اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

کمپین بازاریابی دیجیتال

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کمپین بازاریابی دیجیتال ، در دنیایی که همه چیز دیجیتالی است و هر روز افراد زیادی وارد این دنیای جذاب و تو در تو می‌شوند، داشتن برنامه‌ای برای بازاریابی اهمیت زیادی دارد. زیرا رقبای شما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند و موفقیت در این ماراتون به استفاده درست از امکانات و قابلیت‌های دنیای دیجیتال ارتباط دارد. یکی از مشکلاتی که بازاریابان دیجیتال دارند این است که برنامه مدون و صحیحی ندارند و نمی‌توانند اهداف و ابتکاراتشان را به درستی بیان کنند.

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

کمپین بازاریابی دیجیتال در واقع مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی در فضای مجازی و آنلاین هستند که با برنامه و هدفی مشخص و به منظور انتقال پیامی واحد و جذب بازدید بالاتر، افزایش تعامل کاربران با کسب و کار مورد نظر و در نتیجه فروش هر چه بیشتر انجام می گردند. جهت اجرا و پیاده‌سازی کمپین‌های دیجیتال از انواع رسانه‌های دیجیتالی نظیر شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، تبلیغات پوستر و بنری و مورادی از این قبیل استفاده می کنند.

چگونه یک شرکت یک کمپین بازاریابی دیجیتال راه اندازی می کند؟

اولین قدم این است که بینش مشتری را درک کنید و او را بفهمید. بازاریاب ها باید بفهمند چه مشتریانی از قبل فعالانه با نام تجاری درگیر می شوند – چه کسی ایمیل باز می کند، از طریق تبلیغات کلیک می کند یا از وب سایت بازدید می کند.

گام دوم اقدام در مورد بینش های جمع آوری شده از مصرف کنندگان است. با درک رفتار گذشته، بازاریابان می توانند آنچه را که احتمالاً مصرف کنندگان در آینده انجام می دهند پیش بینی کنند و اقدامات بازاریابی آینده را شخصی سازی کنند. بر اساس رفتار گذشته مشتری، یک بازاریاب ممکن است تصمیم بگیرد با ارسال کد تخفیف ایمیلی ارسال کند، یک پیشنهاد بزرگ ارائه دهد یا یک تبلیغ نمایش با یک محصول جدید نشان دهد که ممکن است مورد توجه مشتری قرار گیرد.

اگر شرکتی بتواند مخاطبان هدف خود را درک کند و آنچه را که احتمالاً بعداً انجام خواهد داد پیش بینی کند، قادر به ارائه تجربیات جذاب است. و ایجاد یک تجربه شخصی به محتوا بستگی دارد، صرف نظر از لمس.

چرا کمپین های بازاریابی دیجیتال همه کانال دارای اهمیت است؟

برای برخی از بازاریابان، یک کمپین بازاریابی دیجیتال ممکن است به استراتژی متمرکز بر کانال های خاص، مانند جستجو یا نمایش اشاره داشته باشد. به طور کلی، با این حال، موفق ترین کمپین های بازاریابی آنلاین کلیه کانال های مختلفی را که مشتری ممکن است با آن ها درگیر شود را پوشش می دهد، زیرا بیشتر مصرف کنندگان از طریق بیش از یک کانال یا نقطه تماس با یک نام تجاری درگیر می شوند.

مشتریان، برخلاف بازاریاب، تعاملات خود را با یک مارک از نظر کانال مشاهده نمی کنند. وقتی می خواهند اطلاعات مربوط به مارک تجاری را پیدا کنند یا سوالی را بپرسند، از هر نقطه لمسی برایشان راحت تر استفاده می کنند. آن ها به کانال اهمیتی نمی دهند. برای اجرای یک استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال، بازاریابان باید با مشتری در جایی که در سفر هستند ارتباط برقرار کنند، نه در جایی که بازاریاب فکر می کند باید باشد یا می خواهد باشد.

فقط با تمرکز روی یک یا دو کانال، یک بازاریاب ممکن است فرصت تعامل موثر با مشتری را از دست بدهد. در عوض، آن ها باید رویکردی همه جانبه داشته باشند و در جایی که با محتوای مناسب و پیام مناسب هستند، با مصرف کنندگان ملاقات کنند.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال همچنین می تواند به کانال های سنتی یا فیزیکی متصل شود. اگر مشتری با خط کمک شرکتی تماس بگیرد یا به مکانی فیزیکی برسد، آیا کارمند طرف مقابل می داند مشتری چه کسی است و چه تلاش های بازاریابی قبلاً انجام شده است؟ با اتصال یک کمپین بازاریابی دیجیتال به کانال های غیر دیجیتال – در نتیجه تبدیل به یک کانال واقعی – یک نام تجاری می تواند یک دید کلی نسبت به مشتری ایجاد کند و مرتبط ترین و به موقع ترین تجربیات را ارائه دهد.

اما omnichannel ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد. اگر شرکتی تقریباً تمام مشارکت خود را در یک کانال خاص بدست آورده باشد، ممکن است منطقی نباشد که پول خود را در کانال هایی خرج کنید که مشارکت و درآمد ندارند.

هر مارک باید بداند مشتریانشان از کدام کانال ها استفاده می کنند و چگونه می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند. برای یک مارک، تلفن همراه ممکن است بهترین کانال برای تمرکز باشد. به عنوان مثال، تقریباً همه مشارکت مشتری Uber تا همین اواخر از طریق برنامه تلفن همراه انجام می شد. همه چیز از رزرو سواری گرفته تا ترک بررسی بعد از آن از طریق برنامه اتفاق افتاده است. از طرف دیگر، یک هتل بیشتر ممکن است به هدایت افراد به وب سایت رزرو از طریق نمایشگر یا بنر تبلیغاتی وابسته باشد. یک شرکت دیگر ممکن است تلاش خود را بر روی بازاریابی موتور جستجو متمرکز کند، یا با بهینه سازی موتور جستجو یا PPC، زیرا مشتریان بالقوه با پرسیدن سوال از Google به احتمال زیاد محصولات خود را پیدا می کنند.

اگر شرکتی بخواهد کانال هایی را به کمپین بازاریابی محتوا اضافه کند، می تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارند برای کاوش در کانال های دیگری که می توانند برای دستیابی به مصرف کنندگان استفاده کنند، استفاده کند. به عنوان مثال Uber، اگرچه یک شرکت همراه اول است، اما بازاریابی خود را گسترش داده و شامل مبارزات ایمیل می شود.

 

کمپین بازاریابی دیجیتال

کمپین بازاریابی دیجیتال – کالج مدیریت

چگونه موفقیت یک کمپین بازاریابی دیجیتال را ارزیابی می کنید؟

برای تعیین موفقیت، یک شرکت باید دید کاملی در تمام نقاط لمسی مورد استفاده در آن کمپین داشته باشد. سپس آن ها نه تنها می توانند ببینند که آیا درگیر شدن در رانندگی هستند یا خیر، بلکه مطمئن می شوند که می توانند یک عمل یا واکنش خاص را به نقطه لمس مناسب نسبت دهند.

از آنجا که مشتریان پس از تعامل با یک شرکت از طریق کانال های مختلف تصمیم به خرید می گیرند، گاهی اوقات مشخص نیست که کدام کانال منجر به تبدیل شده است. شرکت ها می توانند از راه حل های تجزیه و تحلیل برای ردیابی مکان و چگونگی تعامل مشتریان با آن ها استفاده کنند و از این داده ها برای تعیین میزان عملکرد یک کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده کنند.

مزایای کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست؟

اگر همه دیجیتال باشد، هزینه آن نسبت به یک کمپین سنتی که از کانال های پرهزینه تری مانند نامه های مستقیم یا تبلیغات چاپی استفاده می کند، به طور بالقوه می تواند هزینه کمتری داشته باشد. سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نمونه هایی از کانال های رایگان یا کم هزینه است که بازاریابان دیجیتالی می توانند از آن ها استفاده کنند. بازاریابی دیجیتال همچنین می تواند تجربه ای را در جایی که مشتری در آن است ارائه دهد و به اقدامات او در زمان واقعی پاسخ دهد، که می تواند رویکردی کارآمدتر از بازاریابی سنتی باشد.

شرکت ها هنگام راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال با چه مشکلاتی روبرو می شوند؟

مشکلات عمده هنگامی رخ می دهد که بازاریابان با درک و مشخصات کامل از مصرف کننده، با اتکا به اطلاعات کوچکی برای راهبرد استراتژی عمل نکنند. این یک تجربه مخل برای مصرف کننده ایجاد می کند در جایی که مارک به مصرف کننده نشان نمی دهد که می داند کجاست. نام تجاری قادر به ارائه یک تجربه منسجم نیست و همچنین از نتایج و موفقیت های قبلی استفاده نمی کند.

با جمع آوری داده ها و استفاده موثر از آن ها برای پیش بینی رفتار مصرف کننده، شرکت ها می توانند شخصی سازی بهتر و تجربیات مرتبط تری را ارائه دهند و همچنین از خاموش کردن مصرف کننده به مارک اجتناب کنند.

چالش دیگری که ممکن است یک شرکت با آن روبرو شود، در نظر نگرفتن تجربیات فیزیکی است. بازاریابی دیجیتال نمی تواند کل سفر مشتری را حساب کند، بنابراین مهم است که به آن کانال های فیزیکی نیز متصل شوید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی B2B

بازاریابی B2B چیست؟ بازاریابی B2B ، همانطور که از نامش پیداست، بازاریابی تجارت به تجارت به بازاریابی محصولات یا خدمات…

بازاریابی کمبود

بازاریابی کمبود چیست؟ بازاریابی کمبود ، ایده‌ای برای محدود کردن عرضه یک محصول است، خواه از طریق محدود کردن دسترسی…