اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

محتوای سبز

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز مثل درختی است که در تمام فصل‌ها سبز می‌ماند و با گذر زمان و تغییر فصل‌ها زرد و بی ثمر نمی‌شود؛ یعنی این محتوا در تمام زمان‌ها قابل استفاده و مفید است؛ هیچ وقت قدیمی و تاریخ ‌گذشته نمی‌شود و مطالعه‌ی آن در هر زمانی می‌تواند نیازی از کاربر را رفع کند یا به سؤالی از او پاسخ بدهد.

خب از این تعریف می‌فهمیم که این نوع از محتوا تاریخ انقضا ندارد و با‌ گذشت زمان از ارزشش کم نمی‌شود؛ چون همیشه بدرد کاربران می‌خورد و کاربران همیشه به دنبال آن هستند؛ پس تولید محتوای همیشه سبز، راز افزایش بازدید بسیاری از وبلاگ‌ها است.

محتوای همیشه سبز چیست؟

تعریف مفاهیم کلیدی، مقایسه علمی پدیده های ثابت، اطلاع رسانی در خصوص مفاهیمی که کمتر دستخوش تغییر می شوند می تواند به تولید محتوای سبز منجر شود.

در طی سالیان محتوای سبز باید به روز رسانی شده و تعارف جدید به آن وارد شود اما یک محتوای سبز هیچگاه ارزش و اعتبار خود را از دست نخواهد داد.

بسیاری از کسب و کار ها به ویژه در حوزه فناوری دائم در حال تحول و تغییر اند و تولید محتوای سبز در این حوزه ها بسیار دشوار و نیازمند هوشمندی بالایی است.

در سایر حوزه ها کار کمی ساده تر خواهد بود و می توانید محتوایی تولید کنید که پس از ایندکس و شناسایی موتورهای جستجو برای مدت ها بازدید خوبی به شما هدیه کند.

برای تولید و ارائه محتوای سبز نیازبه تخصص، هوشمندی و شناخت مخاطب داریم. ببینید در حوزه کاری شما چه چیز برای مخاطب جذاب است که زیاد تغییر نمی کند؟ مفاهیمی که مخاطبان دائم در جستجوی آن هستند کدام اند؟

پس از شناسایی مفاهیم کلی تلاش کنید محتوایی کاربردی و موثر در این خصوص تولید کنید و پس از بهینه سازی مطلب برای موتورهای جستجو آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه مفهوم برای مخاطبان شناسایی شد و مورد پسند قرار گرفت می توانید هر از چند گاهی به آن مراجعه کنید و مفهوم را به روزرسانی کنید.

 

محتوای سبز

محتوای سبز – کالج مدیریت

آیا محتوای روز بی ارزش است؟

قطعا محتوای روز بی ارزش نیست و تولید محتوای به روز می تواند شما را پیشرو و متخصص نشان دهد بنابراین لازم است مطالبی که به روز هستند و تاریخ انقضای مشخصی هم دارند منتشر کنید. اما در کنار آن برای تولید محتوای همیشه سبز هم لازم است برنامه مشخصی داشته باشید.

سایت های خبری به طور روزانه حجم زیادی از محتواهای جذاب روز تولید می کنند و همیشه مخاطبان خاص خودشان را خواهند داشت اما زمانیکه برای یک شرکت یا سازمان مشخص تولید محتوا می کنید ارائه گزارش ها، مقالات و محتواهای همیشه سبز قطعا بیشتر از اخبار داخلی شرکت و مجموعه تان برای شما بازدید، اعتبار و فروش به ارمغان خواهد آورد.

 

محتوای سبز بهتر است یا رنگ‌های دیگر؟

ما نمی‌توانیم میان این محتوا و محتوای غیر سبز، ارزش‌گذاری کنیم و بگوییم کدام بهتر است. اگر با دید کلی به آن نگاه کنیم، هر کدام از این نوع محتواها اهمیت ویژه‌ی خود را دارند و به‌جای خودشان باعث رشد بازدیدکنندگان می‌شوند؛ اما این که کدام یک بیشتر برای شما مهم است کاملاً بستگی به نوع کسب‌وکارتان دارد و زمینه‌ی فعالیت وب‌سایت شما دارد.

مثلاً وب‌سایت‌های خبری که اخبار و وقایع روز را به اطلاع مردم می‌رسانند، ارزششان به داغ بودن خبرها و سریع پخش کردن اخبار است، نه تولید این نوع محتوا؛ پس نمی‌توانیم از چنین سایتی انتظار تولید محتوای سبز داشته باشیم. چرا که برای این وب‌سایت، تولید محتوا یعنی تولید خبرهای تازه و این محتوا برایش زیاد سودی نخواهد داشت.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

شتاب دهنده چیست؟

تعریف شتاب‌دهنده استارتاپ شتاب دهنده استارتاپ، در واقع مجموعه و مکانی است که استارتاپ‌ها در مرحله اول می‌توانند برای گرفتن…

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت یک عامل مهم در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود و نتیجه بخش بودن تبلیغات تحت تاثیر ترافیک واقعی سایت می‌باشد.…