اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین! ، در سال ۲۰۱۶، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند (مانند بروبچه‌های تیم نوین!). البته قابل ذکر است که قابلیت استوری در ابتدا بر روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت (بخوانید کپی برداری!)، قابلیت استوری اینستاگرام را راه‌اندازی کرد.

استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. پس از سپری شدن ۲۴ ساعت، محتوای منتشر شده خودبه‌خود ناپدید می‌شود. این ناپدید شدن باعث می‌شود تا کاربر به صورت لحظه‌ای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. این کار باعث می‌شود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.

برای بسیاری از بازاریابان، استوری‌ اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست. شرکت‌ها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت می‌توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار می‌دهد.

پیش از آنکه به معرفی مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه دهید ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین! ، استوری اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اما بسیاری از کاربران به‌تازگی با این قابلیت اینستاگرام خو گرفته‌اند. استوری فقط در قسمت بالای صفحه اصلی و صفحه‌ی اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و تنها از طریق موبایل قابل‌مشاهده می‌باشد.

اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد. فلسفه‌ای که در پس الگوریتم‌های اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک) نهفته است این است که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان می‌دهد که با شما رابطه‌ی نزدیک‌تری دارند. بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.

تاکتیک‌های بازاریابی برای ثبت استوری در اینستاگرام

۱٫ بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام

آخرین بحثی که درباره الگوریتم‌ اینستاگرام داغ شد مورد توجه کسب‌و‌کارهایی قرار گرفت که می‌خواستند در فید اینستاگرام بیشتر دیده شوند. دقیقاً مانند فیسبوک که محتوایی که به شما نمایش می‌دهد، همان چیزی است که شبکه حدس می‌زند با علایق شما همخوانی دارد.

با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.

۲٫ افزایش اشتراک‌‌گذاری‌ها و یادآوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم، انتشار بیش‌ازحد یک محتوا می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر روی شبکه ارتباطی شما داشته باشد. یکی از مزایای استوری اینستاگرام این است که می‌توانید یک محتوا را از فید حذف کنید و مجدداً آن را به فید استوری‌ها اضافه کنید.

استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوری‌ها می‌توانید باعث شوید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در جایی که نیاز است از شما یاد کنند. بدین ترتیب بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود را تبلیغ کرده باشید، بهتر معرفی می‌شوید.

۳٫ در تولید محتوا خلاق باشید -استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

دقیقاً مشابه اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم یک مسیر یکتا و منحصر به فرد برای تولید محتوای تجاری فراهم می‌سازد. برخلاف پست‌های معمولی اینستاگرام، استوری یک محتوای خام و نپخته است. این به این معنی است که نیازی نیست به همان اندازه‌ای که برای تولید یک پست معمولی وقت می‌گذارید، برای استوری هم‌، زمان صرف کنید.

با این حال نباید استوری اینستاگرام را محتوایی پیش‌پاافتاده در نظر بگیرید. سعی کنید خلاقیت خود را با استفاده از استیکرها و قلم‌ها نشان دهید و باعث جلب ‌توجه کاربران شوید. توجه داشته باشید که کاربران با یک چشم بر هم زدن از استوری شما می‌گذرند، پس زیادی به محتوای استوری خود سخت نگیرید.

 

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین! – کالج مدیریت

 

۴٫ تجربه‌های شخصی بیشتری بسازید

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین! ، کاربران اسنپ چت، عمدتاً انسان‌ها هستند، نه برندهای تجاری! دلیل این امر را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته است.

استوری اینستاگرام هم به‌صورت مشابه کار می‌کند. در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوری‌ها، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود می‌گیرد. این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با سایر محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی تفاوت دارند، موردتوجه واقع‌شده‌اند.

استوری به برندهای تجاری این امکان را می‌دهد که پیشرفت خود را فقط از این طریق منتشر کنند. همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، کاربران می‌توانند عوامل پشت‌صحنه را به این شکل دنبال کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا محتوایی منحصربه‌فرد و یکتا را عرضه کنید. از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا در رقابت بازار، کار خود را برجسته و متمایز جلوه دهید. وقتی کاربران بدانند یک محتوای خاص، صرفاً برای آن‌ها ساخته‌شده است، تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند.

ویژگی‌ها و امکانات استوری اینستاگرام

  • مشاهده استوری اینستاگرام در بخش اکسپلورر: در بخش اکسپلور اینستاگرام، کاربران می‌توانند استوری‌های جدیدی را مشاهده کنند که به آن‌ها پیشنهاد شده‌است.
  • بومرنگ: با اینکه بومرنگ در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک قابلیت جدید معرفی شد، اینستاگرام هم از این ویژگی در نمایش ویدیوهای خود استفاده می‌کند.
  • یادآوری: با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانید در استوری‌های خود، سایر کاربران اینستاگرام را تگ کنید، که البته به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • استیکر یا برچسب: اینستاگرام در آپدیت‌های خود، برچسب‌های مختلفی را منتشر کرده است. در نسخه کنونی اینستاگرام، برچسب‌های مربوط به مکان جغرافیایی، زمان، وضعیت هوا و تقریباً هر چیزی که لازم داشته باشید، مهیا شده است.
  • پخش زنده: با استفاده از این ویژگی می‌توانید استوری خود را به‌صورت زنده منتشر کنید.

نتیجه‌گیری -استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

اینستاگرام بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که باعث می‌شود آن را به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانی‌ها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث می‌شود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعین‌حال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.

میزان درگیری شما با این نوع محتوا می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیت‌های جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر چیست؟ ، هر کسب‌وکاری برای موفقیت در اهداف بازاریابی، فروش و کسب سود، باید نیازها و رفتار…

انکر تکست چیست؟

انکر تکست چیست؟ ، کلمه ای است که اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید حتما نام آن و تاثیرش…