اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

قوانین بازاریابی اینترنتی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قوانین بازاریابی اینترنتی ، امروزه بسیاری از شرکت ها در راستای بازاریابی اینترنتی حرکت می کنند و دیگر به راه های قدیمی و بازاریابی از طریق تلویزیون و رادیو اکتفا نمی کنند. بازاریابی اینترنتی تبدیل به امری فراگیر شده است و آمار نشان داده است که تبلیغات در اینترنت بسیار موثرتر هستند و بازدهی بالایی دارند.

قوانین بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی دانستن راز کسب درآمد و جلب نظر مشتری و پیدا کردن بازار هدف برای محصولات از طریق وب سایت می باشد. در این راه ما باید قواعد و راهکار ها و تجربیات گذشته  را برای داشتن یک عملکرد خوب بدانیم و مطالعه کرده باشیم.

مثلا ما باید هنر این را داشته باشیم که از طریق وب سایت و دریافت نظرات و نظر سنجی سلیقه مردم را بتوانیم شناسایی کنیم؛ و یا هنر این را داشته باشیم که بتوانیم محصولات خود را به طوری در وب سایت خود معرفی کنیم که انگار ما عرضه کننده بهترین محصول در این زمینه می باشیم.

آشنایی با ۱۰ اصل از قوانین بازاریابی اینترنتی

۱- قانون شنونده بودن

موفقیت در شبکه های اجتماعی و قوانین بازاریابی اینترنتی به مهارت شنوندگی نیاز دارد، شما در شبکه های اجتماعی ابتدا باید شنونده خوبی باشید و بیشتر به مخاطبان خود گوش فرادهید و سپس به تولید محتوا بپردازید.

حتما محتواهای ارائه شده و مورد پسند جامعه هدف خود را مطالعه کنید، شرکت در بحث ها برای یادگیری بیشتر از قوانین بازاریابی اینترنتی تاثیر گذاراست.

تولید محتوا باید هدف دستیابی به ارزش افزوده را دنبال کند در غیر این صورت موفق نخواهید بود.

۲- قانون تمرکز

استراتژی محتوای خود را مشخص کنید و بر روی آن تمرکز کنید. اگر تمرکز نداشته باشید قوانین بازاریابی اینترنتی نمی تواند به شما کمک چندانی بکند.

تمرکز بر روی ایجاد یک برند قوی بسیار تاثیر گذار تر از فعالیت در شبکه های اجتماعی برای دیده شدن و مورد پسند قرار گرفتن است.

۳- قانون کیفیت

۱۰۰۰ محتوای باارزش که از سطح کیفی مناسبی برخوردار است بسیار بهتر از ۱۰۰۰۰ محتوای متوسط و کم کیفیت است این اصل یکی از مهمترین قوانین بازاریابی اینترنتی است.

 

قوانین بازاریابی اینترنتی

قوانین بازاریابی اینترنتی – کالج مدیریت

 

۴- قانون صبر

موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد، نیاز به صبر و کار مداوم دارد.

قوانین بازاریابی اینترنتی تنها با صبر و پایبندی بر اصول نتیجه بخش خواهد بود و می تواند به فروش بیشتر منجر شود.

۵- قانون ترکیب

اگر شما بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید و مخاطبان محتوای تولیدی شما بپسندند مطالب را در صفحات خود به اشتراک خواهند گذاشت به این ترتیب بدون صرف هزینه در توییتر، فیس بوک، LinkedIn، وبلاگ های خود مورد تشویق و حمایت مخاطبان قرار خواهید گرفت.

این به اشتراک گذاری مطالب رتبه شما را در موتورهای جستجو ارتقا خواهد دادو به این ترتیب بیشتر مقابل چشم مشتریان خواهید بود.

ترکیب این عوامل شانس فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

۶- قانون نفوذگران (اینفلوئنسرها)

یکی از قوانین بازاریابی اینترنتی این است که برای شناسایی افرادی که در کسب و کار شما مورد اعتماد و توجه مخاطبان هستند وقت بگذارید.

تعداد فالوئرها به تنهایی موید اینفلوئنسر بودن افراد نیست مهم تصویری است که مخاطبان از شخص دارند و اعتمادی است که به پیشنهادات او دارند.

پس از شناسایی نفوذگران صنعت خود تلاش کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید و سپس روابط کاری خود با این افراد را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

اگر بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید و به یک شخص تاثیرگذار در کسب و کار خود تبدیل شوید قادر خواهید بود محصولات خود را به میزان قابل توجهی به فروش برسانید.

درحال حاضر اینفلوئنسرهای زیادی در جهان وجود دارند که به تبلیغ و فروش محصولات خود می پردازند این افراد با استقبال خوبی ازسوی مخاطبان مواجه شده اند.

۷- قانون ارزش

اگر در شبکه های اجتماعی به صورت تمام وقت به تبلیغ محصولات و خدمات خودتان بپردازید مردم از شنیدن خسته می شوند. قوانین بازاریابی اینترنتی شما را از اینکار باز می دارد. شما بیشتر باید به ارتباط با مخاطبان و تولید محتوای جذاب و اثر بخش تمرکز کنید به این ترتیب می توانید از مزایای بازاریابی دهان به دهان نهایت بهره را ببرید، چرا که مردم به شما اطمینان خواهند کرد و در خصوص کالا و محصولات شما با یکدیگر به گفتگو خواهند پرداخت. افزایش فروش در این زمان یک امر طبیعی خواهد بود.

۸- قانون تصدیق

همانطور که نمی توانید شخصی که با او ملاقات می کنید را نادیده بگیرید در فضای مجازی هم نمی توانید کسانی که به شما پیام می دهند یا به هر شکل ارتباط برقرار می کنند را نادیده بگیرید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده که باید برای مخاطبان خود ارزش قائل شده و به تمامی بازخوردهایی که ارائه می کنند پاسخ دهید.

روابط شبکه ای یکی از مهمترین بخش های قوانین بازاریابی اینترنتی است شما باید روابط گذشته خود را تقویت کرده و روابط جدید ایجاد کنید و این مستلزم صرف وقت و پاسخگویی به پیام های مخاطبان خواهد بود.

به این ترتیب هر شخصی در مورد شما صحبت می کند به تصدیق تان خواهد پرداخت.

۹- قانون دسترسی

انتشار محتوا در فضای مجازی به تنهایی کافی نیست شما باید در بحث ها و گفتگوهایی که حول محتوای شما شکل می گیرد شرکت کنید و فعالانه به نقطه نظرهای مخاطبان پاسخ بدهید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده اگر شما هفته ها و یا ماه ها از فضای مجازی ناپدید شوید مخاطبان شما را فراموش خواهند کرد.

هرکه از دیده برفت از دل و جان هم برود!

۱۰- قانون عمل متقابل

شما نمی توانید انتظار داشته باشید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث کنند درحالی که شما برای آن ها این کار را انجام نمی دهید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده که لازم است شما هم محتواهایی که می پسندید و با اهداف شما هم خوانی دارد را بازنشر داده و در بحث های مرتبط با آن موضوع شرکت کنید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

پلن بازاریابی

پلن بازاریابی چیست؟ پلن بازاریابی ، یک سند تجاری است که به هدف توصیف وضعیت کنونی شرکت در بازار و…

مدیریت زمان در کسب و کار

مدیریت زمان در کسب و کار ، همه می‌دانیم که ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، می‌تواند مشکلات فراوانی…