah” ، “you know” و غیره. برای بهبود خوانایی، همچنین می توانید اشتباهات گرامری، جملات شکسته و پاراگراف های طولانی را برطرف کنید.

این روش از رونویسی کلمه به کلمه قابل خواندن است، اما برخی از داده ها – مانند احساسات، مکث و تردید – در این روند از بین می روند.

رونویسی ویرایش شده

نسخه خلاصه و ویرایش شده نسخه کلمه به کلمه هوشمند. علاوه بر حذف پرکننده هایی مانند “شما می دانید”، اگر معنای داستان را تغییر ندهد، جمله های بی ربط را می توان حذف کرد.

 

تغییر متن

اگر کیفیت صدا ضعیف است یا مکالمه نیاز به توضیح دارد، مجاز به تغییر در متن هستید. برای مثال:

اضافه کردن یک توضیح روشن: “من به او نشان دادم که این گزینه [افزایش قیمت] برای سودآوری مفید است.”
علامت گذاری صوتی ناشناخته / گمشده با بیضی: “من به او نشان دادم … برای سودآوری مفید است”
تأکید بر کلمات: “افزایش قیمت برای سودآوری لازم است”

 

مصاحبه ها رونویسی شد – کالج مدیریت

 

نمونه متن

هیچ قانونی برای قالب بندی و ساختار متن وجود ندارد. با این حال، بیشتر رونوشت ها حاوی اطلاعات زیر است:

< نام مصاحبه کننده و مصاحبه شونده (می تواند ناشناس باشد)
< تاریخ و ساعت مصاحبه
< محل مصاحبه
< تعیین بلندگو (چه کسی می گوید؟)
< شماره خط و تمبر زمان (اختیاری)

 

تحلیل متن مصاحبه -مصاحبه ها رونویسی شد

پس از رونویسی مصاحبه (ها)، زمان شروع تجزیه و تحلیل است. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد – کدگذاری و دسته بندی یکی از آنهاست.

این بدان معنی است که شما کلمات کلیدی (به عنوان مثال “درک مشتری“) را به پاسخی که به سوالات خود دریافت کرده اید پیوند می دهید. بر اساس این کلمات کلیدی شما قادر به یافتن ارتباط بین پاسخ های پاسخ دهندگان مختلف هستید.

همچنین می توانید از روش هایی مانند تحلیل محتوا، تحلیل موضوعی یا تحلیل گفتمان استفاده کنید.

اگر در مقاله خود از مصاحبه ای نقل قول می کنید، مطمئن شوید که منبع را به درستی ذکر کرده اید. بیاموزید که چگونه مصاحبه را در MLA و APA ذکر کنید.

 

نرم افزار رونویسی

رونویسی مصاحبه ها زمان زیادی می برد، اما خوشبختانه نرم افزار رونویسی به سرعت در حال توسعه است! استفاده از نرم افزار رونویسی به شما در سرعت بخشیدن به روند کار کمک می کند.

دقت

اکثر نرم افزارها قادرند گفتار انگلیسی را به طور دقیق به متن تبدیل کنند. با این وجود، کیفیت صدا باید خوب باشد تا نرم افزار کار کند. این به معنای پس زمینه بدون سر و صدا، بدون گفتگوی زیاد، لهجه های واضح و میکروفون های خوب است.

اگر کیفیت صدا برای رونویسی خودکار بسیار ضعیف است، متأسفانه باید آن را دیکته کرده یا به صورت دستی رونویسی کنید.

مقایسه

ما با استفاده از صوت فیلم YouTube که در آن بیل گیتس مصاحبه کرده است، نرم افزار رونویسی زیر را آزمایش و بررسی کردیم. صدا با تمام معیارهای ذکر شده در بالا مطابقت دارد.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحلیل گفتمان

تحلیل گفتمان چیست؟ تحلیل گفتمان ، یک روش تحقیق برای مطالعه زبان نوشتاری یا گفتاری در رابطه با زمینه اجتماعی…

گروه نمونه

مقدمه ای بر روش های نمونه گیری گروه نمونه ، وقتی درباره گروهی از افراد تحقیق می کنید، به ندرت…