/ در پایان نامه / توسط
آخرین زمان ویرایش:

نمونه گیری راحت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نمونه گیری راحت چیست؟

نمونه گیری راحت ، به عنوان روشی که محققان در آنجا جمع آوری می کنند، داده های تحقیقات بازار را از یک گروه پاسخگوی مناسب که جمع آوری می کنند، تعریف می کنند. این روش معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیار سریع، بدون عارضه و مقرون به صرفه است. در بسیاری از موارد، اعضا به راحتی می توانند بخشی از نمونه باشند.

محققان در شرایطی که جمعیت زیادی وجود دارد از تکنیک های مختلف نمونه گیری استفاده می کنند. در بیشتر موارد، آزمایش کل جامعه عملاً غیرممکن است زیرا دستیابی به آن ها آسان نیست. محققان در شرایطی که ورودی اضافی برای تحقیقات اصلی لازم نیست، از نمونه گیری آسان استفاده می کنند. برای عضویت در این نمونه هیچ معیاری لازم نیست. بنابراین، گنجاندن عناصر در این نمونه فوق العاده ساده می شود. تمام مولفه های جمعیت واجد شرایط هستند و برای درگیر شدن در نمونه به مجاورت محقق بستگی دارند.

محقق صرفاً براساس مجاورت اعضای خود را انتخاب می کند و به این موضوع توجه نمی کند که آیا آن ها نمایانگر کل جمعیت هستند یا خیر. با استفاده از این تکنیک، آن ها می توانند عادات، نظرات و دیدگاه ها را به ساده ترین شکل ممکن مشاهده کنند.

برنامه های نمونه گیری آسان:

از طریق مارک ها و سازمان ها برای سنجش برداشت آها از تصویرشان در بازار، نمونه گیری راحت انجام می شود. داده ها از مشتریان بالقوه برای درک مسائل خاص یا مدیریت نظرات یک محصول تازه راه اندازی شده جمع آوری می شود. در برخی موارد، این تنها گزینه موجود است. به عنوان مثال، یک دانشجوی دانشگاهی که روی یک پروژه کار می کند و می خواهد میانگین مصرف نوشابه در دانشگاه را در شب جمعه درک کند، به احتمال زیاد با همکلاسی ها و دوستانش تماس می گیرد و از آن ها می پرسد که چند قوطی نوشابه را مصرف می کنند. یا ممکن است به مهمانی نزدیک بروید و یک نظرسنجی آسان انجام دهید. همیشه این احتمال وجود دارد که جمعیت انتخاب شده تصادفی به طور دقیق جمعیت مورد نظر را نشان ندهد، بنابراین احتمال تعصب را افزایش می دهد.

نمونه های نمونه گیری آسان:

یک مثال اساسی از روش نمونه گیری راحتی این است که شرکت ها جزوه های تبلیغاتی خود را توزیع می کنند و در یک مرکز خرید یا در یک خیابان شلوغ و با شرکت کنندگان تصادفی انتخاب شده سوال می کنند.

مشاغل از این روش نمونه گیری برای جمع آوری اطلاعات برای رسیدگی به موضوعات مهم ناشی از بازار استفاده می کنند. آن ها همچنین هنگام جمع آوری بازخورد درباره یک ویژگی خاص یا یک محصول تازه راه اندازی شده از نمونه ایجاد شده، از آن استفاده می کنند.

در طی مراحل اولیه تحقیقات پیمایشی، محققان معمولاً استفاده از نمونه گیری راحت را ترجیح می دهند زیرا ارائه نتایج سریع و آسان است. حتی اگر بسیاری از آمار شناسان از اجرای این روش اجتناب کنند، این امر در شرایطی که قصد دارید در مدت زمان کوتاه تری و یا بدون سرمایه گذاری زیاد به دریافت بینش بپردازید، بسیار حیاتی است.

به عنوان مثال، یک دانشجوی بازاریابی باید از “دامنه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰” بازخورد بگیرد. دانشجو ممکن است به سرعت یک نظرسنجی آنلاین ایجاد کند، به تمام مخاطبین تلفن شما پیوند ارسال کند، پیوندی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و با افرادی که روزانه ملاقات می کنید، رو در رو صحبت کند.

 

نمونه گیری راحت

نمونه گیری راحت – کالج مدیریت

شش مزیت برتر استفاده از نمونه گیری آسان

در اینجا مزایای استفاده از روش نمونه گیری راحت وجود دارد:

۱٫ جمع آوری سریع داده ها: در شرایطی که زمان محدود کننده است، بسیاری از محققان این روش را برای جمع آوری سریع داده انتخاب می کنند. قوانین جمع آوری عناصر برای نمونه در مقایسه با تکنیک هایی مانند نمونه گیری تصادفی ساده ، نمونه گیری طبقه ای و نمونه گیری منظم حداقل پیچیده است. به دلیل همین سادگی، جمع آوری اطلاعات حداقل زمان می برد.

۲٫ ارزان برای ایجاد نمونه: پول و زمان سرمایه گذاری شده در روش های دیگر نمونه گیری احتمال در مقایسه با نمونه گیری راحت بسیار زیاد است. این به محققان اجازه می دهد تا در مدت زمان کوتاه و با سرمایه گذاری کمتر یا بدون سرمایه گذاری، نمونه های بیشتری تولید کنند.

۳٫ انجام تحقیق آسان: نام این روش نقشه برداری نحوه شکل گیری نمونه ها را روشن می کند. محققان به راحتی در دسترس عناصر هستند و بنابراین، جمع آوری اعضا برای نمونه آسان می شود.

۴٫ کم هزینه: کم هزینه یکی از دلایل اصلی استفاده محققان از این روش است. هنگامی که بودجه کمی دارید، محققان – به ویژه دانشجویان، می توانند از بودجه در زمینه های دیگر پروژه استفاده کنند.

۵٫ نمونه آماده در دسترس: جمع آوری داده ها آسان و در دسترس است. بیشترین نمونه گیری در دسترس، جمعیت موجود را در نظر می گیرد. نمونه ها به راحتی در دسترس محقق قرار دارند. برای جمع آوری اطلاعات لازم نیست زیاد حرکت کنند. سهمیه ها به سرعت برآورده می شوند و جمع آوری اطلاعات می تواند حتی در عرض چند ساعت آغاز شود.

۶٫ قوانین کمتری باید رعایت شود: برای فیلتر کردن اعضای مخاطب، نیازی به چک لیست نیست. در اینجا، جمع آوری اطلاعات و اطلاعات مهم پیچیده می شود. به عنوان مثال، اگر یک سازمان غیردولتی بخواهد توانمندسازی زنان را بررسی کند، می توانند در مجاورت خود به مدارس، کالج ها، دفاتر و غیره مراجعه کرده و پاسخ های سریع را بدست آورند.

چگونه تعصب در نمونه گیری راحت را کاهش دهیم؟

بهترین روش کاهش تعصب در نمونه گیری راحت، استفاده از آن به همراه نمونه گیری احتمال است. از آنجا که معمولاً مغرضانه است، نمونه گیری احتمال پارامتر اندازه گیری را با خود به دست می آورد تا این سوگیری را تحت بررسی قرار دهد.

پس از دریافت ایده ای منصفانه در مورد این سوگیری با استفاده از نمونه گیری احتمال، محقق می تواند از هر دو روش نمونه گیری راحت و نمونه برداری از احتمال برای تخمین دقیق تر استفاده کند. جنبه احتمال استفاده شده، همراه با نمونه گیری آسان، باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بر آن غلبه کنید. تعصب می تواند کل نمونه را بیهوده کند و این آخرین چیزی است که یک محقق به آن نیاز دارد. این تعصب را می توان با در نظر گرفتن نمونه گیری احتمالی کاهش یا از بین برد.

چگونه داده های نمونه گیری راحتی را به طور کارآمد تجزیه و تحلیل کنیم؟

در اینجا سه هک سریع برای تجزیه و تحلیل موثر داده های نمونه برداری راحت وجود دارد. بهتر است از نمونه گیری احتمال استفاده کنید، اما در صورت عدم امکان، در اینجا سه هک ذکر شده است که باید به خاطر بسپارید.

. چندین نمونه بگیرید. به شما در تولید نتایج قابل اعتماد کمک می کند.
. نظرسنجی را تکرار کنید تا بفهمید آیا نتایج شما واقعاً نشان دهنده جمعیت است.
. برای حجم نمونه بزرگ، برای نیمی از داده ها اعتبار سنجی متقابل را امتحان کنید. سپس یافته ها را با نیمه دیگر داده ها مقایسه کنید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

نمونه گیری تصادفی طبقه ای

نمونه گیری تصادفی طبقه ای چیست؟ نمونه گیری تصادفی طبقه ای ، روشی از نمونه گیری است که شامل تقسیم…

نمونه گیری نظری

نمونه گیری نظری چیست؟ نمونه گیری نظری ، را می توان چنین تعریف کرد: "فرایند جمع آوری داده ها برای…