اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

کارکردهای شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارکردهای شبکه های اجتماعی ، برخی از کارکردهای شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • تقویت بازاریابی دهان به دهان
  • تحقیقات بازاریابی
  • بازاریابی عمومی
  • ایجاد ایده و توسعه کالاها جدید
  • نوآوری
  • خدمات مشتریان
  • روابط عمومی
  • ارتباط کارکنان
  • اعتبار مدیریت.

رابطه بین شبکه های اجتماعی و بهبود تجارت الکترونیکی – کارکردهای شبکه های اجتماعی

امروزه مشتریان به طور چشمگیر رفتارهایشان را هم راستا با فناوری و محیط اقتصادی دنیا تغییر می دهند. آن ها حجم زیادی از اطلاعات را به دست می آورند، از کالاها باخیر و با آن ها آشنا می شوند و اعتمادشان را به تبلیغات می دهند. از طرفی کالاها و خدمات سفارشی را ترجیح می دهند و کانال های خرید خود را تغییر می دهند. بنابراین، کسب و کارها برای این که از عهده تغییرات و تقاضا و نیاز مشتریان خود بر آیند، برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژی های تبلیغاتی خود هستند.

 

کارکردهای شبکه های اجتماعی

کارکردهای شبکه های اجتماعی – کالج مدیریت

 

امروزه تجارت الکترونیکی در حال انتقال از حالت تراکنش پایه به سمت شبکه اجتماعی پایه یا اعتماد پایه است. شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر چگونگی ارتباط کاربران اینترنت دارند. کاربران اینترنت به دنبال پژوهش و تقسیم اطلاعاتشان هستند. نتایج نشان می دهد هنگامی که اکثر کاربران در شبکه های اجتماعی درگیر نباشند، آن هایی که از طریق شبکه های اجتماعی با دوستانشان تراکنش و دادو ستد دارند، معمولاً منفعت های مهمی در فرم رضایت بالاتر کاربران به دست می آورند. کاربران به این شبکه ها ملحق می شوند، پروفایل های خود را منتشر و پشتیبانی  می کنند و با دوستانشان ارتباط برقرار می کنند. نتیجه این ارتباطات اجتماعی سندی است که نشان دهنده سطح و مقدار اعتماد ایجاد شده بین کاربران مرتبط است.

افراد بسیاری معتقدند که افزایش بازارهای برخط با خصوصیات و ویژگی های شبکه های اجتماعی، باید اعتماد بین طرفین تراکنش و رضایت کاربران را بهبود بخشد. مشتریان بازارهای برخط سنتی مانند (کریگز لیست) و (ای.بی) به طور معمول با افرادی کاملاً غریبه داد و ستد می کنند که در نتیجه آن ها را در برابر متقلبین آسیب پذیر می کند. در حالی که یک بازار اجتماعی ویژگی های شبکه های اجتماعی را با جامعه خرید برخط جمع می کند و به مشتریان اجازه خرید از دوستان یا دوستان دوستانشان را می دهد.

برای ارزیابی تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازارهای برخط، ارتباط کاربران و رفتار آن ها از طریق یک پایگاه داده ای بزرگ از کاربران در شبکه حراج بیش از حد بررسی شده است. این سایت یک خانه حراجی مشابه با (ای.بی) است، ولی از لحاظ اجتماع شبکه های اجتماعی با جامعه بازار، تک و منحصربه فرد است. این حراجی نیز، مانند دیگر شبکه های اجتماعی، کاربران را به ایجاد یک پروفایل از طریق یک صفحه اختصاصی همراه با تاریخچه فردی، عکس و ارتباط با دوستان تشویق می کند. ولی این سایت برعکس شبکه های اجتماعی معمولی شامل اولویت های خرید و سیاست های بازگشت است. شبکه حراج بیش از حد، از اعضای دو شبکه مختلف نیز حمایت و پشتیبانی می کند. کاربران می توانند از طریق ایجاد رابطه دوستی با سایر کاربران عضو شبکه اجتماعی شوند و کاربرانی که آیتم هایی را خرید یا فروش می کنند، قسمتی از شبکه کسب و کار خواهند شد؛ جایی که هر لینک دو کاربر را که در آن تراکنش سهیم و دلالت داشته اند، به هم متصل می کند. برای هدایت و راهنمایی کاربران در زمینه تصمیم گیری های مالی، این وب سایت اطلاعات کاربران را برای چگونگی ارتباط با هر شرکت تجاری بالقوه پیشنهاد می دهد. شبکه حراج بیش از حد، شبکه ای اجتماعی و خرده فروشی برخط با ۴۰۰ هزار کاربر است که نام تجاری کالاها را پیشنهاد می کند و قیمت آن ها را از طریق اینترنت کاهش می دهد و تخفیف قائل می شود.

نوشته های مشابه

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، وقتی صحبت از بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می شود، نمی توان…

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، مزایای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بسیار متعدد و اکثراً کم…