اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در کتاب / توسط
آخرین زمان ویرایش:

کتاب مبانی تجارت الکترونیکی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشگفتار کتاب مبانی تجارت الکترونیکی

کتاب مبانی تجارت الکترونیکی ، از دیرباز تجارت با شروع ارتباطات در زمان ماقبل تاریخ شکل گرفت. بشر کالا و خدمات را، قبل از نوآوری و ایجاد ارز مبادله می کرد. اعتقاد بر این است که اولین مبادله های بشر در تاریخ مربوط به تبادل  ابسیدین و سنگ چخماق در دوران حجر است. تجارت به معنای انتقال مالکیت کالا و خدمات از یک شخص یا نهاد دیگری به ازای چیزی از خریدار است. در عرف معمول، تجارت به تبادل کالا و خدمات اطلاق می شود.

سرنوشت تجارت در طول دوران بشر دستخوش تغییرات زیادی بوده است. تجارت به مرور زمان شکل خود را دگرگون کرد و امروزه وارد عصر دیجیتالی گردید. تجارت الکترونیکی، انجام تمام فعالیت های تجاری از جمله فرایند خرید، فروش یا تبادل محصول ها، خدمات و اطلاعات از راه شبکه های رایانه ای و اینترنت می باشد. در سال ۱۹۷۹ میلادی خرید برخط اختراع شد که در واقع نوعی خرید است که از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود. مشتریان بدون رفتن به محل، خرید را انجام می دهند و این برای انسان بسیار هیجان انگیز است.

در تدوین این مجموعه خود را مدیون اساتید زیادی می دانیم که در این راه ما را یاری رساندند. امیدواریم این اثر بتواند در مورد تجارت الکترونیکی، چراغی روشن در ذهن خلاق دانشجویان ایرانی روشن گرداند، تا همگی از این روشنایی بهره مند شویم. امید است ایرانی آباد وو سربلند داشته باشیم و بتوانیم در سایه اسلام عزیز در سراسر جهان بدرخشیم.

پاییز ۱۳۹۷

امیر ابراهیم پور آزادبنی

فصول کتاب  تجارت الکترونیکی

این کتاب شامل یازده فصل است که می توان به صورت زیر فهرست شود:

۱- مفاهیم تجارت الکترونیکی                            ۲- بازاریابی الکترونیکی

۳- رسانه اجتماعی                                       ۴- تبلیغات دیجیتال و اینترنتی

۵- مدیریت محتوا و بهینه سازی                         ۶- پرداخت الکترونیک

۷- خرده فروشی برخط                                   ۸- امنیت

۹- طراحی سایت                                         ۱۰- بازاریابی پست الکترونیکی

۱۱- بازاریابی تلفن همراه

 

سرشناسه: امیر ابراهیم پور آزادبنی

عنوان و نام پدید آور : مبانی تجارت الکترونیکی / مولفین: امیر ابراهیم پور آزادبنی، مریم قندور، سید مسعود رضوانی نژاد

مشخصات نشر: تهران: ساحل زندگی،۱۳۹۷

شابک: ۹-۱۶-۸۹۷۸-۶۰۰-۹۷۸

شماره کتابشناسی ملی: ۵۵۳۲۹۵۱

 

 

نوشته های مشابه

تجارت الکترونیکی

تعریف تجارت الکترونیکی پیش از آنکه به تعریف تجارت الکترونیکی بپردازیم، به تعریف مختصری از فناوری اطلاعات و تجارت اشاره…

مدیریت دانش

مدیریت دانش   مدیریت دانش در فرهنگ لغت آکسفورد، تعریف دانش چنین آمده است: "دانش عبارت است از درک یا…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *