اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مقاله مدیریت / توسط
آخرین زمان ویرایش:

جایگاه مد در صنعت پوشاک

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

جایگاه مد در صنعت پوشاک

چکیده:

در شرایط پیچیده و رقابتی موجود در دنیا برای بدست آوردن بازار مصرف برای محصولات، کشورهای در حال توسعه با چالش بسیار مهمی در زمینه مد و پوشاک روبرو هستند و حجم عظیمی از منابع اقتصادی آنها صرف رفتار فرهنگی مردم طبقه متوسط برای دستیابی به محصولات و برندهای گوناگون به ویژه سیستم های مد شتابان میگردد. پژوهش حاضر درصدد آن است تا ضمن بررسی پدیده مد و راهبردهای جایگزینی برای رقابت در صنایع پوشاک را ارائه نماید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه شامل ۳۲ گویه رفتار خرید اجتماعی، مادی گرایی، درگیری ذهنی با پوشاک و مد و نیاز به منحصر بفردی، استفاده شده است. تعداد ۴۸۵ مورد از افراد بالای ۲۰ سال در سطح شهر تهران از طریق پرسشنامه، با بهره گیری از نرم افزار های SPSS و PLS مورد آزمایش قرار گرفتند.

جایگاه مد در صنعت پوشاک

جایگاه مد در صنعت پوشاک – کالج مدیریت

واژگان کلیدی: مد، نیاز به منحصر بفرد بودن، درگیری ذهنی، روابط اجتماعی، مادی گرایی .

نویسندگان: محمد علی رخ افروز پورک،بهاران سادات عظیمی ،سید حجت بزاززاده

می توانید مقاله بازاریابی را مطالعه کنید.

دانلود مقاله

 

بروز رسانی این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ انجام پذیرفت.

نوشته های مشابه

سیستم مدیریت عملکرد

سیستم مدیریت عملکرد چکیده: امروزه سازمان ها بهبود و ارتقاء عملکرد را به جد در مسیر تعالی سازمانی مورد پیگیری…

اثربخشی کیفیت برنامه ریزی استراتژیک

اثربخشی کیفیت برنامه ریزی استراتژیک چکیده: در دنیای پویای کنونی به کارگیری اثربخش فناوری اطلاعات از الزامات موفقیت سازمان ها…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *