اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در پایان نامه / توسط

تحقیقات طراحی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تحقیقات طراحی ، برای ایجاد محصولات، خدمات و سیستم هایی که به نیازهای انسان پاسخ می دهند اساسی است. در بخش های توسعه عمومی و بین المللی، درک و تأمین نیازهای بشری برای بهبود معیشت و اداره بهتر امری حیاتی است.

با وجود سودمندی، بسیاری از موسسات مهم برای یک جامعه موثر، تحقیقات طراحی را تا حد زیادی نادیده می گیرند. این نظارت تعجب آور نیست – تعریف، هدف و نقش تحقیقات طراحی به خوبی درک نشده است. اما این موسسات در جمع آوری داده های حیاتی که برای اجرای برنامه هایشان به آن نیاز دارند، درگیر “تحقیق طراحی” می شوند. اطلاعاتی که آن ها جمع می کنند، غالباً کاملاً کاربردی است – “فقط به اندازه کافی خوب”. اما عدم مشورت و رسمیت در روند، ارزش تحقیقات و در نتیجه سودمندی اطلاعات جمع آوری شده را محدود می کند.

تحقیق در زمینه طراحی چیست؟

منظور من از “تحقیق طراحی” تحقیقاتی است که بطور خاص برای پشتیبانی از طراحی و توسعه استراتژیک محصولات، خدمات و برنامه ها انجام شده است. این شیوه ها که گاهی اوقات با تحقیقات بازار اشتباه گرفته می شوند، از چند طریق اساسی متفاوت هستند.

تحقیقات بازار برای دستیابی به موفقیت نقاط بهینه بازار و مصرف کننده را شناسایی و بر اساس آن ها عمل می کند. تعریف آن از موفقیت مطلق نیست، اگرچه معیارها اغلب مالی هستند. از طرف دیگر، تحقیقات طراحی با این باور پایه ریزی شده است که ما از قبل بازار بهینه و اهرم مصرف کننده را می شناسیم: نیازهای انسان. کشف و برآورده ساختن آن نیازها مطمئن ترین معیار موفقیت است. از طریق این فرآیند، ما احترام و وفاداری مردم را به دست می آوریم.

در تحقیقات طراحی، روش ها و داده های جمع آوری شده با آنچه در تحقیقات بازار یا دانشگاه تأکید شده متفاوت است. رویکردهای مردم نگاری در تعامل شرکت کنندگان، نیازها، رفتارها و دیدگاه های پیچیده انسان را روشن می کند. غوطه وری میدانی از عوامل زمینه ای و محیطی خارج می شود که تجربه کاربر را شکل می دهد. تحقیقات دقیق و قدیمی میز کار و مشاوره تخصصی از کارهای میدانی پشتیبانی می کند. اما بگذارید روشن باشیم: تحقیقات خوب در زمینه طراحی با داده های خوب خاتمه نمی یابد. مطالعه متنی (که گاهی اوقات “مطالعه میدانی” نامیده می شود، گرچه من شخصاً استفاده از “زمینه” را در این زمینه ها دوست ندارم) فقط آغاز کار است. وقتی داده ها را بدست آوردیم – اغلب هزاران هزار عکس و ده ها یا حتی صدها مصاحبه – کار واقعی آغاز می شود. مراحل بعدی شامل موارد زیر است:

. داده ها را در قالب های مفید پردازش کنید. این شامل فیلتر کردن داده ها برای ارتباط است. ناشناس کردن خروجی ها برای حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان. برچسب گذاری تمام مصنوعات با فراداده؛ و دسته بندی داده ها با استفاده از طبقه بندی هایی که نیازها و فرصت های آینده را پشتیبانی می کنند.
. داده ها را معنا کنید. با استفاده از فرآیندهایی که به طور کلی به عنوان “سنتز” شناخته می شوند، ما اولویت بندی، ارزیابی و ایجاد ارتباط بین تمام نقاط داده جمع آوری شده را انجام می دهیم. این اغلب شامل تمریناتی برای نقشه برداری از داده ها به روش های معنی دار است. ابزارها عبارتند از: تجسم اکوسیستم های ذینفعان، نمودار تجارب کاربر، شخصیت های مفصلی که به کسانی که برای آن ها طراحی می کنیم ابعاد و عمق می دهند و نقشه های میل برای ترسیم روابط بین نقاط داده این خروجی ها به ما کمک می کند تا اطلاعات را رمزگشایی کرده و مهمترین موارد را برای وظیفه انجام شده شناسایی کنیم.
. داده ها را به بینش تقطیر کنید. ابزارهای فوق بینش هایی را تولید می کنند که روند حل مسئله را آگاه می کنند. بینش ها ممکن است شامل افشاگری در مورد اینکه چرا افراد در حال حاضر کارهایی را انجام می دهند و فرضیه هایی درباره چگونگی بهبود تجربیاتشان باشد. من در یک پست آینده بیشتر در مورد این روند می نویسم.
. بینش هایی را در برابر دانش موجود آزمایش کنید. بینش های تولید شده چگونه در برابر الگوهای گسترده اجتماعی و صنعتی ترسیم می شوند؟ چگونه می توان آن ها را در برابر نقاط قوت و ظرفیت های نهادی ترسیم کرد؟ آن ها چگونه با بهترین روش های شناخته شده سنجیده می شوند؟ آیا آن ها هم برای نهادها و هم برای افرادی که خدمت می کنند مناسب هستند؟
. بینش ها را به قالب های عملی ترجمه کنید. داده ها باید برای کلیه ذینفعانی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند به راحتی در دسترس باشد و بلافاصله برای فرآیند طراحی مفید باشد. در این مرحله، ما مفاهیم اولیه طراحی را برای کار برون یابی می کنیم – تلاش “بهترین حدس” ما برای چگونگی حل مسئله بر اساس تمام اطلاعاتی که جمع آوری و پردازش کرده ایم.

 

تحقیقات طراحی

تحقیقات طراحی – کالج مدیریت

تحقیقات طراحی در عمل:

پس از یک فاجعه طبیعی، جوامع روستایی اغلب دو برابر آسیب پذیر هستند. نه تنها زیرساخت های فیزیکی مناطق روستایی در معرض آسیب قرار دارند، بلکه غالباً کمبود زیرساخت های مالی برای رساندن مستقیم کمک های اضطراری به افرادی که بیشتر به آن ها احتیاج دارند وجود دارد. راه حل های خلاقانه ای برای اتصال بهتر قربانیان فاجعه به منابع مالی کمک رسانی لازم است.

پس از طغیان رودخانه سند ۲۰۱۰ در پاکستان، UBL، یک موسسه مالی بزرگ، بیش از ۲٫۳ میلیون کارت بدهی پیش پرداخت را به خانوارهای پاکستانی که خانه خود را از دست داده اند، توزیع کرد. در حالی که این اولین قدم ابتکاری بود، UBL فهمید که فضای قابل توجهی برای پیشرفت وجود دارد. در میان جمعیتی که به امور بانکی عادت ندارند، این مداخله با چالش های اساسی در اعدام روبرو شد. به عنوان مثال، قربانیان سیل که نحوه استفاده از دستگاه های خودپرداز را ندارند، وجوهی را که از کارت اعتباری پیش پرداخت می کنند، مجبور به پرداخت حداکثر ۲۰ درصد از کمک های اختصاص یافته خود به مقامات فرصت طلب می شوند.

در سال ۲۰۱۱، برای اطمینان از دستیابی سریع کمک به نیازمندان، راه اندازی مجدد سیستم برای ارزیابی و بهبود توزیع اضطراری UBL و سیستم های بانکی همراه انجام شد. تقریباً کل جمعیت پاکستان – ۸۹ درصد – فاقد دسترسی به خدمات مالی هستند. بنابراین، هر پروژه ای که مخاطبان آن “بدون بانک” باشد، باید تنوع بسیار زیاد این جمعیت را بپذیرد و از آن استقبال کند.

تحقیق طراحی برای خدمات عمومی

تحقیقات طراحی رأی مخالف استدلال مبتنی بر قوز است. از نیاز به آزمایش بی پایان جلوگیری می کند و زمینه ای برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد فراهم می کند. سازمان های پیشرو بخش خصوصی امروزه با موفقیت زیادی از آن بهره می برند. آن ها در حال تولید محصولات و خدماتی هستند که زندگی مشتریان آن ها را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث ایجاد وفاداری برای محصولات و مارک هایشان می شوند. از طرف دیگر، Procter & Gamble سال ها به عنوان بخشی از تعهد بزرگتر برای ادغام روش های طراحی در استراتژی سازمانی خود، از تحقیقات طراحی استفاده کرده است. این موفقیت های زیادی در بازار به همراه داشته است. اینتل نمونه دیگری از استفاده از تحقیقات طراحی برای تولید محصولاتی است که نیازهایی را برآورده می کند که کاربران هنوز نتوانسته اند خود را بیان کنند.

ما باید همین ارزش را برای بخش دولتی بیاوریم. ثمره تحقیقات طراحی با توجه به ملاحظات متفاوت از شرکت های خصوصی، تا حدودی در بین موسساتی که منافع عمومی را تأمین می کنند، بدون ادعا باقی مانده است. امید ما این است که روش های رسمی تر برای جمع آوری، استفاده و پردازش اطلاعات – اعم از جدید و موجود – به نهادهای عمومی کمک کند تا خدمات بهتری در حوزه های انتخابیه و جوامع خود داشته باشند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

مطالعه مقطعی

مطالعه مقطعی چیست؟ مطالعه مقطعی ، به عنوان نوعی تحقیق مشاهده ای تعریف می شود که داده های متغیرهای جمع…

متغیر

متغیرها چیست؟ متغیر ، در چارچوب یک تحقیق تحقیقاتی، از مفاهیم به طور کلی به عنوان متغیر یاد می شود.…