اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی درونگرا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی ربایشی یا درونگرا (inbound marketing) به این مفهوم است که مخاطب در ابتدای سفر مشتری و اشنایی با برند شما، احساس کند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مخاطب و کسب و کار با تصمیم و توسط مخاطب انجام می شود. در واقع بازاریابی ربایشی یک استراتژی کامل برای جذب lead و تبدیل به مشتری است. در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که می توانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری (customer journey) ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان می شود.

چند مثال از بازاریابی درونگرا

موارد زیر مثال‌هایی از بازاریابی درونگرا هستند:

مخاطب شما، به دنبال یکی از سوال‌ها و نیازهای خود، در یکی از شبکه های اجتماعی جستجو می‌کند و به شما می‌رسد.

مخاطب شما، توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو به دنبال یک وب‌سایت می‌گردد و به سایت شما می‌رسد. بنابراین، معتقد است که خودش به سایت شما جذب شده، نه اینکه شما با ارسال پیام او را وادار به بازدید از سایت خود کرده باشید.

یکی از دوستان شما، یک کتابچه‌ی آموزشی کوچک در مورد انواع دمنوش‌های گیاهی و خواص آنها دارد. آن کتابچه را به شما می‌دهد و بعد از مطالعه می‌بینید که شرکت X آن را منتشر کرده است. محتوا در حدی متقاعدکننده و با کیفیت است که تصمیم می‌گیرید و با شرکت تماس گرفته و یک بار نمونه‌ای از محصولاتش را بخرید.

روش مورد استفاده در عصر دیجیتال

از سال ۲۰۰۶ بازاریابی درونگرا به موثرترین روش بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. بازاریابی درون گرا برخلاف روش های بازاریابی برونگرا مانند خرید تبلیغات، خرید لیست های ایمیل و دعا برای جلب مخاطبان با ایجاد محتوای باکیفیت سعی دارد مردم را به سمت شرکت و محصول شما، جایی که واقعا دوست دارند باشند، بکشاند. با هماهنگ نمودن محتوایی که منتشر می کنید، با علایق مشتریانتان، به شکل طبیعی می توانید ترافیک درونگرایی را به دست آورید و نهایتا در طول زمان آنها را به بازدیدکننده، مشتری و هواخواه تبدیل نمایید.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا – کالج مدیریت

موضوعات اساسی در بازاریابی درونگرا

تولید محتوا + توزیع

محتوای هدفداری تولید کنید تا پاسخگوی نیازها و سوالات اساسی مشتریان و مشتریان بالقوه باشد و سپس آن محتوا را به شکل گسترده به اشتراک بگذارید.

بازاریابی چرخه عمر

مبلغان از ناکجا آباد نمی آیند، بلکه از غریبه ها شروع می شوند و به بازدیدکنندگان و کسانی و که در تماس با کسب و کار هستند و در نهایت به مشتریان، تبدیل می شوند. ابزار و فعالیت های خاص بازاریابی به تبدیل آن غریبه ها به مبلغان، کمک می کنند.

شخصی سازی

محتوای خود را متناسب با نیازها و خواسته های بازدیدکنندگان سفارشی سازی کنید. با آموختن مسایل بیشتر درباره مشتریان بالقوه خود در طول زمان، بهتر می توانید پیام هایتان را مطابق با نیازهای خاص آنان شخصی سازی کنید.

چند کاناله

اینباند مارکتینگ ذاتا چند کاناله است چون به مردم در جایی که حضور دارند نزدیک می شود و این از طریق کانال مشخصی در جایی که آنها می خواهند با شما در تعامل باشند، صورت می گیرد.

یکپارچگی

مدیریت محتوا، انتشار و ابزار تجزیه و تحلیل همه و همه، مانند اجزای یک ماشین کار می کنند و امکان تمرکز بر انتشار محتوای درست در مکان و زمان درست را به شما می دهند. کاری کنید که مردم عاشق بازاریابی شوند. با انتشار محتوای درست در زمان و مکان درست، بازاریابی شما مرتبط و برای مشتریانتان مفید خواهد بود نه عذاب آور. این همان بازاریابی است که مردم می توانند عاشق آن باشند.

نوشته های مشابه

سازمان مردم نهاد

سازمان مردم نهاد چیست؟ سازمان مردم نهاد "NGO" مخفف اصطلاح انگلیسی "non–governmental organization" بـه معنـی سازمان غیر‌دولتی اسـت. در زبان…

استارت آپ آموزشی

۵ استارت آپ آموزشی استارت آپ آموزشی به منظور کمک به دانشجویان و دانش آموزان در تمامی مقاطع پایه گذاری…