اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در پایان نامه / توسط

مطالعه مقطعی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مطالعه مقطعی چیست؟

مطالعه مقطعی ، به عنوان نوعی تحقیق مشاهده ای تعریف می شود که داده های متغیرهای جمع آوری شده در یک مقطع زمانی مشخص را در بین جمعیت نمونه یا زیر مجموعه از پیش تعریف شده، تجزیه و تحلیل می کند.

این نوع مطالعه به عنوان تجزیه و تحلیل مقطعی، مطالعه مقطعی یا مطالعه شیوع نیز شناخته می شود. اگرچه تحقیقات مقطعی انجام آزمایشات را در بر نمی گیرد، محققان اغلب از آن برای درک نتایج در علوم فیزیکی و اجتماعی و بسیاری از صنایع تجاری استفاده می کنند.

تعریف خصوصیات مطالعات مقطعی

برخی از خصوصیات مهم یک مطالعه مقطعی عبارتند از:

. محققان می توانند یک مطالعه مقطعی را با همان متغیرها در یک دوره مشخص انجام دهند.
. تحقیقات مشابه ممکن است در همان متغیر مورد علاقه باشد، اما هر مطالعه مجموعه جدیدی از موضوعات را مشاهده می کند.
. تجزیه و تحلیل مقطعی، موضوعات را در یک نمونه واحد با یک نقطه شروع و توقف مشخص ارزیابی می کند، بر خلاف مطالعات طولی، که در آن متغیرها می توانند در طول تحقیقات گسترده تغییر کنند.
. مطالعات مقطعی به محقق این امکان را می دهد تا به یک متغیر مستقل به عنوان کانون مطالعه مقطعی و یک یا چند متغیر وابسته نگاه کند.
آیا یک استعاره مناسب برای یک مطالعه مقطعی می خواهید؟ تصویری از یک گروه از افراد در یک رویداد، به عنوان یک دیدار خانوادگی، بیاندیشید. در آن لحظه از افراد موجود در آن خانواده بزرگ استفاده می شود تا تعیین کنند چه اتفاقی می افتد. همه افراد حداقل یک متغیر مشترک – مرتبط بودن – و متغیرهای متعددی دارند که به اشتراک نمی گذارند. از آن نقطه شروع، می توانید انواع مشاهدات و تحلیل ها را انجام دهید. از این رو، این نوع تحقیق “ضربان” داده های جمعیت را در هر برهه از زمان مشخص می کند.

همچنین می توانید از این نوع تحقیقات برای ترسیم متغیرهای غالب موجود در یک نقطه خاص استفاده کنید – به عنوان مثال داده های مقطعی در مورد عادت های نوشیدن در گذشته و تشخیص فعلی نارسایی کبد.

نمونه های مطالعه مقطعی

داده های جمع آوری شده در یک مطالعه مقطعی شامل افراد یا شرکت کنندگان است که از نظر متغیرها مشابه هستند – به جز موردی که در حال بررسی است. این متغیر در طول مطالعه مقطعی ثابت می ماند. این برخلاف یک مطالعه طولی نیست، که متغیرها می توانند در طول تحقیق تغییر کنند. برای وضوح بیشتر این مثال ها را در نظر بگیرید:

. خرده فروشی: در خرده فروشی، تحقیقات مقطعی می تواند بر روی زنان و مردان در محدوده سنی خاص انجام شود تا شباهت ها و تفاوت های روند هزینه های مربوط به جنسیت را نشان دهد.
. تجارت: در تجارت، محققان می توانند یک مطالعه مقطعی انجام دهند تا بفهمند چگونه افراد با وضعیت اقتصادی اجتماعی مختلف از یک بخش جغرافیایی به یک تغییر در یک پیشنهاد پاسخ می دهند.
. بهداشت و درمان: دانشمندان در مراقبت های بهداشتی ممکن است از تحقیقات مقطعی برای درک اینکه کودکان ۲ تا ۱۲ ساله در سراسر ایالات متحده مستعد کمبود کلسیم هستند استفاده کنند.
. تحصیلات: یک مطالعه مقطعی در مدرسه به ویژه در درک نحوه عملکرد دانش آموزان با یک برنامه درسی جدید بسیار مفید است.
. روانشناسی: تعریف مطالعه مقطعی در روانشناسی، تحقیقاتی است که شامل گروه های مختلفی از افراد است که از یک متغیر مورد علاقه مشترک نیستند (مانند متغیری که روی آن تمرکز می کنید)، اما متغیرهای مرتبط دیگر را نیز به اشتراک می گذارند. اینها می تواند شامل محدوده سنی، هویت جنسیتی، وضعیت اقتصادی-اجتماعی و غیره باشد.

تحقیقات مقطعی به محققان و استراتژیست ها اجازه می دهد تا به سرعت داده های عملی را که به تصمیم گیری و ارائه محصولات یا خدمات کمک می کند، جمع آوری کنند.

انواع مطالعات مقطعی

هنگامی که شما یک تحقیق مقطعی انجام می دهید، در یک یا هر دو نوع تحقیق شرکت خواهید کرد: توصیفی یا تحلیلی. توضیحات آن ها را بخوانید تا ببینید چطور ممکن است در کار شما اعمال شود.

تحقیق توصیفی: یک مطالعه مقطعی ممکن است کاملاً توصیفی باشد. یک مطالعه توصیفی مقطعی ارزیابی می کند که چگونه متغیر مورد علاقه به طور مکرر، گسترده یا شدید در یک جمعیت خاص مشخص می شود. لطفاً به مثال خرده فروشی که در بالا ذکر کردیم فکر کنید. در آن مثال مطالعه مقطعی، محققان برای شناسایی روند هزینه ها مشاهدات متمرکز انجام می دهند. آن ها ممکن است از این یافته ها برای توسعه محصولات و خدمات و بازاریابی پیشنهادات موجود استفاده کنند. آن ها لزوماً در ابتدا دلیل این روندهای جنسیتی را بررسی نمی کنند.
تحقیقات تحلیلی: تحقیقات مقطعی تحلیلی ارتباط بین دو پارامتر مرتبط یا غیر مرتبط را بررسی می کند. این روش کاملاً بی عیب و نقص نیست، زیرا متغیرها و نتایج خارجی همزمان هستند و مطالعات آن ها نیز بسیار زیاد است. به عنوان مثال، برای تأیید اینکه آیا معدن کاران زغال سنگ می توانند برونشیت ایجاد کنند، فقط متغیرهای موجود در یک معدن را بررسی می کند. آنچه که به حساب نمی آید این است که استعداد ابتلا به برونشیت می تواند ارثی باشد، یا این وضعیت سلامتی می تواند در کارگران زغال سنگ قبل از استخدام در معدن وجود داشته باشد. تحقیقات پزشکی دیگر نشان داده است که استخراج ذغال سنگ برای ریه ها مضر است، اما شما نمی خواهید این فرضیات مطالعه فعلی شما را مغرض کند.
در یک مطالعه مقطعی در زندگی واقعی، محققان معمولاً از دو روش تحقیق توصیفی و تحلیلی استفاده می کنند.

 

مطالعه مقطعی

مطالعه مقطعی – کالج مدیریت

مزایای یک مطالعه مقطعی

آیا شما کنجکاو هستید که آیا تحقیق مقطعی روش مناسبی برای مطالعه بعدی شما است؟ نظرسنجی ها یک روش کارآمد و آشکار برای جمع آوری اطلاعات است. با استفاده از یک مطالعه مقطعی، برخی از مزایای مهم انجام تحقیقات آنلاین را بررسی کنید و ببینید آیا برای نیازهای شما مناسب است.

. نسبتاً سریع انجام می شود.
. محققان می توانند همه متغیرها را همزمان جمع کنند.
. چندین نتیجه را می توان به طور هم زمان تحقیق کرد.
. شیوع برای همه عوامل قابل اندازه گیری است.
. مناسب برای تحلیل توصیفی.
. محققان می توانند از آن به عنوان سکوی پرشی برای تحقیقات بیشتر استفاده کنند.

اگر به دنبال رویکردی هستید که به مرور زمان افراد و متغیرها را مطالعه کند، ممکن است یک مطالعه طولی را ترجیح دهید. علاوه بر این، شما می توانید تحقیقات مقطعی خود را با یک مطالعه طولی دنبال کنید. اشتباه گرفتن دو روش تحقیق آسان است، بنابراین ما آن را در اینجا تجزیه کرده ایم:

مطالعات مقطعی در مقابل مطالعات طولی

اگرچه هر دو روش تحقیق کمی هستند، اما وقتی مطالعات مقطعی را در مقایسه با مطالعات طولی مقایسه و مقایسه می کنیم، تفاوت های کمی وجود دارد.

در مطالعات مقطعی، محققان متغیرها را در یک زمان خاص جمع آوری می کنند. مطالعات طولی چندین جلسه را طی می کند و متغیرها می توانند تغییر کنند.

محققان مطالعات مقطعی را برای یافتن نکات مشترک بین متغیرها ترجیح می دهند. هنوز هم، آن ها به دلیل ماهیت خود از مطالعات طولی استفاده می کنند تا تحقیقات را از مطالعه مقطعی بیشتر جدا کنند.

نمونه های مطالعه مقطعی بیشتر

اکنون که درک بهتری از تحقیق مقطعی و چگونگی انجام مطالعات خود دارید، بیایید به دو مثال با جزئیات بیشتر نگاه کنیم:

مطالعه مقطعی مثال ۱: فروش جنسیت و تلفن

شرکت های تلفنی برای پیشبرد فروش به ویژگی های پیشرفته و ابتکاری اعتماد می کنند. تحقیقات انجام شده توسط یک تولید کننده تلفن در سراسر بازار جمعیتی هدف، میزان تصویب مورد انتظار و فروش احتمالی تلفن را تأیید می کند. در یک مطالعه مقطعی، محققان زن و مرد را در مناطق مختلف و محدوده سنی برای تحقیق ثبت نام می کنند. اگر نتایج نشان دهد که زنان آسیایی به دلیل حجیم بودن تلفن آن را خریداری نمی کنند، شرکت تلفن همراه می تواند با تغییر در طراحی، حجم آن را کمتر کند. آن ها همچنین می توانند تلفن کوچکتری تولید و به بازار عرضه کنند تا گروه گسترده تری از زنان را به خود جلب کند.

مطالعه مقطعی مثال ۲: مردان و سرطان

نمونه دیگری از یک مطالعه مقطعی می تواند یک مطالعه پزشکی باشد که شیوع سرطان را در بین جمعیت تعریف شده بررسی می کند. محقق می تواند افراد در سنین، قومیت ها، موقعیت های جغرافیایی و زمینه های اجتماعی مختلف را ارزیابی کند. اگر تعداد قابل توجهی از مردان از یک گروه سنی خاص مستعد ابتلا به این بیماری باشند، محقق می تواند مطالعات بیشتری را برای درک دلایل آن انجام دهد. یک مطالعه طولی بهتر است برای استفاده در این مورد، برای مطالعه شرکت کنندگان مشابه در طول زمان.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحقیقات طولی

تحقیقات طولی چیست؟ تحقیقات طولی ، به تحقیقاتی گفته می شود که رویدادها یا پدیده ها را برای مدت زمان…

تحقیقات طراحی

تحقیقات طراحی ، برای ایجاد محصولات، خدمات و سیستم هایی که به نیازهای انسان پاسخ می دهند اساسی است. در…