اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در طراحی سایت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

سئو کلاه خاکستری

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سئو کلاه خاکستری ، در دنیای بازاریابی اینترنتی، برای جلب توجه و اعتماد بیشتر کاربران، از سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو به طور گسترده ای استفاده می شود. از آنجایی که احتمال کلیک بر روی وب سایت های اول در SERP بیشتر است، موتور های جستجو تلاش می کنند تا مرتبط ترین و محبوبترین وب سایت ها در رتبه های بالاتر قرار دهند. برای اینکه بتوانید جایگاه های بالاتر SERP را کسب کنید، بایستی راهکار های سئو را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

سئوی کلاه خاکستری ترکیبی از روش های معمول و پذیرفته شده ی سئو و روش های غیر معمول معروف به سئوی کلاه سیاه می باشد. به عنوان مثال پرداخت هزینه به کسی برای نوشتن مقاله یک تکنیک معمول و رایج سئو می باشد، اما مخفی کردن کلمات کلیدی در یک صفحه با همرنگ کردن آن ها با پیش زمینه، یک روش غیر معمول و سئوی کلاه سیاه است.

می توانید سئو کلاه سفید را هم مطالعه کنید.

 

سئو کلاه خاکستری چیست؟

به تکنیک هایی گفته می شود که برای بهبود رتبه به نوعی عمل می کنند که از نظر گوگل طبیعی به نظر برسند. ای روش بر روی برخی از مواردی در سئو کار می کند که این موارد در الگوریتم های گوگل از جمله موارد مجازاتی نمی باشد. هدف استفاده از سئو کلاه خاکستری این است که به رتبه های بالاتری در گوگل برسند و از آنجایی که این سئو تکنیک های متعددی دارد باید با انواع آن آشنایی لازم را به دست آورد. استفاده از سئو کلاه خاکستری اکنون و در زمان حال خطری ندارد ولی در آینده امکان دارد سایت هایی را که به وسیله این سئو بهینه شده اند، گرفتار پنالتی گوگل شوند. به طور کلی باید بدانید که انجام و استفاده از این روش سئو سایت باید طبق اصول و مطابق با آپدیت های گوگل انجام شود.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

درک صحیحی از سئو کلاه خاکستری اهمیت زیادی دارد برای اینکه اگر به درستی تکنیک های استفاده شود، می تواند به راحتی باعث افزایش رتبه سایت شما شود و از طرف دیگر، باعث صرفه جویی هزینه شود. الگوریتم گوگل خیلی باهوش است و همانطور که می دانید هرساله تغییرات زیادی در این الگوریتم انجام می شود. بعضی از تکنیک های کلاه خاکستری ممکن است بعدا توسط گوگل در لیست جریمه قرار بگیرید، برای همین متخصص سئو باید اطلاعات خود را در این زمینه همیشه به روز نگه دارد.

 

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری – کالج مدیریت

 

ترفندهای سئو کلاه خاکستری

خرید دامنه های قدیمی و منقضی شده

در دنیای وب برخی از وب سایت ها هستند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و هیچ کاربردی برای صاحبانشان ندارند. این دامنه ها به دلیل عمر زیادی که دارند می توانند اعتبار خوبی برای محتوا و وب سایت شما ایجاد کنند. دامنه وب سایت تنها چیزی است که هر چه عمر آن بیشتر شود، اعتبار بیشتری پیدا می کند. در نتیجه شما می توانید با پیدا کردن دامنه قدیمی، اطلاعات خود را به آن دامنه انتقال داده و از اعتبار آن بهره مند شوید. این یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که می تواند کاربرد زیادی برای شما داشته باشد.

محتوا تکراری در سئوی کلاه خاکستری

محتوا و تولید آن یکی از اصلی ترین کار هایی است وب سایت ها برای حضور در دنیای اینترنت انجام می دهند. کاربران هدفشان از حضور در دنیای اینرنت، پیدا کردن محتوای مورد نیازشان است. کاربران و به طور کلی انسان ها معمولا نیازهای مشترک زیادی دارند و وب سایت ها نیز از این جریان استفاده کرده و محتوایی که بیشتر مورد جستجو توسط کاربران قرار بگیرد را تولید می کنند.

بیان این موضوع شاید جالب به نظر نرسد ولی تولید محتوای تکراری یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که با اندکی احتیاط و رعایت نکات خاصی در سئوی کلاه خاکستری استفاده می شود. روش های زیادی برای تولید محتوای تکراری یا اصطلاحا Duplicate content است که رایج ترین آن تولید محتوا از محتواهای سایت های دیگر به صورتی که مفهوم آن محتوا را به صورت یک محتوای جدید تولید کنند.

این کار خلاقیت زیادی می خواهد که شما محتوا را به گونه ای تولید کنید که هیچ وقت یک محتوای تکراری به نظر نرسد. چون در صورتی که نتوانید محتوای خوبی از این طریق ایجاد کنید گوگل تکراری بودن محتوای شما را تشخیص داده و رتبه شما را کاهش می دهد و شاید هم برای شما جریمه ای در نظر بگیرد. در آموزش سئو کلاه خاکستری ما سعی داریم مواردی که ریسک و تاثیر منفی کمتری برای وب سایت داشته باشد را به شما ارائه دهیم.

لینک سازی چندگره ای و شبکه ای

استفاده از لینک ها و بک لینک ها به صورتی که به سرعت برای شما اثرات مثبت بگذارد. در سئو کلاه سیاه روش هایی بیان شده که در بیشتر موارد باعث جریمه و پنالتی سایت می شود. اما ما می خواهم با روش هایی آن را به عنوان سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم.

در این روش که به لینک سازی شبکه ای نیز معروف است، شما می توانید تعداد زیادی اکانت فیس بوک، وبلاگ و صفحه در فروم ایجاد کرده به سایت خود لینک دهید. این می تواند تاثیر مثبتی برای شما داشته باشد و همین طور هزینه کردن در این مورد را به حداقل برساند.

افزایش ورودی گوگل به سایت با خرید بازدید کننده

این تکنیک نسبت به دیگر تکنیک هایی که در آموزش سئو کلاه خاکستری در موارد بالا گفته شد، ریسک بالاتری دارد و ممکن است باعث جریمه شدن شما توسط گوگل شود. نرخ کلیک یا به عبارتی CTR یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو سایت است.

اگر بتوانید این نرخ را در هر حالتی افزایش دهید، می توانید رتبه خوبی توسط گوگل بدست آورید. با توجه به این موضوع و مفهوم سئو خاکستری چیست، می توانید سعی بر خرید و جذب بازدید کننده فیک و تقلبی داشته باشید. به این کار افزایش ترافیک غیر طبیعی وب سایت نیز گفته می شود.

برخی از سایت ها این کار را برای شما انجام داده و در قبال آن هزینه ای دریافت می کنند. شما به راحتی می توانید با کمی تحقیق و پرس و جو بهترین سایتی که این خدمات را به شما ارائه می دهد را پیدا کنید ولی به این نکته نیز توجه کنید که این جریان می تواند به ضرر شما نیز تمام شود.

مزایا و معایب سئو کلاه خاکستری

بزرگترین مزیت استفاده از این سئو این است که می توان سریعتر و راحت تر از سئو سفید رتبه گرفت. برخی ترجیح می دهند این روش سئو را کنار نگذارند تا وقتی که روش های بی خطر آن برای گرفتن نتایج عالی در دسترس هستند. تبدیل این سئو به کلاه سفید مشکلی است که در این فعالیت ها وجود دارد و ممکن است موتورهای جستجو آن ها را به عنوان روش های سیاه شناسایی کنند. گاهی مواقع این فعالیت ها می توانند بدون توجه موتورهای جستجو به نتیجه برسند و البته مواقع دیگر وقتی خیلی زیاد استفاده شوند مورد توجه آن ها قرار گرفته و رد می شوند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تجربه مشتری

تجربه مشتری ، حاصل مجموعه ادراکات احساسی یا منطقی مشتری در طول هرگونه تعامل مستقیم یا غیر مستقیم با یک…

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی ، این روز ها بازارهای جهانی و داخلی در پی هر رویدادی دچار نوسانات مختلفی می شوند. صاحبان…