اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی اینترنتی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بازاریابی اینترنتی ، این روز ها بازارهای جهانی و داخلی در پی هر رویدادی دچار نوسانات مختلفی می شوند. صاحبان کسب و کار باید به دنبال این باشند که در تلاطم های موجود در بازار بهترین جایگاه را از آن خود کنند و رویداد های مختلف بر کسب و کار آن ها اثرات منفی نگذارد. برای این منظور آموزش های مختلفی وجود دارد که هر مدیری باید آن ها را فرا گیرد . یکی از مهمترین مواردی که صاحبان مشاغل باید با آن آشنا شوند اصول بازاریابی می باشد. بازاریابی شاخه های مختلفی دارد. یکی از مهمترین آنها بازاریابی اینترنتی یا Digital Marketing است . با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ، شرکت های مختلفی عرصه کاری خود را به فضای مجازی و اینترنت منتقل کرده اند و توانسته اند موفقیت بیشتری را نسب به کسب و کار معمولی و سنتی کسب نمایند.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کرده‌اید؟بازاریابی آنلاین، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه‌ برسانیدبا گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب‌وکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش‌های زیادی برای به‌کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ‌وگفت در شبکه‌های اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکننده‌ی وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

اقدامات بازاریابی آنلاین

شما اگر قصد ایجاد یک “کسب و کار اینترنتی” دارید، ناچارید برای بهتر دیده شدن و جلب اعتماد بیشتر، به سراغ طراحی وب سایت بروید. ایجاد ترافیک برای وب سایت از اهداف بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که شامل دو روش بازاریابی درون گرا و برون گرا می باشد.
در بازاریابی درون گرا، بیشتر توجه مدیران وب سایت ها به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان شان می باشد که البته در تولید این محتواها، توجه به کیفیت حرف اول را می زند. دقت نمایید که “بازاریابی محتوا” به علت اثر بخشی طولانی مدت و همچنین پروسه زمانی طولانی می تواند یک رابطه طولانی دو طرفه را بین سایت شما و مخاطبان تان فراهم کند. فقط برای ایجاد تنوع سعی کنید از انواع محتوا چه دیداری وچه شنیداری بهره ببرید، حتی با نشر همین محتواها در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی خود به بالا رفتن ترافیک و سئو سایت تان کمک کنید.

مزایای بازاریابی اینترنتی(آنلاین)

  • بررسی و اندازه‌گیری تاثیر کانال‌های مختلف

یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید. همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند.

  • بررسی رفتار مشتری

با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

  • دسترسی سریع و راحت

گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی آنلاین سبب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از طی فانل فروش محصول موردنظر را خریداری کنند.

  • هزینه‌های عملیاتی پایین

یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید.

  • هدف‌گیری مشتری

در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی‌هایی از منظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید، آن‌ها وارد فانل فروش کنید تا بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

 

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی – کالج مدیریت

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟

برای انجام لازم است در ابتدا شرکت بازاریابی اینترنتی را بیابید که بتواند به شما استراتژی درستی برای انجام بازاریابی اینترنتی با توجه به بودجه شما بدهد. دارکوب با سابقه ۱۵ ساله در زمینه طراحی وب، سئو و بهینه سازی وب سایت و همچنین بازاریابی دیجیتال، می تواند انتخاب مناسبی برای انجام امور بازاریابی دیجیتال شما باشد. جهت اخذ مشاوره های بیشتر با شماره تلفن های دارکوب تماس بگیرید.

برای آنکه بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتالی خود بگیرید اول از همه شما نیاز به یک وب سایت دارید که با توجه به اصول سئو و نیازهای کاربران و مشتریان شما طراحی شده باشد و دسترسی به مطالب آن برای مشتریان شما راحت باشد. کاربر پسند بودن سایت شما می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.

با توجه به آنکه سئو و بهینه سازی سایت مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات اینترنتی می باشد بهتر است تمرکز اصلی خود را بر روی این روش قرار دهید.

چگونه برنامه بازاریابی اینترنتی خود را ارائه دهیم؟

سرمایه گذاران و مدیران به دنبال راهی هستند که بتوانند از آن سود بیشتری کنند، برای همین آن ها بیشتر دنبال رفع نیازهای مهندسی و خلاقیت هستند اما متوجه این مساله نیستند که تمامی این ها نیازمند یک برنامه بازاریابی اینترنتی می باشند چون  اگر آنها نتوانند وب سایت خود را به درستی تبلیغ کنند هیچگاه نمی توانند محصولات خود را به مشتریان بفروشند. اما شما به عنوان یک متخصص بازاریابی اینترنتی و سئو به جای اینکه نمودارها و نتیجه های کار به صورت کلی ارائه دهید، بهتر است آن ها را تک تک و در قالب یک برنامه جداگانه ارائه دهید یعنی سئو، شبکه های اجتماعی و غیره. در نمودار شما باید میزان ورودی مشتریان جدید و ورود مجدد آن ها کاملا بیان شود که شما چقدر در این زمینه توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

دقت داشته باشید که این ها، راه های ورودی و ارگانیک از سایت می باشند، البته راه اصلی ورودی ارگانیک وب سایت همان جستجوی کلمه کلیدی است که تلاش شما بیشتر در این زمینه باشد. شما باید با چگالی کلمات کلیدی و  سئو درون صفحه نیز آشنا باشید. اگر مدیر مجموعه میزان ورودی ارگانیک وب سایت را مشاهده نمایند که دارای پیشرفت می باشد، سرمایه خود را بیشتر در این سمت قرار می دهند چونکه با کمترین هزینه می توان مشتریان جدیدی بدست آورد. می توان الان گفت که شما به عنوان بازاریاب اینترنتی توانسته اید با زبان مدیر خود که همان مالی است، صحبت کنید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری ، در دنیای بازاریابی اینترنتی، برای جلب توجه و اعتماد بیشتر کاربران، از سئو یا بهینه سازی…