اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی موثر

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بازاریابی موثر ، اثربخشی بازاریابی با توجه به اینکه استراتژی های بازاریابی یک شرکت چقدر درآمد خود را افزایش می دهد در حالی که هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد اندازه گیری می شود. اگر بازاریابی خود به طور مداوم هزینه های یافتن و برنده شدن تجارت را کاهش دهید، در عین حال ارزش آن تجارت را افزایش می دهید، همیشه پیروز میدان خواهید بود.

بازاریابی موثر چیست؟

بازاریابی موثر در واقع تجزیه و تحلیل تمام عناصر کسب و کار شما برای اطمینان از همسو بودن استراتژی های بازاریابی با اهداف تجاری شما است.

اثربخشی بازاریابی معیاری است برای میزان تأثیرگذاری یک بازاریاب معطوف به استراتژی بازار در جهت تحقق هدف حداکثر هزینه های خود برای دستیابی به نتایج مثبت در کوتاه مدت و بلند مدت. همچنین به ROI بازاریابی و بازده سرمایه گذاری بازاریابی (ROMI) مربوط است.

تونی لنون، کارشناس بازاریابی، معتقد است که تأثیر بازاریابی برای بازاریابی کاملاً ضروری است، تا آنجا که می گوید اگر اندازه گیری نشود بازاریابی نیست.

اثربخشی بازاریابی به چه معناست؟

اثربخشی بازاریابی به معنای قرار دادن کیفیت بر کمیت است.

حتی وقتی تمام شرکت خود را به عنوان یک ماشین فروش تراز کرده اید، با انجام کارهای بیش از حد در حوزه بازاریابی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

تلاش برای حفظ چرخش صفحات با پست های رسانه های اجتماعی، مقالات، فعالیت های ایمیل، چاپ، وب سایت شما، کمپین های PPC، کار با جستجوگرها و سایر کانال هایی که می توانید استفاده کنید، از دست دادن تمرکز بر روی آنچه که در واقع کار می کند آسان می کند و همچنین از بین بردن آنچه که اثربخشی بازاریابی در واقع به نظر می رسد.

اما وقتی اندازه گیری های خود را برای مشتریان دوباره تنظیم کنید، می توانید زمان بیشتری را صرف کارهای واقعی کنید.

و سپس متوجه خواهید شد که بازاریابی موثر فقط مربوط به بازاریابی نیست. این در مورد دادن بهترین فرصت برای رشد به تجارت شما است.

 

بازاریابی موثر

بازاریابی موثر – کالج مدیریت

عوامل موثر بر اثربخشی بازاریابی -بازاریابی موثر

شرکت:

هر شرکت در محدوده های مختلفی فعالیت می کند. این ها با توجه به اندازه، بودجه و توانایی آن ها در سازماندهی به روش های مشابهی که منجر به نیاز به تقسیم بندی آن ها می شود، تعیین می شود. بر اساس این بخش ها، آن ها براساس چگونگی ارزیابی خصوصیات یک محصول و مارک در ازای هزینه پرداخت شده برای محصول انتخاب می کنند. مصرف کنندگان از طریق اطلاعات ارزش برند را ایجاد می کنند. اطلاعات از طریق بسیاری از منابع، مانند تبلیغات، دهان به دهان و در کانال (توزیع) که اغلب با قیف خرید، مفهوم McKinsey & Company مشخص می شود، دریافت می شود. در آخر اینکه، مصرف کنندگان از راه های خاصی مصرف و تصمیم گیری می کنند.

عوامل برون زا:

عوامل خارجی مانند آب و هوا، نرخ بهره، مقررات دولتی و غیره که خارج از کنترل فوری بازاریابان است و ممکن است بر اثربخشی بازاریابی تأثیر بگذارد. درک تأثیر این عوامل بر مصرف کنندگان می تواند در طراحی برنامه هایی کمک کند که خطر این عوامل و تأثیری را که ممکن است بر فعالیت های بازاریابی داشته باشند ، از آن ها استفاده می کنند یا آن ها را کاهش می دهند. بنابراین، عوامل برونزا اغلب در تلاش بازاریابان برای بهبود نتایج خود مانند استفاده از عواملی که در بالا ذکر شد (به عنوان مثال فصلی، نرخ بهره، محیط نظارتی) در تلاش برای بهبود اثربخشی بازاریابی، تأثیر می گذارند.

استراتژی بازاریابی:

با استفاده از یک استراتژی بازاریابی برتر می توان به بهبود اثربخشی بازاریابی دست یافت. با موقعیت یابی صحیح محصول یا مارک، محصول / برند در بازار نسبت به محصولات / مارک های رقبا موفق تر خواهد بود. تطابق بین محصول، سبک زندگی مصرف کننده و تایید کننده برای اثربخشی ارتباطات تجاری مهم است. حتی با داشتن بهترین استراتژی، بازاریابان باید برنامه های خود را به درستی اجرا کنند تا به نتایج خارق العاده برسند.

خلاق بازاریابی:

حتی بدون تغییر در استراتژی، خلاقیت بهتر می تواند نتایج را بهبود بخشد. بدون تغییر در استراتژی، AFLAC با معرفی کمپین اردک (AFLAC) توانست نتایج خیره کننده ای کسب کند. با معرفی این مفهوم خلاقانه جدید، نرخ رشد شرکت از ۱۲٪ قبل از فعالیت به ۲۸٪ پس از آن افزایش یافت. (به منابع زیر مراجعه کنید، بنگ). خلاقیت ها بخشی جدایی ناپذیر از هر کمپین بازاریابی هستند، زیرا هویت شرکتی را ایجاد می کند و در یادآوری نام تجاری نقش بسزایی دارد. این ها ممکن است شامل طراحی صفحه نمایش خرید، بروشور یا حتی بسته بندی محصول باشد. جدا از برقراری ارتباط با برند، سازگاری در طراحی در میان رسانه های مختلف به تقویت یک پیشنهاد خاص در ذهن مخاطبان کمک می کند. با استفاده از تایپوگرافی، تصویر و رنگ ، خلاقیت های بازاریابی احساسات مربوط به یک مارک تجاری را برمی انگیزند.

اجرای بازاریابی:

با بهبود چگونگی مراجعه بازاریابان به بازار، می توانند بدون تغییر استراتژی یا اجرای خلاقانه خود، نتایج قابل توجهی بیشتری کسب کنند. در سطح آمیخته بازاریابی، بازاریابان می توانند با ایجاد تغییرات جزئی در هر یا کل ۴-Ps(محصول، قیمت، مکان و ارتقا(بازاریابی)، بدون ایجاد تغییر در موقعیت استراتژیک، عملکرد خود را بهبود بخشند یا بازاریابان اجرای خلاق بتوانند بهبود یابند اثربخشی آن ها و افزایش درآمد. در سطح برنامه بازاریابان می توانند با مدیریت و اجرای بهتر هر یک از بازاریابی های خود، اثربخشی خود را بهبود بخشند. معمولاً شناخته شده است که سازگاری یک استراتژی خلاق بازاریابی در رسانه های مختلف(به عنوان مثال تلویزیون، رادیو، چاپ و آنلاین)، نه فقط در هر پیام رسانه ای خاص، می تواند تأثیر تلاش کلی بازاریابی را تقویت و تقویت کند. مثال های اضافی می تواند بهبود پیام مستقیم از طریق دعوت به عمل بهتر یا ویرایش محتوای وب سایت برای بهبود نتایج جستجوی ارگانیک آن باشد، بازاریابان می توانند بازاریابی خود را برای هر نوع برنامه بهبود دهند. یک منطقه مورد علاقه در حال رشد(استراتژی بازاریابی) و اجرا، پویایی تعامل اخیر بازاریابی سنتی(به عنوان مثال تلویزیون یا رویدادها) با فعالیت آنلاین مصرف کننده(به عنوان مثال رسانه های اجتماعی) است. (به منابع زیر مراجعه کنید، اکوسیستم های نام تجاری) نه تنها تجربه مستقیم محصول، بلکه همچنین محرک های ارائه شده توسط بازاریابی سنتی، می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای مارک مصرف کننده “groundwell” آنلاین، همانطور که در کتاب Groundswell آمده است، باشد.

زیرساخت های بازاریابی(همچنین به عنوان مدیریت بازاریابی شناخته می شود):

بهبود تجارت بازاریابی می تواند منجر به دستاوردهای قابل توجهی برای شرکت شود. مدیریت آژانس ها، بودجه بندی، انگیزه و هماهنگی فعالیت های بازاریابی می تواند منجر به بهبود رقابت و بهبود نتایج شود. پاسخگویی کلی برای رهبری برند و نتایج تجاری اغلب در سازمانی تحت عنوان (بخش مدیریت برند) منعکس می شود.

اثربخشی بازاریابی در یک محیط خروجی

برای دهه ها، تنها وسیله دستیابی به مشتری از طریق رویکردهای بازاریابی خارج از کشور بود که سنجش اثربخشی بازاریابی را فوق العاده دشوار می کرد. این استراتژی ها خیلی دقیق نبودند. تعیین تأثیر استراتژی های بازاریابی بر درآمد و هزینه های جذب مشتری دقیقاً موردی نبود.

شرکت ها سرمایه عظیمی از بازاریابی خود را صرف خرید تلویزیون، رادیو، چاپ، تبلیغات مجله ها و بیلبوردها کردند، و همه این ها تلاش کردند بازار خود را با پیام رسانی محصولات و اطلاعات مربوط به مارک تجاری بمب گذاری کنند. آن ها به سادگی نمی توانستند تعیین کنند که کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد. آن ها فقط می دانستند که همه آن ها در ایجاد درآمد نقش دارند. تعیین اثربخشی بازاریابی در استراتژی های خروجی اغلب حدس و گمان بود و اساساً بر اساس فرضیات بود.

اثربخشی بازاریابی در دنیای دیجیتال

اندازه گیری اثربخشی بازاریابی دیگر کاری دشوار نیست. دیگر با خطا و عدم دقت همراه نیست. بازاریابی ورودی همه موارد ردیابی گذشته را حذف کرده است. تیم های بازاریابی امروز به داده های زمان واقعی دسترسی دارند و این داده ها هستند که به آن ها امکان می دهد تا میزان کارآیی استراتژی های بازاریابی خود را تعیین کنند. با این حال، این داده ها باید در هر مرحله از فرآیند پاکسازی و غنی سازی شوند تا اطلاعات و پاسخ های ارائه شده روشن و مختصر باشد.

بازاریابی ورودی به شرکت های امروزی این قدرت را داده است که اندازه گیری اثربخشی بازاریابی خود را یک گام جلوتر بردارند. این فقط تولید سرنخ برای فروش نیست. این فقط در مورد یک بار فروش نیست. بازاریابی حلقه ای بسته به این معنی است که شرکت ها اکنون می توانند میزان بازاریابی را مدت ها پس از تولید سرب تعیین کنند. اکنون تمرکز بر تعریف نقشی است که بازاریابی در ایجاد آینده برای خرید دارد.

اتخاذ یک طرز فکر بسته به این معنی است که یک شرکت ترسیم بازده بازاریابی سرمایه گذاری (ROI) خود را با دقت بیشتری نشان می دهد. آیا دقیق تر از استراتژی های گذشته است؟ بله، چنین است، اما تنها در صورت غنی سازی مداوم داده های خود، به طوری که اطلاعاتی که تجزیه و تحلیل می کنید، عملی باشد. این بدان معناست که نقشی را که بازاریابی از نسل سرب برای تحقق سفارشات بازی می کند، تعریف کنید و همیشه داده های بازاریابی خود را غنی کنید، بنابراین تصمیماتی که هم اکنون و هم در آینده می گیرید تصمیمات درستی هستند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی هوش مصنوعی

بازاریابی هوش مصنوعی ، استفاده از هوش مصنوعی برای ساده سازی داده های کاربر برای شخصی سازی کمپین ها برای…

کانال های بازاریابی

کانال های بازاریابی ، یک کانال بازاریابی متشکل از افراد، سازمان ها و فعالیت های لازم برای انتقال مالکیت کالا…